Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3317905
Goedemiddag,

Nu acht weken geleden is mijn teefje bevallen van pups. Alles gaat goed en ze begint langzaamaan ook weer haar oude figuur terig te krijgen.
Nu valt het mij op dat haar vacht sinds twee weken achter uit gaat en ze begint zelfs een aantal kleine kale plekjes te krijgen. Ook is haar huid onder haar halsband geirriteerd. Dit heeft ze nog nooit gehad en ze had altijd eem erg mooie gezond ogende vacht. Nu is de vacht doffer en vertoont dus irritatie- en kale plekjes. Kan dit hormoon gerelateerd zijn? En hebben jullie misschien tips wat ik kan geven om haar vacht een oppepper te geven?
Door Hanny
#3317932
Ja hoor, wat achteruitgang in de conditie is vaak wel aan de orde. Ik laat de tijd zijn werk doen en voer gewoon.
Ik heb geen haast.
Andere mensen geven waarschijnlijk wel extra olie, kan ik me voorstellen, maar ik doe niets en het komt helemaal weer goed.

Hanny
Door enya13
#3317951
het zogen van een nest pups kost veel energie. zeker een groot nest en zogen totdat de pups vertrekken bv. gaat ten koste van de conditie van de teef.
dit kan uiteindelijk wel een paar maanden duren voordat alles weer normaal is.
klopt dat het vanzelf weer goed hoort te komen. als de vachtproblemen extreem worden is een bloedtest wel aan te raden.
sommige teven gooien hun hele vacht eruit.
Door Lizzy
#3317955
Ja, dit is wel normaal. Halsband gewoon af doen in huis, zodat ze daar zo min mogelijk irritatie van heeft. En verder geduld. De meeste honden gaan helemaal uit vacht en dat komt vanzelf weer goed. En natuurlijk kun je een olietje geven ter ondersteuning. Borageolie bijvoorbeeld. Ik heb het ook niet gedaan.
Door Bakker01
#3318061
Dan voor de reacties! Zo leer ik weer iedere keer bij, ben al weer een stuk geruster erop. Het is gelukkig niet erger geworden en waar haar halsband zat ziet er ook al weer wat kalmer uit. Die heb ik nu ook lekker af.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door