Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#3315179
Inmiddels weer twee weken verder en de puppen doen het goed op vlees.
Helaas is er in de tussentijd wel een pupje overleden waardoor je even een paar passen terug doet en weer extra voorzichtig wordt.

Tot nu toe hebben we als bot vlees het volgende gevoerd:
- kippennekken (geplek en in stukken geknipt)
- kwartelkarkasjes (in stukjes geknipt)
- fazantennekken (in stukken geknipt)

Ik wil graag weer wat toevoegen zoals kippenvleugeltjes en konijnkarkas, maar waar kan ik dit bestellen?
En wat kan ik nu nog meer aan klein bot toevoegen zodat ze meer variatie krijgen? De puppen zijn op dit moment zes weken en de meeste, twee uitzonderingen, kauwen goed.
Door Lizzy
#3315180
Bakker01 schreef:Inmiddels weer twee weken verder en de puppen doen het goed op vlees.
Helaas is er in de tussentijd wel een pupje overleden waardoor je even een paar passen terug doet en weer extra voorzichtig wordt.

Tot nu toe hebben we als bot vlees het volgende gevoerd:
- kippennekken (geplek en in stukken geknipt)
- kwartelkarkasjes (in stukjes geknipt)
- fazantennekken (in stukken geknipt)

Ik wil graag weer wat toevoegen zoals kippenvleugeltjes en konijnkarkas, maar waar kan ik dit bestellen?
En wat kan ik nu nog meer aan klein bot toevoegen zodat ze meer variatie krijgen? De puppen zijn op dit moment zes weken en de meeste, twee uitzonderingen, kauwen goed.
Oh hemel! Jeetje, wat erg :'( . Maar is het pupje overleden aan zijn/haar eten??

Kippenvleugels kun je ook wel bij de poelier kopen. En zelfs bij de Ap. Maar dan zijn ze natuurlijk erg duur. Misschien zit hier wat bij?

viewtopic.php?f=4&t=135542

viewtopic.php?f=4&t=135531
Door Bakker01
#3315202
Waar het mannetje aan overleden is durf ik niet te zeggen. Het was toevallig wel de eerste dag waarop we begonnen zijn met vlees.
Ze hebben 's ochtends vroeg eerst spiervlees gehad en daarna een beetje kippennekken (geplet en in iets kleinere stukjes gesneden). Vervolgens nog lekker bij mams melk gehad en gespeeld.
Toen het tijd was voor de volgende ronde melk lag hij helaas levenloos in de werpkist. We checken regelmatig tussen het voeden door hoe en wat en het zag er naar uit dat iedereen lekker lag te slapen. We hebben nog geprobeerd te reanimeren, maar het was helaas al te laat. Ik heb het ukje ook begraven en er niet bij stil gestaan hem mee te nemen voor autopsie. Ik heb er niet goed bij nadacht door de nieuwigheid van het puppen hebben en verdriet.

De dagen erna waren weer net als de eerste dagen, alles is eng. Maar de andere puppen lijken het gelukkig goed te doen (hoewel ik nu heel voorzichtig in die uitspraken ben geworden).

Dank je wel voor de linkjes!
Remco bestel ik regelmatig bij, aankomende levering ook zeker weer. Heemskerk is helaas net iets te ver (paar maanden geleden zijn we verhuisd naar Duitsland en dit heb ik nog niet aangepast ::) ).

Zouden de puppen het volgende al aan kunnen:
- tam konijnenkarkas
- eendenvleugel
- polderhoenkarkas
- eendennek
- parelhoenkarkas
- kippenrugstuk

Of zou dit nog veel te hard zijn?
Door Lizzy
#3315213
Bakker01 schreef:Waar het mannetje aan overleden is durf ik niet te zeggen. Het was toevallig wel de eerste dag waarop we begonnen zijn met vlees.
Ze hebben 's ochtends vroeg eerst spiervlees gehad en daarna een beetje kippennekken (geplet en in iets kleinere stukjes gesneden). Vervolgens nog lekker bij mams melk gehad en gespeeld.
Toen het tijd was voor de volgende ronde melk lag hij helaas levenloos in de werpkist. We checken regelmatig tussen het voeden door hoe en wat en het zag er naar uit dat iedereen lekker lag te slapen. We hebben nog geprobeerd te reanimeren, maar het was helaas al te laat. Ik heb het ukje ook begraven en er niet bij stil gestaan hem mee te nemen voor autopsie. Ik heb er niet goed bij nadacht door de nieuwigheid van het puppen hebben en verdriet.

De dagen erna waren weer net als de eerste dagen, alles is eng. Maar de andere puppen lijken het gelukkig goed te doen (hoewel ik nu heel voorzichtig in die uitspraken ben geworden).

Dank je wel voor de linkjes!
Remco bestel ik regelmatig bij, aankomende levering ook zeker weer. Heemskerk is helaas net iets te ver (paar maanden geleden zijn we verhuisd naar Duitsland en dit heb ik nog niet aangepast ::) ).

Zouden de puppen het volgende al aan kunnen:
- tam konijnenkarkas
- eendenvleugel
- polderhoenkarkas
- eendennek
- parelhoenkarkas
- kippenrugstuk

Of zou dit nog veel te hard zijn?
Het is sowieso een drama :'( . Wat vreselijk dat je dit mee hebt moeten maken :'(

Tam konijnkarkas is prima. Ik had van die puntjes, die gaf ik zo, zelfs zonder te meppen. Eendenvleugel is ook prima maar dat moet echt goed pletten. Polderhoen ken ik niet. Eendennek is prima, maar zou ik ook goed pletten en in 2 stukken geven want ze proberen zo'n lange nek nog wel eens in 1 keer naar binnen te werken. Parelhoenkarkas is prima. Kiprugstuk ook. De laatste twee zou ik ook eerst goed bewerken met een vleeshamer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door