Verse haan

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Verse haan

Berichtdoor Barfplaats

AnnekeP
1-ster

Verse haan

Berichtdoor AnnekeP » Zo 07 Mei 2017, 13:25

Hallo!
Ik lees al een tijdje mee met de wijsheid hier.
Wodan (kruising Mechel/Duitse Pinscher) krijgt nu een week KVV. Bij de vorige eigenaar kreeg hij brok, wat met lange tanden ging. KVV is zo weg :D

Nu hebben we een vers geslachte haan, met veren en al. De kop is eraf. Wat kan ik hem daarvan geven? De ingewanden sowieso?
De poten gaan in de soep denk ik, maar wat met t karkas en de rest?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lizzy
Moderator

Re: Verse haan

Berichtdoor Lizzy » Zo 07 Mei 2017, 13:45

De poten zijn voor honden die geen vleesbot gewend zijn waarschijnlijk te hard (niet dat hij ze niet weg krijgt maar ik weet niet of het goed verteert). De rest kun je allemaal geven. De vraag is of hij het zo gaat eten.... Mijn honden moeten geen kip waar de veren nog op staan. En ze lusten ook de darmen niet. Dus ze zouden het hier niet aanraken :biggrin2:
AnnekeP
1-ster

Berichtdoor AnnekeP » Zo 07 Mei 2017, 14:53

Alles?! Ook de kop als die er nog aan zou zitten en de ribben enzo? Ik wilde m wel ff plukken, maar in principe kan er dus nog wat pluis/veren opzitten? Ik leer elke dag wat nieuws
Maar prima! Ik pluk wel een beetje en dan vis ik de poten eraf en dan is 'ie mooi spekkoper morgen

Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 07 Mei 2017, 15:01

AnnekeP schreef:Alles?! Ook de kop als die er nog aan zou zitten en de ribben enzo? Ik wilde m wel ff plukken, maar in principe kan er dus nog wat pluis/veren opzitten? Ik leer elke dag wat nieuws
Maar prima! Ik pluk wel een beetje en dan vis ik de poten eraf en dan is 'ie mooi spekkoper morgen

Ja hoor, je kunt ook de kop voeren en eigenlijk alles. Hij eet natuurlijk nog maar kort vers.... Dus de botten kun je misschien het beste even meppen met een hamer. Of de haan in de vriezer mikken en nog een paar weken wachten tot hij wat langer vleesbot heeft gegeten. Kan ook.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Ma 08 Mei 2017, 17:01

Ik zou de darmen er ook uit halen.
Maar misschien eet ie het ook met...
De vleugels zou ik ook even op de gewrichtjes een knip in geven of zeer goed meppen.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Wo 10 Mei 2017, 19:42

Ik haal altijd de darmen eruit en ook de krop. Ik haal een deel verenkleed eraf want dat geeft veel rommel geeft. De krop omdat die vol met graan zit.
AnnekeP
1-ster

Berichtdoor AnnekeP » Vr 12 Mei 2017, 17:47

Thanks.
Uiteindelijk ging er een vos vandoor met de haan op een onbewaakt moment. Verdorie :) Geen idee dat we die hadden in de omgeving, maar dan weten we dat ook weer.
Morgen in de herkansing, want de buurman heeft een duif.

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”