Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nikass
#3308863
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd wat jullie gemiddeld/meestal kwijt zijn aan voeding voor de hond. Dan bedoel ik Barf maaltijden en niet bijkomende snackjes.
Weet niet of hier al een topic over is, ben nog niet zo goed thuis op het forum om dat te kunnen vinden. Excuses als ik een dubbel topic heb aangemaakt.
Dus, hoeveel eet je hond per dag en wat kost dat? (Kiloprijs is ook handig)

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door pluk
#3308869
Gemiddeld zit ik al snel aan €4-5 per kilo denk ik.
Mijn hond eet maar 150 gram per dag. Ik koop geen grote hoeveelheden waardoor het sowieso duurder is. En met deze kleine hoeveelheid is een euro meer of minder per kilo ook niet van belang.
Door smulpaap
#3308871
De kosten zijn hier aanzienlijk gedaald . Voorheen moest ik 65 kg hond voeden . Nu een smurf van 6,5 kg . Ze eet een 250 gram , soms wat meer
Het geld vliegt in elk geval mijn zak niet meer uit :biggrin2: Dus ik weet niet eens precies hoeveel ik nu kwijt ben
Als ik voor ons zelf bio-vlees bestel dan bestel ik van het e.e.a gewoon wat meer en eet de hond a.h.w. met de pot mee
Als ik bv weer groentemix moet maken voor de hond dan eten wij ook weer sommige soorten groenten die door haar mix gaan
Het zijn maar zulke kleine hoeveelheden , zeker als ik variatie in de groentemix wil hebben
En verder ga ik voor kwaliteit , dus dan liever wat minder diersoorten .
Door eelke
#3308872
Joep eet 600 gram per dag. Dat is 18 kilo per maand. Ik denk dat wij 40 euro per maand kwijt zijn, dus dat komt neer op 2,20 per kilo.

Dat kan ook wel kloppen, want met meeste vlees hier is 1,50 of goedkoper. De enige uitschieters zijn spiervlees, en sommige botsoorten (van wild). Ik denk dat we per maand 3 dagen kvv voeren, dat is dan vooral op dagen dat Joep niet thuis eet, dan vind ik dat makkelijker. Dat is dan ook geen dure, meestal wat varianten van dogmeat tussen de 2 en 3 euro.

Ook hier scheelt het nu veel, want Gijs at twee keer zo veel dan Joep. Dus ipv 120,- zijn we nu maar 40,- kwijt, én hoeven we ook nog veel minder vaak te bestellen. Waar we normaal een maand mee deden doen we nu 3 maanden mee. Dat is wel erg wennen.
Door Cindy de Wolf
#3308875
Er gaat hier grofweg 60kg per maand doorheen en ik betaal om en nabij de 3,50-4,50pkg, dus grofweg 230-250 euro per maand. Ik zou goedkoper uit kunnen komen maar ik geef graag goed en eerlijk vlees en daar betaal je voor. Ik koop wel groot in want als je in kleine hoeveelheden moet kopen wat ik voer ben je zeker 1/3 duurder uit.

Tot2 jaar geleden ging er zeker100kg per maand doorheen, ik was toen hetzelfde geld kwijt. Ik merk wel heel erg dat de prijs van rauw voeren fiks gestegen is, zowel barf als kvv.
Door Lizzy
#3308879
Ik heb vier middelgrote honden, die eten bij elkaar iets van 3 kg per dag en volgens mij geven wij €300 per maand.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3308885
Ik voer 2,5 euro/kg. Voor katten en die zijn iets duurder dan honden. Voor honden zou ik ook rond de 2,20 euro uitkomen.
Maar ik weet dat ik behoorlijk goedkope leveranciers heb die toch kwaliteit leveren. De meeste mensen moeten wel iets meer uitgeven aan hun vlees als ze geen rommel willen voeren.
Ik heb ook wel behoorlijk veel vriesruimte voor de kleine hoeveelheden die ik voer. Zo kan ik toch groter inkopen.

