Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301214
Net wilde ik mijn kg bevroren geitenvlees in stukken snijden.

Is dit geitenvlees?!?! :o

Zo, wat voel ik me beetgenomen! >:(
DSC07293.JPG
DSC07293.JPG (2.58 MiB) 3105 keer bekeken

Nou is dit uit mijn 2e bestelling, dus ervaring heb ik nauwelijks. Maar dit vind ik rotzooi.

Weggooien maar? :-\
Door Cindy de Wolf
#3301219
Ja dat is wel redelijk wat je bijna overal krijgt. Vetarm geitenvlees krijg je eigenlijk nergens, of althans ik heb het in die 13 jaar nog niet gevonden. Ja de geitenbokjes...net zoals konijnennier met vet is gewoon grofweg de helft vet...begrijp je reactie helaas de werkelijkheid. Net als met lamsribben, goede zijn schijtensduur en idem voor vetarm geitenvlees.
Ik voer het gewoon alleen met mate, dus 1 kg in de 2-3 weken ofzo.

Dat is dus het voordeel, soms ook nadeel...als je barft dan zie je wat je krijgt in kvv was dit je niet opgevallen.
Door kakocavi
#3301222
In kvv kun je zoveel vet ook wel zien denk ik, als witte korrels of een algeheel wittere kleur. Maar niet zo duidelijk. En ja, het is vet vlees maar dat is bij geit en schaap inderdaad vrij normaal. En dus, afhankelijk van wat je ervoor hebt betaald, geaccepteerd. Vet moet niet al te veel worden gevoerd maar is wel een nuttig onderdeel met wat essentiële nutriënten. Verder ziet het vlees er wel goed uit qua kleur en structuur, dus weggooien zou ik zonde vinden.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301225
Zucht, wat is het toch allemaal moeilijk.....

I.v.m. Bandit's eliminatiedieet kan hij nog maar 3 diersoorten eten.
I.v.m. geen eigen vervoer, ben ik afhankelijk van webwinkels die bezorgen. Ik heb heel veel moeite die te vinden.
En dan moet ik ook nog 'genoegen' nemen met 'vlees' met zoveel vet.

Ik zal het meeste vet maar wegsnijden.

Maar het wordt wel heel erg moeilijk zo. :-\

Wel fijn om van jullie te lezen dat geitenvlees meestal zoveel vet bevat.
De vorige bestelling bevatte wel vlees.
Door smulpaap
#3301235
Border Bandit schreef:Zucht, wat is het toch allemaal moeilijk.....

I.v.m. Bandit's eliminatiedieet kan hij nog maar 3 diersoorten eten.
I.v.m. geen eigen vervoer, ben ik afhankelijk van webwinkels die bezorgen. Ik heb heel veel moeite die te vinden.
En dan moet ik ook nog 'genoegen' nemen met 'vlees' met zoveel vet.

Ik zal het meeste vet maar wegsnijden.

Maar het wordt wel heel erg moeilijk zo. :-\

Wel fijn om van jullie te lezen dat geitenvlees meestal zoveel vet bevat.
De vorige bestelling bevatte wel vlees.
En de firma Darf ? Ik weet niet of die nog Barf verkopen ?
Toen ik mijn viertal nog had had ik regelmatig eend karkassen van hen . Die waren heel erg mooi ( en eend is ook vet ) Maar ik hoefde niets weg te snijden hoor

Oervoer heeft ook geitenvlees . Maar ik kan me ook voorstellen dat dat in jouw geval te kostbaar word met een grotere hond
Dat is wel mooi vlees , ik hoef niets weg te gooien . Maar goed , ik heb een smurf dus dan is het wel betaalbaar
Door smulpaap
#3301239
Ik ben de vriezer even ingedoken
Hier mijn bevroren geitenvlees
geitvlees 005.JPG
geitvlees 005.JPG (3.43 MiB) 3068 keer bekeken
geitvlees 009.JPG
geitvlees 009.JPG (3.52 MiB) 3068 keer bekeken
geitvlees 016.JPG
geitvlees 016.JPG (3.47 MiB) 3068 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301248
Oh, Smulpaap, wat lief van je! Heb je speciaal voor mij je geitenvlees gezocht? :-*
Wat er op de foto staat, noem ik toch wel vlees. :)

Ik heb meteen bij Darf gekeken, maar kan daar geen barf-producten vinden (of ik zoek verkeerd?). :(
Bij Oervoer heb ik 'jouw' geitenvlees gevonden. Zo zeg, dat is precies 2 x zo duur dan bij Dogmeat. Maar ja, als je dan wél vlees hebt...
Nu moet ik zeker de helft weggooien. Ik ga al dat vet echt niet geven!

Ik kan kijken of ik een volgende keer bij Oervoer kan bestellen. Ik heb dat 1 keer gedaan en toen heeft mijn bestelling er 2 dagen over gedaan met als gevolg dat al het koudijs verdwenen was. En nu is het best warm, hihi.

