Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3318844
goedenmiddig ik klein vraagje

en vriendin van mij geeft al jaar lang alleen maar spiervlees aan der honden
ik heb paar gezegt dit totaal niet goed is :(
maar helaas trek zij zicht niks van aan

nu komt vraag wat zij nadelen alles je alleen maar spiervlees geef aan je hond en niks anders ?
en kant hond hier heel erg ziek van word opgeven moment ?
kan hij zelf niersteen of ruis krijgen van ?

vriendelijk groetjes
#3318846
Tja, het is een beetje alsof zijzelf alleen maar iedere dag een kipfilet zou eten, en niets anders. Een tijdlang gaat dat goed, maar kipfilet alleen bevat niet alle voedingsstoffen die een lichaam nodig heeft om gezond te blijven. En op een dag ga je dat merken: je haar valt uit, je huid wordt dof, je hebt geen kracht en uithoudingsvermogen meer omdat je door gebrek aan voedingsstoffen geen spieren meer overhoudt, je krijgt hartklachten (want het hart is ook een spier die voedingsstoffen nodig heeft), je darmflora is niet gevarieerd genoeg meer waardoor je vatbaarder wordt voor allerlei ziekten - het rijtje met mogelijke klachten is echt oneindig.

Eet je vriendin zelf ook alleen maar iedere dag één en hetzelfde ding? Waarschijnlijk niet. Waarom denkt ze dan dat haar hond wel gezond kan blijven met alleen maar spiervlees?
#3318847
Anne in Zweden schreef:Tja, het is een beetje alsof zijzelf alleen maar iedere dag een kipfilet zou eten, en niets anders. Een tijdlang gaat dat goed, maar kipfilet alleen bevat niet alle voedingsstoffen die een lichaam nodig heeft om gezond te blijven. En op een dag ga je dat merken: je haar valt uit, je huid wordt dof, je hebt geen kracht en uithoudingsvermogen meer omdat je door gebrek aan voedingsstoffen geen spieren meer overhoudt, je krijgt hartklachten (want het hart is ook een spier die voedingsstoffen nodig heeft), je darmflora is niet gevarieerd genoeg meer waardoor je vatbaarder wordt voor allerlei ziekten - het rijtje met mogelijke klachten is echt oneindig.

Eet je vriendin zelf ook alleen maar iedere dag één en hetzelfde ding? Waarschijnlijk niet. Waarom denkt ze dan dat haar hond wel gezond kan blijven met alleen maar spiervlees?
hier schrik best van eigelijk :(
dus zo gezegt maak haar hond kapot hier me
1 hond haar krijg nog steeds alleen spiervlees en ik maak echt wel zorg om deze hond :(
ander hond van haar had in eens niersteen kan dit ook komen door dat ze alleen spiervlees gaaf en hond te kort komt ?
deze hond leeft helaas niet meer ze heb hem voor inlaten slapen.
ik echt gevoel bij dat daar door komt en kant ander kant wil niet oordelen omdat niet zeker weet :(

ons eigen hond barf 9 diersoort per week ik daar is echt in verdiep voor dat ging geven aan ze en zozo 2 jaar lang eerst kvv gegeven.
ik zou zelf niet kunnen elk dag me hond zelf te geven
wat jij ook net zeg eet zij ook elk dag nee want word ze gek waarom dier dit aan doen
#3318851
misty27 schreef:goedenmiddig ik klein vraagje

en vriendin van mij geeft al jaar lang alleen maar spiervlees aan der honden
ik heb paar gezegt dit totaal niet goed is :(
maar helaas trek zij zicht niks van aan

nu komt vraag wat zij nadelen alles je alleen maar spiervlees geef aan je hond en niks anders ?
en kant hond hier heel erg ziek van word opgeven moment ?
kan hij zelf niersteen of ruis krijgen van ?

