Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kip007
#3300335
Ter afwisseling heb ik voor de volgende keer twee jonge geitenbokje besteld. Maar hoe geef ik dat... :o
Mijn ene hond eet 800 gram per dag, mijn andere hond 500 gram. Hoe zwaar is zo'n bokje?

Zijn er delen die ik beter niet kan voeren? En hoe verdeel ik zo'n geit het best?

Normaal gesproken voer ik gewoon karkas/ spiervlees en orgaan samengesteld. En dan is hun portie op in 1 maaltijd/dag. Maar dit leek me voor de honden ook wel 1 keertje leuk. Aangezien ik ze soms echt zie genieten van het nadenken over hun eten :D
Door Lizzy
#3300387
Kip007 schreef:Ter afwisseling heb ik voor de volgende keer twee jonge geitenbokje besteld. Maar hoe geef ik dat... :o
Mijn ene hond eet 800 gram per dag, mijn andere hond 500 gram. Hoe zwaar is zo'n bokje?

Zijn er delen die ik beter niet kan voeren? En hoe verdeel ik zo'n geit het best?

Normaal gesproken voer ik gewoon karkas/ spiervlees en orgaan samengesteld. En dan is hun portie op in 1 maaltijd/dag. Maar dit leek me voor de honden ook wel 1 keertje leuk. Aangezien ik ze soms echt zie genieten van het nadenken over hun eten :D
Ze wegen meestal wel een kilo. Of anderhalf. Ik zou de pootjes eraf halen en de rest door twee delen. Dat kan zo af en toe prima! Soms zitten de organen erin, dus kun je verdelen.
Door Kip007
#3300416
Oké! Dank je wel :D
Oeps... had minder orgaan besteld omdat ik ervan uit ging dat de organen erin zitten... ;D even afwachten dus
Door Lizzy
#3300613
Kip007 schreef:Oké! Dank je wel :D
Oeps... had minder orgaan besteld omdat ik ervan uit ging dat de organen erin zitten... ;D even afwachten dus
Ja, het is echt de een of de andere keer dat het orgaanpakketje er wel/niet is uitgehaald.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door