Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mila22
#3312215
Hoi allemaal!

Bij mijn hond Kaylo is ongeveer 10 weken geleden pancreatitis geconstateerd. Gelukkig nog in hele lichte maten (waarde van de CpL test waren 447) Kaylo had geen typische symptomen... geen gekke ontlasting, niet braken, geen duidelijke buikpijn etc.. alleen weinig energie. We zijn toen gestart met carnibest pancreas, na 6 weken hebben we opnieuw bloed getest (ook ivm leish-titer) toen waren de pancreas waardes weer normaal. Wel raden onze dierenarts aan om nog minstens 6 maanden dit door te voeren.

Hiervoor gaf ik hem 5-6 dagen pw kvv van verschillende merken, wel altijd vet-arm omdat hij snel dik wordt :biggrin2: 1 a 2x per week kreeg hij dan ipv kvv een karkasje van fazant, kip of konijn met wat paardenspiervlees en groente. Nu we hier mee gestopt zijn gaat zijn gebitje wel duidelijk achteruit.. ik zou dit dus graag weer 1x per week willen doen. Ook omdat hij er altijd zo van genoot. Nu heb ik van onze leverancier 500 gram runderpancreas gekregen om te proberen.

Maar hoeveel moet ik hier überhaupt eigenlijk van geven... Ik heb me al suf gegoogeld maar kom er maar niet achter. Hij krijgt meestal iets van 200-300 gram aan karkas met ongeveer 100 gram spiervlees erbij. Echt aan een verhouding hou ik me niet op zulke dagen. Maar op deze manier gaat hij niet aan de dunne of aan de krijtpoep :) Bij de tinlo barfmenu Pancreas (100% gemalen pancreas) staat dat je er 8 gram per kg lichaamsgewicht van moet bijvoeren.. Dus ik dacht dat zou dan wel het zelfde gelden voor verse pancreas?

Hopelijk kan een van jullie ons helpen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door