Bedankt voor je reactie en al je moeite!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3301252
Is dit van SW? Geitenvlees is daar meestal wel zoals op de foto. Lamsvlees van SW schijnt minder vet te zijn, maar daar kan hij niet tegen zeker?

Ik voerde dit vlees trouwens gewoon, alleen niet zo vaak ivm het vet.
Door smulpaap
#3301268
Border Bandit schreef:Oh, Smulpaap, wat lief van je! Heb je speciaal voor mij je geitenvlees gezocht? :-*
Wat er op de foto staat, noem ik toch wel vlees. :)

Ik heb meteen bij Darf gekeken, maar kan daar geen barf-producten vinden (of ik zoek verkeerd?). :(
Bij Oervoer heb ik 'jouw' geitenvlees gevonden. Zo zeg, dat is precies 2 x zo duur dan bij Dogmeat. Maar ja, als je dan wél vlees hebt...
Nu moet ik zeker de helft weggooien. Ik ga al dat vet echt niet geven!

Ik kan kijken of ik een volgende keer bij Oervoer kan bestellen. Ik heb dat 1 keer gedaan en toen heeft mijn bestelling er 2 dagen over gedaan met als gevolg dat al het koudijs verdwenen was. En nu is het best warm, hihi.

Bedankt voor je reactie en al je moeite!


Ik weet het ook niet of Darf nog barf producten heeft

Ik weet niet of je momenteel aan mooi mager vleesbot kan komen ?
Maar ik zag dat het merk Bandit het momenteel weer heeft
Het is biologisch , dus magerder . En vaak mooi bevleesd

https://www.animalfoodexpress.nl/catalo ... =89&q=geit

Vers Voer en Prooidier hebben het ook

Ik bestelde bij Dogmeat indertijd de geitenbouten . Dat was mooier vlees (veel minder vet ) Maar dat is al een poos geleden en ik zag dat ze die niet meer hebben
Door Ruisje
#3301277
Kim_S schreef:Is dit van SW? Geitenvlees is daar meestal wel zoals op de foto. Lamsvlees van SW schijnt minder vet te zijn, maar daar kan hij niet tegen zeker?

Ik voerde dit vlees trouwens gewoon, alleen niet zo vaak ivm het vet.
Als ik goed begrepen heb is dit van Dogmeat, maar bij SW zal het niet veel anders zijn. Zelf heb ik lamsvlees van SW en dat is ook vet, maar bij lange na niet als dit geitenvlees. Samen met graatmagere patrijzen is het vettere lamsvlees goed te doen in het wekelijks menu. ;)

Ik zou van dat geitenvlees ook de helft wegmikken, wat een vetzooi! En de volgende keer dan maar die 2x zo dure bestellen, scheelt je ook nog een hoop tijd!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3301279
Ik bestel mijn geitenvlees en ribben ook altijd bij SW, heb slechts een keer dat het er zo uitziet als bij border bandit, de andere keren was het wel vet maar niet zo vet. Ik wisselde het af met hertspiervlees en paard. Daarnaast geef ik toch al veel wild dus dat is al mooi mager.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3301311
Ik heb heel lang geitenvlees bij SW gekocht. Het is een tijd beter geweest maar de laatste keren zag het er ook zo uit. Nu sneed ik altijd al al het vet weg waardoor het erg duur vlees werd ( ongeveer 5 euro per kg) en ik er een uur of 3 aan bezig was per 5 kg. Maar sinds het dus ipv vet wegsnijden van het vlees, het vlees uit het vet snijden werd, ben ik het zat.
Voorheen was het de enige grazer die ze hier aten maar nu lusten ze ook het super mooie hertenvlees voor 3 euro de kg waar ik aan kan komen, en ook lam en rund wordt gegeten zolang ik het niet te vaak voer. Die voer ik enkel voor een beetje afwisseling, af en toe koop ik een kilotje, want de kwaliteit is ook maar zo zo.
Dus zolang ik aan het hert kan komen, komt de geit hier niet meer binnen. Enkel hart.

Maar die luxe heb jij natuurlijk niet. Ik zou ook de meerprijs betalen voor mooi vlees. Als je hier het vet afsnijdt, wat nog niet zo eenvoudig is, ben je toch evenveel kwijt per kg echt vlees. En als je echt mooi geitenvlees kan voeren mogen je lamsribben al eens wat vetter zijn.


Ben je trouwens nog diersoorten aan het testen?
Heb je kalkoen ooit getest? SW heeft wel heel mooi kalkoenvlees ( dijvlees) voor een mooie prijs. Het wordt elke bestelling weeral wat vetter ( das daar altijd hetzelfde liedje) maar het is nog steeds heel mooi vlees.
Door smulpaap
#3301321
Ik weet niet of je zelf vlees eet ? Als dat zo is dan zou je ook eens kunnen kijken naar slagers die bezorgen
Dan valt er vaak ook wel een deal te maken
Mooiste is een bedrijfje met korte lijnen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door