Ik zou ook nog wat lager kunnen gaan zitten door wat duurdere diersoorten te schrappen. Maar daar heb ik geen zin in.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3308923
Ik denk dat ik gemiddeld iets van 2,75 per kilo betaal.
Diza eet 450 gram totaal per dag, maar dat is inclusief groente.
Afgerond ongeveer 1,25 per dag.
Door Nikass
#3309043
Dat valt me alles mee. Misschien voornamelijk door groot inkopen en slimme adresjes?
Als ik kijk op sites als versvoer en Mika petfood lukt het me bijna niet om onder een gemiddelde van 4-5 euro de kg te komen. Dit komt ook omdat de bezorgkosten de kilo prijs opdrijven. Ik heb niet al teveel ruimte in mijn vriezer, dus kan niet erg groot inkopen.
Ik denk wel dat ik bij Floris wat goedkoper uit ben, maar die komt pas in september deze kant op. Dus voor nu moet ik het van de webshops hebben ben ik bang.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3309044
Nikass schreef:Dat valt me alles mee. Misschien voornamelijk door groot inkopen en slimme adresjes?
Als ik kijk op sites als versvoer en Mika petfood lukt het me bijna niet om onder een gemiddelde van 4-5 euro de kg te komen. Dit komt ook omdat de bezorgkosten de kilo prijs opdrijven. Ik heb niet al teveel ruimte in mijn vriezer, dus kan niet erg groot inkopen.
Ik denk wel dat ik bij Floris wat goedkoper uit ben, maar die komt pas in september deze kant op. Dus voor nu moet ik het van de webshops hebben ben ik bang.
Met een hond van het formaat van jouw hond zou ik in ieder geval investeren in een extra vriezer. Het scheelt zoveel als je meer tegelijk kunt inkopen.
Heb je al eens gekeken bij Dogmeat? Zij zijn over het algemeen niet zo duur. Op Voerwijzer kun je veel (kleinere) verkooppunten vinden. Misschien zit er nog iets in de buurt bij je?
Door Mijati
#3309053
Ik bestel bij dogmeat. Mijn honden eten samen 1300gr per dag. Ik ben dan 110-130 euro per maand kwijt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3309055
Ik bestel inderdaad bijna niet bij barfwinkels. Enkel kuikens, vismix en kwartel bij kiezebrink en wat spullen bij SW.
De rest gaat via lijntjes van mensen die goede leveranciers weten.
Oh en wat kiporgaan en viskoppen op de markt.
Door Nikass
#3309141
Dank allemaal,
Ik wilde het graag weten omdat ik niet wist wat een "normale" prijs was. Dus of het ook goedkoper zou kunnen. Ik heb net een bestelling gedaan bij Mika petfood en kom daar op een gemiddelde prijs van 3,75. Dus het gaat al de goede kant op ;D Ik moet erbij zeggen dat ik ook niet alleen het allergoedkoopste uitzoek, ik wil natuurlijk ook wel kwaliteit en verschillende diersoorten.
Ik ben inderdaad overal aan het rondneuzen en denk dat ik in de loop der tijd wel wat goedkoper uit zal zijn, als ik meer adresjes gevonden heb.

Ik heb twee honden van elk ongeveer 25 kg die samen ongeveer 1 kg per dag eten. Ik heb besloten dat ik graag half kvv half Barf wil voeren, dwz per week drie of vier dagen Barf en de andere dagen kvv.
Ik heb al gezien dat mijn kvv prijs wel wat naar beneden gaat nu ik niet meer alleen Carnibest voer, maar verschillende merken.
Ik kan 20 tot max 30 kg in mijn vriezer kwijt. Voor nu moet ik het daar even mee doen.
Er is hier in het dorp een dierenwinkeltje waar ik ook Barf producten zou kunnen bestellen. Ik probeer dat nu, maar het loopt vooralsnog niet zo vlot als ik hoopte. Er is daar en in de andere dierenwinkel in het dorp wel veel kvv (verschillende merken) te krijgen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3309149
Toevallig heb ik pas weer eens uitgerekend hoeveel de honden mij aan voer kosten.
Hond nr. 1 weegt ruim 11 kg en is 12 jaar, hij eet 400 gram per dag
Hond nr. 2 weegt ruim 17 kg en is 9 jaar, hij eet 500 gram per dag
Per hond per dag kost me dat gemiddeld ongeveer € 1,25 als ik mij netjes aan mijn gemaakte schema houd

Gemiddelde kiloprijs dat weet ik niet. Daar kan ik ook niet veel mee. Omdat botten, spiervlees, orgaanvlees in verschillende verhoudingen door hun voer gaan. En het ene orgaan vaker gevoerd wordt dan het andere.
Maar voor vleesbot ben ik per kilo kwijt: 0,25 tot 5,50 per kg afhankelijk van de soort
voor spiervlees per kilo tussen de 4,00 en 5,00
voor orgaanvlees per kilo tussen de 2,30 en 7,50 (pens het goedkoopst, nier het duurst)
De gemiddelde prijs per dag probeer ik beheersbaar te houden met behulp van het vleesbot. Vleesbot heeft ook het hoogste percentage in het voer. De goedkopere soorten vleesbot voer ik wat vaker dan de duurdere.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3309190
Ik durf het eigenlijk niet uit te rekenen... nu heb ik ook nog een jonge hond die nog geen anderhalf is en die ik net terug gezet heb naar 2,5 %.
Ik probeer wel af te wisselen, spiervlees probeer ik in zo goed mogelijke kwaliteit te krijgen en is vaak dus wat prijzig, ik voer vaak wat meer wild, ook vaak wat duurder maar bestel ook mee met een verzamel SW bestelling wat vaak de prijs weer een beetje drukt. Hier gaat per dag totaal aan iets meer dan 2 kilo op aan 3 honden, en ik ben gemiddeld per maand zo'n 125-150 kwijt denk ik, en soms meer...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door