Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3307866
Quinty heeft echt een gigantische droge huid en vacht, lijkt wel stro. Nu is het een hond die altijd al lastig onder controle te houden is mbt huid/vacht/(oor)ontstekingen. Ik heb zojuist royal green visolie en rode palmolie besteld. Zijn er nu nog bepaalde noten die aan te raden zijn?

Ze krijgt voornamelijk barf en dan met name wild. Organen die ze krijgt lever, pens en nier zijn 90% van biologische afkomst en hart is vaak hertenhart of lamshart. Ze lijkt gevoelig te zijn op gevogelte met name kip/granen. Verder krijgt ze normaal gesproken 1 keer per week vette vis, meestal haring/sardientje. Groentenmix krijgt ze van Bandit.

Ze heeft nu een extreem dunne vacht/ smetplekken op de huid, nog net geen hotspots, momenteel. Ik behandel die plekken momenteel met groene leem.
Door Lizzy
#3307867
Cindy de Wolf schreef:Quinty heeft echt een gigantische droge huid en vacht, lijkt wel stro. Nu is het een hond die altijd al lastig onder controle te houden is mbt huid/vacht/(oor)ontstekingen. Ik heb zojuist royal green visolie en rode palmolie besteld. Zijn er nu nog bepaalde noten die aan te raden zijn?

Ze krijgt voornamelijk barf en dan met name wild. Organen die ze krijgt lever, pens en nier zijn 90% van biologische afkomst en hart is vaak hertenhart of lamshart. Ze lijkt gevoelig te zijn op gevogelte met name kip/granen. Verder krijgt ze normaal gesproken 1 keer per week vette vis, meestal haring/sardientje. Groentenmix krijgt ze van Bandit.

Ze heeft nu een extreem dunne vacht/ smetplekken op de huid, nog net geen hotspots, momenteel. Ik behandel die plekken momenteel met groene leem.
Ik denk dat visolie de eerste juiste stap is. En Royal Green is echt heel prima! (niet zo heel goedkoop, Grizzly echte wilde zalmolie is vermoedelijk goedkoper maar daar moet je ook meer van geven). Rode palmolie is prima voor de vitamine E.

Noten zijn prima natuurlijk maar ik weet niet eens of dat nog wel nodig is, met wat je nu gaat geven... Maar als je noten wilt geven zou ik ze malen en dan gokken op walnoten, amandelen en hazelnoten. Macademia's zijn giftig, maar dat weet je he? Oh, geurende biologische kokosolie, ook goed voor de vacht.

Ik gok dat de visolie je al veel gaat helpen. Ik denk wel trouwens dat die oorontstekingen en huidontstekingen duiden op een allergische reactie op iets. Ik weet niet of het erg seizoensgebonden is, de problemen die ze heeft? Er zijn nog wel natuurlijke middelen die goed ondersteunend kunnen werken. Denk daarbij aan Quercetin bijvoorbeeld.
Door Cindy de Wolf
#3307899
Lizzy schreef:Ik denk dat visolie de eerste juiste stap is. En Royal Green is echt heel prima! (niet zo heel goedkoop, Grizzly echte wilde zalmolie is vermoedelijk goedkoper maar daar moet je ook meer van geven). Rode palmolie is prima voor de vitamine E.

Noten zijn prima natuurlijk maar ik weet niet eens of dat nog wel nodig is, met wat je nu gaat geven... Maar als je noten wilt geven zou ik ze malen en dan gokken op walnoten, amandelen en hazelnoten. Macademia's zijn giftig, maar dat weet je he? Oh, geurende biologische kokosolie, ook goed voor de vacht.

Ik gok dat de visolie je al veel gaat helpen. Ik denk wel trouwens dat die oorontstekingen en huidontstekingen duiden op een allergische reactie op iets. Ik weet niet of het erg seizoensgebonden is, de problemen die ze heeft? Er zijn nog wel natuurlijke middelen die goed ondersteunend kunnen werken. Denk daarbij aan Quercetin bijvoorbeeld.
Dank je wel!

De Royal green visolie was 22,50 voor 60 capsules, de grizzly betaal ik iets van 28-30 eurie per fles voor. Geen idee of dat duur/goedkoop is. Wist alleen wel dat Royal green in het boven segment zit van kwaliteit ;) ;)

Yep van de macademia's wist ik. Voor nu houdt ik het zo, al is het alleen maar dat malen wat lastig wordt op de camping.

Ik ben het roerend met je eens dat het vermoedelijk allergie is. De oorontstekingen behoren nu grofweg 3-4maanden tot het verleden nadat ik 100% kip geschrapt heb en minimaal rund aan haar voer en mijn moeder echt verboden heb haar brood oid te geven. De huid was eigenlijk een soort van under control maar sinds we nu 2 weken op de camping zijn...idem voor vacht echt dag en nacht verschil. Grote kans dus dat ze allergisch is voor (gras)pollen nog even daar gelaten dat het hier wemelt van allerhande insecten. Het kan dus prima seizoen/plaats gebonden zijn maar voorlopig is het gewoon echt sneu. De huid is op sommige plaatsen bijna zwart :o :o en haar vacht is meer dan gortdroog. Oren echter nog steeds oke.

Ben dus we afhankelijk van wat ik hier nog kan laten leveren. We zijn hier nog een goede 2.5 week.
Door Tanna
#3308144
Klinkt raar, maar op de camping kun je noten malen door ze zelf voor te kauwen en dan in de etensbak te doen! ;) ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door