Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3316071
Zuzanna schreef:Oké. Nou, bedankt voor de tip! Anders eindigt de zalmkop na een glijpartij alsnog op het tapijt.
Ja. Mogelijk via het plafon :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3316077
Mijn honden eten altijd buiten. Als het noodweer is, dan wacht ik met eten geven tot het wat minder wordt want ik vind het uiteraard niet nodig ze in de stromende regen of vliegende storm te laten eten. Waar ik nu sinds een dik jaar woon kunnen ze bij "normale" regen wel droog onder een overkapping eten, dat is mooi meegenomen. Maar binnen krijgen ze géén barf. Het eerste wat ze altijd doen is het vleesbot uit hun bak smijten, dat wordt namelijk als laatste gegeten. En ik heb geen zin om elke keer de vloer te dweilen als ze gegeten hebben. En ik zie ook niets in een kleedje om van te eten, want ik heb ook geen zin om elke dag twee voerkleedjes (voorheen drie) schoon te maken. Gewoon lekker naar buiten, geen gezeur, de honden vinden het geen enkel probleem.
Door Zuzanna
#3316089
pike schreef:Gewoon lekker naar buiten, geen gezeur, de honden vinden het geen enkel probleem.
Bedankt voor je antwoord! Ziva vindt regen of wind inderdaad geen probleem, maar vooral mijn vriend ziet het niet zitten dat ze iedere keer flink nat wordt als het regent. Als we een afdak hadden was het inderdaad een ander verhaal!
Gebruikersavatar
Door Ina
#3316090
De echte barfster hier in huis eet alles uit haar bak totdat ze aan haar vleesbot toe is.... dat moet om de een of andere reden op het vloerkleed gegeten worden
Ooit pogingen gedaan om dat af te leren, maar dan wandelt ze net zo lang rond met het bot in haar snater tot ze een ander zacht plekje heeft gevonden en dat is dan een mand :boxed:

Dus nu leg ik net naast het vloerkleed haar vreetkleed (een dubbeldikke handdoek) en daar blijft ze keurig op liggen eten
Het vreetkleed gaat in de was en de droger dus met 3 kleden is het prima te doen

De nep-barfster doet het nog slimmer.... die komt bij mij met haar botwerk.... of ik zo lief wil zijn om het vast te houden als zij knaagt :P
.... die heeft dus geen kleedje nodig :biggrin2:
Door frodo quin
#3316116
Hier eet de kat in de badkamer. Stenen vloer dus makkelijk schoon te maken en de deur gaat toe zodat hij rustig eet en niet kan slepen. Ik sta niet te springen om een dood beest in mijn bed of achter hem aan te lopen met een dweil.
Gebruikersavatar
Door pike
#3316119
Zuzanna schreef:Bedankt voor je antwoord! Ziva vindt regen of wind inderdaad geen probleem, maar vooral mijn vriend ziet het niet zitten dat ze iedere keer flink nat wordt als het regent. Als we een afdak hadden was het inderdaad een ander verhaal!
Eigenlijk komt het niet eens zo vaak voor dat ze in de regen eten. Het regent zelden de hele dag door. En flink nat laat ik ze ook niet worden hoor, bij harde regen moeten ze zoals gezegd gewoon wachten. Maar verder, we gaan ook wandelen in de regen, waarom zouden ze dan niet een paar minuten kunnen eten in de regen.
Door Lizzy
#3316125
Ik moet er niet aan denken om buiten te voeren. In de zomer zou het hier letterlijk zwart/groen zien van de vliegen :-X
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3316138
Xavi eet altijd buiten. Maar als het erg regent en hij eet barf, dan houd ik het eten gewoon vast en eet hij het dus uit mijn hand.
Zoiets als een zalmkop hak ik dan in kleine stukken en voer het zo aan hem. :biggrin2:
Door Sandhi
#3316146
De oudste eet heel netjes, die eet haar barf gewoon boven haar bak. Mocht er per ongeluk iets naast vallen, dan wordt de vloer keurig schoon gelikt. Maar die eet ook geen grote vleesbotten meer.
De jongste eet op een stuk plastic tafelkleed. Dat gaat hier prima. Geen gesleep of slippartijen van vleesbotten.
Door Raaf
#3316162
Lizzy schreef:Ik moet er niet aan denken om buiten te voeren. In de zomer zou het hier letterlijk zwart/groen zien van de vliegen :-X
Sta er dan 's zomers naast met de tuinslang om de boel direct schoon te spuiten en evt. (groene)vliegen direct hun eerste les ' wildwaterbaan varen' te geven. De honden weten al dat ik de vliegen voor ze 'regel'... :biggrin2:

Hier eten ze hun barf eigenlijk altijd buiten. Met vijf honden wordt het anders wel een flinke dweilbeurt iedere dag...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3316165
Ik bedenk me nu dat we op vakantie meestal wel buiten voerden. Stond Oscar lekker zijn karkas te kraken als er mensen langs kwamen lopen ;D . We wilden in vakantiehuisjes geen vlekken op behang riskeren.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3316166
Pum is de eerste waarbij ik het niet voor elkaar kreeg om haar uit haar bak te laten eten. Dus Pum haar bak staat op een half badlaken en daar legt ze haar vleesbot en pens op om vervolgens vergenoegd te 'kauwen'
Ik snap het niet :biggrin2: maar het is zo ;D
Door Nikass
#3316226
Lizzy schreef:Ik moet er niet aan denken om buiten te voeren. In de zomer zou het hier letterlijk zwart/groen zien van de vliegen :-X
De vliegen moeten dan wel snel zijn; mijn honden doen echt een halve minuut over hun eten, kvv of barf maakt niet uit. Alleen mijn oudste hond eet na die halve minuut nog haar vleesbot rustig op, liefst op het gras in de tuin.
Gebruikersavatar
Door pike
#3316235
Hier ook nooit last van vliegen. Het eten is in een vloek op en Duc likt elk geknoeid molecuultje zorgvuldig weg ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door