Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Zuzanna
#3320693
Hee hoi!

Ik maak nu al ruim een half jaar groentemix voor Ziva maar ben er nog steeds niet helemaal uit. Zijn er groenten die honden absoluut niet rauw mogen hebben? En zijn er soorten die ze wel rauw mogen hebben, maar met mate?

(Sperzie)bonen, pompoen, broccoli, bloemkool...

Ik heb tot nu toe alles al wel eens rauw in de mix gedaan maar was er nooit helemaalzeker van. Zoeken geeft allerlei adviezen die elkaar vaak tegenspreken.

Reden dat ik het nu vraag, is dat er gisteren weer een halve stronk broccoli over was, vorige week een halve pompoen, bloemkool gaat ook vaak niet op, schillen van wortels gooien we weg... en toen dacht ik dat ik dat best wel eens zou kunnen drogen voor Ziva! Als zij het lekker vindt is het een snoepje, toch? :biggrin2:
Door Lizzy
#3320695
Zuzanna schreef:Hee hoi!

Ik maak nu al ruim een half jaar groentemix voor Ziva maar ben er nog steeds niet helemaal uit. Zijn er groenten die honden absoluut niet rauw mogen hebben? En zijn er soorten die ze wel rauw mogen hebben, maar met mate?

(Sperzie)bonen, pompoen, broccoli, bloemkool...

Ik heb tot nu toe alles al wel eens rauw in de mix gedaan maar was er nooit helemaalzeker van. Zoeken geeft allerlei adviezen die elkaar vaak tegenspreken.
Aardappel moet je echt niet rauw geven. Bataat oftewel zoete aardappel mag weer wel rauw. En de rest kun je allemaal rauw geven. Sperziebonen moest vroeger gekookt worden maar nu blijkt dat het geen kwaad kan om ze rauw te geven. Echter, mijn honden vinden rauwe sperziebonen net gif. Dus ik blijf ze koken. Geef je pompoen voor ontlastingsproblemen (het werkt bij diarree en constipatie) is gekookt weer beter. Maar gewoon door de mix: lekker rauw.
Reden dat ik het nu vraag, is dat er gisteren weer een halve stronk broccoli over was, vorige week een halve pompoen, bloemkool gaat ook vaak niet op, schillen van wortels gooien we weg... en toen dacht ik dat ik dat best wel eens zou kunnen drogen voor Ziva! Als zij het lekker vindt is het een snoepje, toch? :biggrin2:
Als ze dat lekker vindt: waarom niet! Hier zouden ze me aankijken of ik gek geworden ben :biggrin2:
Door Zuzanna
#3320704
Lizzy schreef:Aardappel moet je echt niet rauw geven. Bataat oftewel zoete aardappel mag weer wel rauw. En de rest kun je allemaal rauw geven. Sperziebonen moest vroeger gekookt worden maar nu blijkt dat het geen kwaad kan om ze rauw te geven. Echter, mijn honden vinden rauwe sperziebonen net gif. Dus ik blijf ze koken. Geef je pompoen voor ontlastingsproblemen (het werkt bij diarree en constipatie) is gekookt weer beter. Maar gewoon door de mix: lekker rauw.


Als ze dat lekker vindt: waarom niet! Hier zouden ze me aankijken of ik gek geworden ben :biggrin2:
O, alleen aardappel? Dan hoef ik voortaan niets meer te koken als ik groentemix maak :D

Het verschilt bij Ziva een beetje wat ze lekker vindt. Ze krijgt haar mix sowieso altijd door het vlees heen dus dat eet ze altijd op. Verder weet ik dat ze verse wortel en gedroogde pompoen lust. De verse broccoli roosjes die ze gisteren kreeg at ze ook met smaak op hoewel ze de textuur maar vreemd vond. Verse appel wil ze soms, niet altijd. Het is een beetje uitzoeken denk ik. Maar in het kader van zo min mogelijk weggooien en niet geschoten is altijd mis, wil ik best wat dingen in de droger gooien voor haar!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door