Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nikass
#3317085
pluk schreef:We weten gewoon niet zeker waarom honden gras eten. Deze drie zijn mogelijke redenen, en kun je aanvullen met een vierde: honden eten het instinctief.
Beetje late reactie, maar hoezo instinctief?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3317107
Nikass schreef:Beetje late reactie, maar hoezo instinctief?
Grass helps wolves clear large intestinal parasites such as roundworms out of their stomachs. The grass causes increased small intestinal motility and can also physically wrap around the worms and carry them out. Although many domestic dogs are parasite-free, their grass-eating habit may be a residual evolutionary urge to clean their systems of intestinal worms.
Bron: https://www.doghealth.com/how-and-why/w ... -eat-grass
Door src_esther
#3317124
Nikass schreef:Beetje late reactie, maar hoezo instinctief?
Ko is geen grazer, maar toen hij eens iets had ingeslikt dat hij niet goed weggeslikt kreeg - op dat moment kwam hij een beetje paniekerig naar ons toe, wilde hij maar een ding gras eten, heel veel gras eten. Ik heb het hem zelfs staan voeren. Daarna voelde hij zich weer goed, wilde spelen en een paar uur later sloeg hij zijn avondeten niet over. De volgende dag heeft hij heel veel proppen gras gepoept en daar zaten een paar heel harde stukken van iets in verpakt. Ik heb het er niet uitgehaald, maar het voelde een beetje als werveltjes. Geen idee waar hij dat vandaan had, die dag had hij geen gedroogde nek gehad of iets dergelijks. Misschien dat hij iets op het terrein had gevonden, daar worden weleens half opgegeten karkassen achtergelaten door roofvogels. Ik was in elk geval blij dat ik hem zoveel gras heb laten eten als hij wilde, het lijkt erop dat dat hem heeft geholpen geen inwendige schade op te lopen. Lijkt me wel een gevalletje instinct.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door