Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3320038
Ik heb heel lief van een van mijn collega’s bot van wild zwijn gekregen, zijn stralende lach en ‘kijk eens voor je hondjes’ maakte dat ik niet kon zeggen dat wild zwijn niet te geven is.

Ik kan het wel verwerken in een bone broth toch? Want dat is voor mijn oudere dametje dan wel weer fijn.
Door Lizzy
#3320040
constance.blokzijl schreef:Ik heb heel lief van een van mijn collega’s bot van wild zwijn gekregen, zijn stralende lach en ‘kijk eens voor je hondjes’ maakte dat ik niet kon zeggen dat wild zwijn niet te geven is.

Ik kan het wel verwerken in een bone broth toch? Want dat is voor mijn oudere dametje dan wel weer fijn.
Rauw moet je het inderdaad niet geven want er kunnen levensgevaarlijke virussen in zitten (Aujeszky). En ook bacterieen (Brucella). Maar als je bone broth maakt kook je het vlees/bot en dan doodt dit alles. Tenminste, moet je het wel langer dan een minuut of 20 koken, maar met bone broth kook je het altijd langer dan dat. Dus ja, daar kun je het prima voor gebruiken!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3320049
Lizzy schreef:
Rauw moet je het inderdaad niet geven want er kunnen levensgevaarlijke virussen in zitten (Aujeszky). En ook bacterieen (Brucella). Maar als je bone broth maakt kook je het vlees/bot en dan doodt dit alles. Tenminste, moet je het wel langer dan een minuut of 20 koken, maar met bone broth kook je het altijd langer dan dat. Dus ja, daar kun je het prima voor gebruiken!
Thnx Lizzy! Dan ga ik er bone broth van maken; dat laat ik meestal toch zo’n 24-48 uur pruttelen.

Mijn collega keek zo blij met wat hij voor me had, vond het zo schattig. Dus ik wilde het niet afwijzen Afbeelding

Rauw durf ik het ook niet te geven, ik weet dat het bij wilde zwijnen regelmatig Aujeszky aangetroffen wordt.
Ik weet ook dat bij jagen op zwijnen het vlees altijd gecontroleerd wordt op bepaalde parasieten voor het überhaupt voor menselijke consumptie gebruikt mag worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door