Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Flatcoat4ever!
#3298175
Afgelopen maandagavond/nacht is Bob mijn flatcoated retriever met spoed aan een miltbloeding geopereerd.
T gaat naar omstandigheden goed, gisteren en vanmorgen heeft hij oplosbaarpoeder van royaal canine gehad.
Van de DA mag hij vanavond licht verteerbaar eten.
Nu dacht ik aan stukje kipfilet of gehakt.
Maar doe ik nu wel of niet de kook erover.
Ik twijfel want zn darmen zijn niet echt open geweest maar milt staat er wel mee in verbinding
Door smulpaap
#3298183
Ik zou voorlopig even gekookte kipfilet geven
Het is toch een flinke ingreep geweest , even rust in het lijfje
Dan heeft je hond energie om te genezen

Beterschap ;)
Door toscak
#3298186
Heeft de arts niet aangegeven wat mag en wat niet mag? Onze Bob was geopereerd aan een maagzweer en buikvliesontsteking (dus wel helemaal buik en darmen open), maar wij mochten echt weken geen vlees geven. Alleen blikjes zachte pudding voedsel (bijv Hills I/D).

Heeft hij nu antibiotica?
Door Flatcoat4ever!
#3298195
Nee hij tijdens ok buikspoeling gehad want zat bijna 1,5 l bloed in. Daarin zat AB en 12 uur later een flink inj met AB.
Hij hoeft geen tabl meer.
Advies na die 3 zakjes poeder/pap was licht verteerbaar niet te grote porties.
Mn DA is anti BARF dus met vragen of ik de kook al dan niet over t kippegehakt moet doen is aan haar nidt besteed.
Gebruikersavatar
Door pike
#3298522
Met gehakt zou ik toch voorzichtig zijn want dat kan behoorlijk vet zijn. Dat is dan niet licht verteerbaar lijkt mij. Ik zou ook kipfilet of kalkoenfilet geven. En even de kook erover want door die antibioticaspoeling en -injectie zijn natuurlijk ook goede bacterieen om zeep geholpen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door