Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fransbulletje
#3321543
Ik maak hier altijd voor 2 dagen 1 groentesoort.
De bullen krijgen 2x per dag een eetlepel groenteprut bij hun kvv.
Om de 2 dagen dus wat anders, andijvie, wortel, courgette, bietjes , winterpostelein, broccoli, sperzieboontjes, witlof en soms appeltje erdoor of wat kiemen.
Zo weet ik na een tijdje precies wat ze wel en niet lekker vinden :biggrin2:
Door Lizzy
#3321546
fransbulletje schreef:Ik maak hier altijd voor 2 dagen 1 groentesoort.
De bullen krijgen 2x per dag een eetlepel groenteprut bij hun kvv.
Om de 2 dagen dus wat anders, andijvie, wortel, courgette, bietjes , winterpostelein, broccoli, sperzieboontjes, witlof en soms appeltje erdoor of wat kiemen.
Zo weet ik na een tijdje precies wat ze wel en niet lekker vinden :biggrin2:
Kook je de groenten dan of pureer je het (en zo ja waarmee)?
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3321547
TomsBorders schreef:het ergste vind ik altijd dat je 2 uur bezig bent en dat je echt je best hebt gedaan en dat beide honden het dan laten liggen. iedere keer :(
Als het aan Iggy ligt eet hij het ook niet, maar ik roer het lekker door zijn KVV zodat hij wel moet.

Pr1mo likt altijd graag de grote bak waar het in zat nog even uit. Dat is echt zo'n kliko.
Door TomsBorders
#3321550
KarenH schreef:Als het aan Iggy ligt eet hij het ook niet, maar ik roer het lekker door zijn KVV zodat hij wel moet.

Pr1mo likt altijd graag de grote bak waar het in zat nog even uit. Dat is echt zo'n kliko.
ik mix het met pens, ei, kwark etc. geen verbetering, laat het trekken in bloed, bouillon etc. gekookt, rauw, wordt altijd netjes omheen gegeten.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3321552
TomsBorders schreef:ik mix het met pens, ei, kwark etc. geen verbetering, laat het trekken in bloed, bouillon etc. gekookt, rauw, wordt altijd netjes omheen gegeten.
Als ik het er bij Iggy niet goed genoeg doorheen meng eet hij er ook om heen hoor.
Het is trouwens toch een meut met eten.
Door fransbulletje
#3321555
Lizzy schreef:Kook je de groenten dan of pureer je het (en zo ja waarmee)?
Gewoon rauw pureren in zo'n klein hakmolentje van Philips, werkt prima.
HR1393_90-RTP-global-001_highres.jpg
HR1393_90-RTP-global-001_highres.jpg (46.66 KiB) 2951 keer bekeken
Door Siberienne
#3321557
fransbulletje schreef:Gewoon rauw pureren in zo'n klein hakmolentje van Philips, werkt prima.

HR1393_90-RTP-global-001_highres.jpg
Zoiets heb ik ook bij staafmixer van Solis, ideaal voor kleine porties. Moet wel zeggen dat in de blender nog fijner maalt. Als ik mn de wortel haksel zie ik soms nog oranje stukjes terug in de poep

(Edit; ik maak het dus elke 2-3 dgn vers voor Spot. Shad krijgt af en toe, het zit ook al in zijn KVV deels)
Door fransbulletje
#3321558
Siberienne schreef:Zoiets heb ik ook bij staafmixer van Solis, ideaal voor kleine porties. Moet wel zeggen dat in de blender nog fijner maalt. Als ik mn de wortel haksel zie ik soms nog oranje stukjes terug in de poep

(Edit; ik maak het dus elke 2-3 dgn vers voor Spot. Shad krijgt af en toe, het zit ook al in zijn KVV deels)
Het is hier echt gewoon puree maar doe vaak klein beetje water erbij dan maalt het beter.
Door El_Kato
#3321597
Ik maak de groentemix in de keukenmachine en gebruik dan iets van 4 of 5 groentes. Zorg wel voor afwisseling in opvolgende groentemixen. Het pulp uit de sapcentrifuge gaat ook naar hun als groentemix. Ik vries het in in van die chinees bakjes met een velletje huishoudfolie eronder. Eenmaaal bevroren wip ik het eruit en snijd het met een scherp mes in blokjes. Toen Manu en Mexi er nog waren deed ik de dagportie in zakjes maar om voor die ene eetlepel groentemix steeds een zakje te pakken vond ik zonde. Als ik een keer bij de action ben maar eens kijken of ze handige ijsblokjesbakjes hebben. Is ook wel handig. Van Dex is het nog even afwachten maar Rana vind het heerlijk en hij slobbert het nu ook zo naar binnen :)

Vind het geen leuk klusje maar dat vind ik het proportioneren van vlees ook niet. De enorme meerwaarde boven het voeren van kvv stimuleert me om het toch steeds te doen. Rana raakte van de zomer ernstig verstopt van kvv en de groente doet haar erg goed. Voor Dex wil ik gewoon zeker weten dat hij goede bouwstoffen krijgt :)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3321637
TomsBorders schreef:het ergste vind ik altijd dat je 2 uur bezig bent en dat je echt je best hebt gedaan en dat beide honden het dan laten liggen. iedere keer :(
Precies. Dit dus. En dat terwijl ze alle groente wel apart van elkaar wil eten, maar niet door elkaar gemixt. Heb je je uiterste best gedaan op een lekkere groente mix met tig groentes en voor een vermogen ingeslagen, kijkt de hond alsof je haar ik weet niet wat voor zet. ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#3321641
Els&Flow schreef:Precies. Dit dus. En dat terwijl ze alle groente wel apart van elkaar wil eten, maar niet door elkaar gemixt. Heb je je uiterste best gedaan op een lekkere groente mix met tig groentes en voor een vermogen ingeslagen, kijkt de hond alsof je haar ik weet niet wat voor zet. ::)
Ja maar dat snap ik niet. Als je dat weet dan maal je de verschillende groentes toch na elkaar, doe je ze apart invriezen. Pak je gewoon elke keer een andere groente uit devriezer. Net zoals je een andere botsoort of spiervleessoort pakt.

Is er trouwens iemand hier die zijn mix zelf wel eens proeft? Ik doe dat namelijk regelmatig, kijken of het smaakt (naar menselijke maatstaven dus).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door