Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3319418
Gisteren kreeg ik een email van één of ander "nieuw" versvoerbedrijf. Toen ik eens op die site ging kijken, las ik bij Groenten het volgende: Bloemkool en broccoli moet eerst gekookt worden, voordat het gepureerd wordt. Ik doe dat nooit. Rauw pureren en zo in de mix. Wat doen jullie ??
Door Lizzy
#3319423
*Lia* schreef:Gisteren kreeg ik een email van één of ander "nieuw" versvoerbedrijf. Toen ik eens op die site ging kijken, las ik bij Groenten het volgende: Bloemkool en broccoli moet eerst gekookt worden, voordat het gepureerd wordt. Ik doe dat nooit. Rauw pureren en zo in de mix. Wat doen jullie ??
Waarom zou je dat eerst moeten koken, zeggen ze dat ergens? Ik heb van mijn leven nog nooit bloemkool of broccoli eerst gekookt!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3319427
Lizzy schreef:Waarom zou je dat eerst moeten koken, zeggen ze dat ergens? Ik heb van mijn leven nog nooit bloemkool of broccoli eerst gekookt!
Nee Lizzy, de reden wordt niet vermeld. Ik heb die site al weg gedaan. Maar in de toekomst zal ik wel weer een email krijgen, en zal die hier plaatsen. Ik kook nooit groenten.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3319429
Ik pureer de groentes nooit, ik snijd ze in stukjes..... Maar ik kook de groentes wel voordat ik het portioneer....
Door Lizzy
#3319433
Het idee is of koken of pureren. Zodat je de celwanden van de groenten kapot maakt. Beide is echt nergens voor nodig.
Gebruikersavatar
Door pike
#3319456
Ik weet niet hoe het met honden zit, maar rauwe broccoli bevat raffinose (een oligosacharide) en veel zwavel. Wat bij mensen darmkrampen en gasvorming kan veroorzaken. In elk geval de zwavel treedt uit bij koken. Hoe dat met raffinose zit weet ik niet. Maar misschien dat het daarom gezegd wordt, pureren zal er geen invloed op hebben :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door