vriendelijk groetjes
echt enkel en alleen maar spiervlees??? :o
vrij simpel: de hond krijgt uiteindelijk een tekort aan (onder andere) calcium
gevolg: Nutritional Secondary Hyperthyroidism (NSH)

enkele symptomen: vergroeiingen, mank lopen, breuken, slechte conditie, gebrek aan energie

als het haar om het gemak gaat kan ze beter elke dag een complete kvv voeren
#3318852
pluk schreef:echt enkel en alleen maar spiervlees??? :o
vrij simpel: de hond krijgt uiteindelijk een tekort aan (onder andere) calcium
gevolg: Nutritional Secondary Hyperthyroidism (NSH)

enkele symptomen: vergroeiingen, mank lopen, breuken, slechte conditie, gebrek aan energie

als het haar om het gemak gaat kan ze beter elke dag een complete kvv voeren

elk dag krijg de hond 500 gram runder spiervlees meer niet :(
#3318854
misty27 schreef:elk dag krijg de hond 500 gram runder spiervlees meer niet :(
:-[ wat ontzettend zielig voor die hond
dit is echt wachten op problemen

wie heeft haar wijsgemaakt dat dit kan?

voor hetzelfde geld heb je een kvv met premix, niet van super kwaliteit maar alles beter dan dit
zelfs brokjes zouden nog beter zijn :-X
#3318856
pluk schreef:echt enkel en alleen maar spiervlees??? :o
vrij simpel: de hond krijgt uiteindelijk een tekort aan (onder andere) calcium
gevolg: Nutritional Secondary Hyperthyroidism (NSH)

enkele symptomen: vergroeiingen, mank lopen, breuken, slechte conditie, gebrek aan energie

als het haar om het gemak gaat kan ze beter elke dag een complete kvv voeren
En een tekort aan vitaminen die in orgaanvlees zitten.

En dan is het bij een goed barfmenu ook nog zo dat je meerdere diersoorten geeft, bv vis is ook heel belangrijk. Met alleen rund, geeft dat ook nog problemen...

Misty, misschien kun je op barfplaats-de-website eens kijken bij het kopje boeken, en haar er een kado doen?
#3318860
pluk schreef::-[ wat ontzettend zielig voor die hond
dit is echt wachten op problemen

wie heeft haar wijsgemaakt dat dit kan?

voor hetzelfde geld heb je een kvv met premix, niet van super kwaliteit maar alles beter dan dit
zelfs brokjes zouden nog beter zijn :-X

niemand ze zo begon met vlees geven
kan wel 1000 keer zeg dat slecht is maar boei der totaal niet :(
reden ik dit vraag is omdat me zorgen maak er is al 1 hond dood
hij blaasruis maar zelf niet of dit kan komen door verkeer voeding :(
weet jij of dit kan komen door verkeer voeding ?
#3318861
eelke schreef:En een tekort aan vitaminen die in orgaanvlees zitten.

En dan is het bij een goed barfmenu ook nog zo dat je meerdere diersoorten geeft, bv vis is ook heel belangrijk. Met alleen rund, geeft dat ook nog problemen...

Misty, misschien kun je op barfplaats-de-website eens kijken bij het kopje boeken, en haar er een kado doen?

ik denk dat ga doen mischien dan meer in gaat verdiep :)
klopt wij zelf ook meerder diersoort 9 soort maar wij aangekeken haar of we gek zijn dat we al maal doen :(
#3318863
misty27 schreef:niemand ze zo begon met vlees geven
kan wel 1000 keer zeg dat slecht is maar boei der totaal niet :(
reden ik dit vraag is omdat me zorgen maak er is al 1 hond dood
hij blaasruis maar zelf niet of dit kan komen door verkeer voeding :(
weet jij of dit kan komen door verkeer voeding ?
Er zijn verschillende soorten blaasgruis met ieder een andere oorzaak.
Of het blaasgruis hierdoor komt durf ik dan ook niet te zeggen.

Persoonlijk vind ik dit verwaarlozing... :-\
#3318952
Goed van je dat je toch probeert je vriendin ervan te overtuigen dat ze haar hond anders moet voeren. Inderdaad, in plaats van 500 spiervlees per dag kan ze hem beter iedere dag een bakje Smuldier uit de supermarkt geven. Net zo makkelijk, waarschijnlijk goedkoper, en stukken beter voor de hond.

Succes ermee, ik vind het heel goed dat je dit doet!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door