Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ruisje
#3321647
Als je elke 3 weken een gemalen barfmix voor de katten maakt, dan kan die groentenmix voor de honden er ook nog wel bij. En sinds een aantal maanden heeft onze oudste (Mien) besloten dat ze GEEN gemalen barf, maar aan stukjes wil eten. Kortom, ik sta bijna dagelijks in de barfkeuken... :biggrin2:

Maar dat hebben we er graag voor over!

De groentenmix wissel ik net als anderen ook weleens af met gekookte groenten die we zelf eten. Gelukkig lusten ze het allebei.
pike schreef: ...
Is er trouwens iemand hier die zijn mix zelf wel eens proeft? Ik doe dat namelijk regelmatig, kijken of het smaakt (naar menselijke maatstaven dus).
Nee, maar het ruikt best lekker, beetje te veel naar knoflook, maar verder lekker fris. Volgens mij kun je er best een gezonde groentensmoothie van maken. ;D
Door smulpaap
#3321654
pike schreef:Ja maar dat snap ik niet. Als je dat weet dan maal je de verschillende groentes toch na elkaar, doe je ze apart invriezen. Pak je gewoon elke keer een andere groente uit devriezer. Net zoals je een andere botsoort of spiervleessoort pakt.

Is er trouwens iemand hier die zijn mix zelf wel eens proeft? Ik doe dat namelijk regelmatig, kijken of het smaakt (naar menselijke maatstaven dus).


Ja , helaas wel :biggrin2: Ik proef altijd even of het wel zoet genoeg is , dan weet ik dat er geen gemiep ontstaat
Ik doe er dus altijd voldoende wortel doorheen

Dat moest met de vorige JRT en met de huidige dame ook , anders hoeft ze het niet
Door Lizzy
#3321675
Nee, ik proef nooit maar dat is hier ook niet nodig omdat ze de bak tot de laatste kruimel groentenmix oplikken. Sterker nog, als ik groentenmix maak eten ze de groentenmix zo op, zonder vlees.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3321696
Het is niet mijn hobby maar heb ooit eens een professionele keukenmachine gekregen dus het is zo klaar. Alleen dat schoonmaken :-X
Ziva vind het fantastisch, die staat acuut naast me als ik de machine pak en likt dan de bak leeg. Het is een half uur werk denk ik van zooi pakken tot vriezer
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3321714
Sinds Tungsten gekookt voedsel krijgt, kook ik dus ook alle groenten. Maar ik ga echt geen 2 mixen maken, dus iedereen eet nu gekookte groenten. En dat gaat er stukken beter in dan rauw gepureerd! Dus ik hou het denk ik maar op gekookt - minder werk en het wordt meer gewaardeerd. Win-win situatie.
Door smulpaap
#3321773
Gisteren een nieuwe mix gemaakt . Het monster had nog geen peterselie gehad , dus ik dacht een heel klein plukje door de mix
Nou , ik kan een nieuwe mix maken . Ik had het eigenlijk kunnen weten ..... dat is niet te pruimen zo hoor :biggrin2:
Dus . Ik ga morgen de mix maar maken die mevrouw wel waardeert . Want dit kan ik wel schudden , orgaan en/of spier vreet ze dan ook niet
Gebruikersavatar
Door pike
#3321779
smulpaap schreef:Gisteren een nieuwe mix gemaakt . Het monster had nog geen peterselie gehad , dus ik dacht een heel klein plukje door de mix
Nou , ik kan een nieuwe mix maken . Ik had het eigenlijk kunnen weten ..... dat is niet te pruimen zo hoor :biggrin2:
Dus . Ik ga morgen de mix maar maken die mevrouw wel waardeert . Want dit kan ik wel schudden , orgaan en/of spier vreet ze dan ook niet
Oh wat erg :-X ik heb dat lang geleden in het begin met Pike gehad met knoflook. Pike vrat alles, al had hij duidelijk zijn favoriete soorten, maar dat was toch echt te goor om op te eten ;D

En inderdaad, het schoonmaken achteraf is nog het ergst.
Door smulpaap
#3321780
pike schreef:Oh wat erg :-X ik heb dat lang geleden in het begin met Pike gehad met knoflook. Pike vrat alles, al had hij duidelijk zijn favoriete soorten, maar dat was toch echt te goor om op te eten ;D

En inderdaad, het schoonmaken achteraf is nog het ergst.


Ja , knoflook ook zo iets :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door