Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door misty27
#3320082
wij zijn zin kort trost eigenaar van pitbul
bij vorig eigenaar kreeg ze 300 gram per dag
wij training veel met haar om dadelijk show kunnen lopen
door wij meer training met haar dan vorig eigenaar krijg hier meer eten :)
ze krijg nu ander half kilo per dag
we geven
vis
kip
kalkoen
eend
rund
lam

nu ben eigelijk op zoek wat vettig dierensoort om aan haar te geven
ik weet grans vettig diersoort is maar wat is nog meer en vettig dierensoort ?
Door Lizzy
#3320087
Geit is vet maar lam en eend zijn ook al aardig vet. Ik weet niet wat voor vis je geeft maar zalm/makreel/sardien zijn vetter dan witte soorten zoals kabeljauw. En verder zou ik gewoon meer gaan voeren als ze te slank/dun wordt. Wat weegt ze eigenlijk?
Door eelke
#3320088
Waarom nog meer vet? Vis, eend en lam is al best vet. Je moet natuurlijk ook wel in de gaten houden dat je niet té vet gaat voeren.
Door misty27
#3320093
Lizzy schreef:Geit is vet maar lam en eend zijn ook al aardig vet. Ik weet niet wat voor vis je geeft maar zalm/makreel/sardien zijn vetter dan witte soorten zoals kabeljauw. En verder zou ik gewoon meer gaan voeren als ze te slank/dun wordt. Wat weegt ze eigenlijk?
Zalm krijg als vis
Door misty27
#3320094
Lizzy schreef:Geit is vet maar lam en eend zijn ook al aardig vet. Ik weet niet wat voor vis je geeft maar zalm/makreel/sardien zijn vetter dan witte soorten zoals kabeljauw. En verder zou ik gewoon meer gaan voeren als ze te slank/dun wordt. Wat weegt ze eigenlijk?
20 kilo is ze
Door misty27
#3320095
eelke schreef:Waarom nog meer vet? Vis, eend en lam is al best vet. Je moet natuurlijk ook wel in de gaten houden dat je niet té vet gaat voeren.


Op zicht geven al genoeg vettig vlees ?
Door eelke
#3320096
misty27 schreef:Op zicht geven al genoeg vettig vlees ?
Sorry, ik begrijp even niet zo goed wat je wil vragen. Of je al genoeg vet vlees geeft? Ik zou denken van wel, dat je niet per see nog meer vet moet voeren. Dan kun je beter gewoon meer vlees voeren.
Gebruikersavatar
Door pike
#3320180
Wilde gans is een mooie, magere aanvulling op je menu.

Als je je hond te mager vindt dan zou ik gewoon meer gaan voeren en zeker niet vetter.

2o kg weegt de hond. Krijgt 1,5 kg dat is 7,5%.
Voor showtraining zou je toch niet zoveel nodig moeten hebben. Hoe oud is de hond? Is het soms nog een opgroeiende pup? want dan zijn grote hoeveelheden wel vrij normaal. Een pup in de groei heeft soms ook wel meer nodig dan 7,5%. Maar in geval van een pup zou ik zeker niet vetter gaan voeren.

Even off-topic: Je doet showtraining met een pitbull. Waar wil je die showen?
Door Juulke
#3320250
Is 1,5 kg niet erg veel voor een hond van 20 kg?
En wat bedoel je dat je traint met de hond?
Heb je het dan over looptraining, showtraining of nog iets anders.
1,5 kg lijkt me in ieder geval veel te veel.

By the way, welk soort show wil je met de hond gaan lopen?
Heb je het dan over een exterieurkeuring/tentoonstelling?
Door misty27
#3320289
pike schreef:Wilde gans is een mooie, magere aanvulling op je menu.

Als je je hond te mager vindt dan zou ik gewoon meer gaan voeren en zeker niet vetter.

2o kg weegt de hond. Krijgt 1,5 kg dat is 7,5%.
Voor showtraining zou je toch niet zoveel nodig moeten hebben. Hoe oud is de hond? Is het soms nog een opgroeiende pup? want dan zijn grote hoeveelheden wel vrij normaal. Een pup in de groei heeft soms ook wel meer nodig dan 7,5%. Maar in geval van een pup zou ik zeker niet vetter gaan voeren.

Even off-topic: Je doet showtraining met een pitbull. Waar wil je die showen?
ze is nu 3 jaar oud maar training heel veel met haar 3 uur per dag kracht training tot conditie training

voor pitbul met stamboom zijn in nl ook show :)
Door Juulke
#3320294
Misty, een Pittbull met stamboom bestaat niet. Een Pittbull is namelijk geen erkend ras maar een soort/type hond.
Jouw hond kan dus nooit een officiële stamboom hebben.
Vraag een en ander goed na voordat het tot een teleurstelling leidt.
Een Pittbull mag dus ook nooit aan een show meedoen.
Door misty27
#3320405
Juulke schreef:Misty, een Pittbull met stamboom bestaat niet. Een Pittbull is namelijk geen erkend ras maar een soort/type hond.
Jouw hond kan dus nooit een officiële stamboom hebben.
Vraag een en ander goed na voordat het tot een teleurstelling leidt.
Een Pittbull mag dus ook nooit aan een show meedoen.

als ras niet herkend word door fci betekend niet dat ze geen stamboom heb
zij veel ras die stamboom heb maar niet herkend word door fci
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door