Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door gytha
#3299855
Mijn volwassen hond van 7 kg. kan alleen tegen eend, konijn en paard. Ik had gedroogde paardenpees om op te kauwen, maar waarschijnlijk is er een verandering in eiwitten tijdens het drogen, want hier reageert zij toch niet goed op. Nu ben ik druk op zoek naar iets wat vers is voor haar en waar zij wel haar kauwbehoefte op kwijt kan. Zij is wel een hond die snel een te groot stuk doorslikt en daardoor is zij al een keer bijna gestikt in een gedroogde luchtpijp en het laatste stuk van een paardenpees. Ik ben dus wat bang geworden voor dikke stukken van een dier.
Weet iemand wat ik haar zou kunnen geven waar zij lekker op kan kauwen en niet groot/dik is? Ook zou ik willen weten hoe ik daar aan kan komen. Ik woon zelf vlakbij Leeuwarden en omdat het maar om een paar dingen gaat voor een kleine hond, kan ik niet via de versvoer leveranciers van internet bestellen. Bij die leveranciers moet je altijd grote hoeveelheden bestellen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3299856
Had je het zelf gedroogd? Of gedroogd gekocht?
En waar had je het gekocht?

Van het drogen op zich zou ze nl geen reactie mogen krijgen.
Voor te kauwen geven mensen soms ook strot, maar geen idee of je dat van paard kan vinden...
Door Lizzy
#3299858
Om te kauwen zou ik gewoon een deel eendkarkas geven. Rauw.

Ik zie het vrij eenvoudig. Ze krijgen hier vrijwel nooit iets om op te kauwen. Hun maaltijden zijn al om op te kauwen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3300069
gytha schreef:Wat is zachter bot, eend- of konijnkarkas en kan ik het ook knippen, want een heel karkas is teveel voor haar.
Ik schat dat konijn iets zachter is maar heel veel scheelt het niet hoor. Karkas is met een snoeischaar of gevogelteschaar prima te knippen.
Met een snoeischaar is ook een prima test: kom je er niet doorheen dan is het bot te hard om te geven.

Voor mijn hond heb ik vaak eendenvleugels dat vind ik praktischer met portioneren dan een karkas. Van konijn kun je vaak rug krijgen of losse bouten, ook dat is makkelijker met een kleine hond.

Floris24 komt zaterdag jouw kant op, hij heeft eend en konijn. Je zou kunnen kijken of er iemand bij jou in de buurt wat heeft besteld en vragen of je een beetje kunt overnemen of dat je kunt meebestellen. viewtopic.php?f=4&t=134797
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door