Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3300992
Ik heb 2 jaar geleden een 8 jarige groenendaeler in huis genomen (met diabetes) ze heeft eerst op kvv gestaan en daarna heb ik haar overgezet naar Barf om het vetpercentage (ivm haar diabetes) lager te houden. Ging prima, ze kreeg wat minder bot dan Lita, maar verder geen problemen.

Inmiddels is zijn we 2 jaar verder en is ze 10 jaar oud. Maar ik merk steeds meer dat ze een stuk minder bot kan hebben, anders is haar ontlastig helemaal wit en lijkt ze last te krijgen van verstopping.
Een half jaar geleden is ze nog (ivm eventuele blaasontsteking) onder narcose geweest en is meteen een echo gemaakt van haar darmen. Dit omdat darmkanker veel voorkomt bij de groenendaeler. Het resultaat was dat er geen bijzonderheden te zien zijn. Tevens is bloedonderzoek en urine onderzoek geweest en ook geen bijzonderheden.

Laatste tijd staat ze ivm gemak :-[ weer op kvv waarbij lita aan de dunne gaat ivm te laag botpercentage en Roeska weer harde tot witte ontlasting heeft.

Klopt het dat een oudere hond steeds minder bot nodig heeft? Of zou er ook wat anders aan de hand kunnen zijn?
#3300993
Ik heb er hier een van 12 (en ik heb er ook een gehad van 14 en 15) maar die eten nog net zo veel bot, hoewel echt niet meer van grote dieren. Voor de oudjes alleen nog makkelijke zachte karkasjes. Ik merk dat ze dat moeilijker verteren. Maar de hoeveelheid is eigenlijk nooit iets aan veranderd. Ik weet niet of ouderdom er echt wat mee te maken heeft of dat het gewoon het individu is. Ik denk dat laatste.

Maar als de ontlasting te wit is zou ik het % zeker terug brengen. Oudere honden kunnen makkelijk met minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door