Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door henneke
#366054
Lizzy kreeg jij dat bericht van het productschap vee en vlees ? zo niet dan zou je hun eens een mailtje moeten sturen die kunnen je wel uitsluitsel geven als het goed is.
Door Nelly
#367210
Was vandaag bij de Wico en ze hadden geen kopvlees... Konden echter niet zeker zeggen of het nu echt verboden was ??? We wachten af.
Door ducktails
#367708
Elke koe, ouder dan 30 maanden wordt getest op BSE.
Het vlees komt niet eerder in de handel dan dat de koe getest is.
Soms verstaan ze onder kopvlees ook wel de hersenen.
Dat is wel hoogrisico materiaal.
Misschien een verwarring...
Kan me niet voorstellen dat de regels aangescherpt worden want BSE komt steeds minder voor.
Dit jaar maar 1 geval.....
En ik kan het weten , want ik doe de BSE testen... ;D
Door Nelly
#367712
Nou dan hopen we maar dat er de volgende keer weer gewoon kopvlees te krijgen is, want de hondjes vinden het zo lekker en in mijn ogen is het zo goed voor ze.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#405204
Vanmorgen vertelde mijn 'huisleverancier' ook dat het verboden is en hij levert het dus niet. Hij levert kalfskopvlees. Zoektochten op internet hebben niets opgeleverd helaas. Misschien toch eens een email er aan wagen naar het PVE.
Door Lizzy
#405227
Ik heb onze slachterij laatst om uitleg gevraagd en hij zei dat runderkopvlees absoluut niet verboden is. Alleen is het 'uitbenen' aan regels verbonden vanwege BSE gevaar en heeft niet iedere slachterij toestemming om dit te doen.
Door Elvira
#405250
Waar ik kopvlees koop hebben ze geen kalfsvlees, dus ik neem aan dat het kopvlees niet van kalveren is. De laatste keer dat ik bij de poelier om kippennekjes vroeg, zeiden ze dat die verboden waren. Ik hoorde vandaag ook dat het verboden is om lamskoppen te verkopen.
Door Lil
#405512
[quote="Lizzy"]
Ik heb onze slachterij laatst om uitleg gevraagd en hij zei dat runderkopvlees absoluut niet verboden is. Alleen is het 'uitbenen' aan regels verbonden vanwege BSE gevaar en heeft niet iedere slachterij toestemming om dit te doen.
[/quote]

Aha, dat verklaart waarom ik het bij de ene slachter het gewoon koop en de andere zegt dat het verboden is.
Door Tarek
#405523
Dat heb ik ook van mijn slager gehoord, maar hij zei ook dat hat er aan zat te komen dat deze regels versoepelen/ opgeheven worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door