Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door anoeska88
#3319316
Hallo,

Sorry, ik kon het helaas niet vinden in de bieb hier of via de zoekfunctie :(.
Kan iemand mij uitleggen waardoor boekmaag beter zou zijn dan gewone vuile pens?

Alvast bedankt :)

Anoeska
Door eelke
#3319330
In boekmaag zit volgens mij veel meer maaginhoud.

Ik voer het niet want mn hond is allergisch, dus zeker weten dat het dat is doe ik ook niet.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3319335
Wellicht heb je hier iets aan?
https://www.oervoer.com/blog/dank-voor-stank/
En dan vooral dit stukje:
"Voor honden die moeite hebben met verteren, is boekmaag om mee te starten nog wat mooier dan pens. In de boekmaag zijn de voedingsresten van ht prooidier al wat verder verteerd en dus makkelijker opneembaar. De groene structuren waar je hond dus wat uit kan halen, zijn hierin dus optimaal in vertegenwoordigd. Heeft je hond een granen- of maisallergie, dan is het raadzaam alleen maag (pens/ netmaag/ boekmaag) te voeren van wilde dieren of gras gevoerde dieren, of gebruik te maken van een probioticum."

Kwestie van even googlen!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3319337
Ik heb ze allebei van Dogmeat. De pens is vooral de pens zelf - dus de maagwand, met wat eraan gekleefde stukjes inhoud. En de boekmaag daar moet je met een vergrootglas naar stukjes maagwand zoeken, dat is eigenlijk voornamelijk koeienpoep wat je voert. Maar, hee, de honden vinden het heerlijk!
Gebruikersavatar
Door pike
#3319378
Boekmaag ziet er uit als allemaal hele dunne velletjes op elkaar (vandaar de naam; boek) met tussen die velletjes allemaal groene drab, al bijna poep (zo'n boek wil je niet lezen :biggrin2: ). Het ziet uit als drabpoep en zo ruikt het ook :-X In tegenstelling tot pens, die tegenwoordig eigenlijk nooit meer vuil is op een enkel strosprietje na, zit deze dus boordevol met verteerde voedselresten en bacterieen. In principe dus geweldig om te voeren.
Ik heb het een tijdje gevoerd in de hoop dat ze dan geen poep meer van de straat zouden vreten. Maar dat werkte helaas niet. Ik hoef vast niet te vertellen dat ze er gek op waren :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3321079
Ik geef boekmaag en pens trouwens ook, alleen nog maar gemalen. Ze ging er ontzettend mee schudden, de hele tuin en schutting zat onder. Dat was een twee malig uitstapje en nu gaat het gemalen wel goed. Boekmaag voeren is op de maandagochtend op je nuchtere maag wel een uitdaging. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door