Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3295274
Ik heb een poging gedaan uit te zoeken wat Bandit zoal nodig zal hebben.

Bij de rekenhulp heb ik zijn huidige behoefte aan KVV ingevuld, 1100 gram per dag.
Dan komt eruit:

495 gram vleesbot
220 gram orgaan
275 gram spier
En groenten, maar dat ga ik nog even niet geven i.v.m. eliminatie-dieet.

Als die groenten afvallen, moet de rest een beetje omhoog lijkt me.
Zou dit goed zijn?

500 gram vleesbot
225 gram orgaan
300 gram spier

Nou kan ik hier https://site.multoweb.nl/5507/pagina/78 ... chaap.html ribben, orgaan en spier kopen.
Ook lamsbout, maar ik weet niet wat dat is.
Ik heb gevraagd of er vlees aan de ribben zit. Zou dit dan gelden als 'vleesbot'?

Per week zou Bandit dat nodig hebben:

4 kg ribben
2 kg orgaan
2 kg spier

Weet iemand of dit in 4 laden van de diepvries zou passen?
Ik heb echt totaal geen idee wat de omvang van dit is. :confused1:

Is dit een goed begin?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3295297
De hoeveelheden lijken me prima zo. Afhankelijk van hoe bevleesd het vleesbot is en hoe de ontlasting is kun je altijd nog wat schuiven natuurlijk.

Lamsribben vallen onder vleesbot. Lamsbout ook, maar dat is echt te hard om te geven.

Dit kun je wel kwijt in je vriezer hoor. De ribben zullen de meeste plek innemen, maar dit past denk ik in 2 laden.

Ik denk alleen dat je rekensom hoeveel je per week nodig hebt niet klopt, tenzij je heel ruim afrond natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3295298
Nog 1 ding, ik zie dat ze geen nier verkopen. Ik zou even vragen of ze die kunnen leveren, nier wil je liefst wel voeren.

En neem zeker ook de long om zelf te drogen voor snacks!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3295359
Bedankt voor je reactie Pluk! :)

Dan wordt de long om te drogen voor snackjes en zoek ik nog nier om samen met hart als orgaan te voeren.
De weekhoeveelheden die ik opgeschreven had, was afgerond naar hoe ik het moet bestellen. ;) Ik had het onhandig geformuleerd zie ik nu. Ik bedoelde of die hoeveelheid in een vrieskast kan.
Maar het antwoord heb je al gegeven. :)

Oh, ik zal wel meteen willen bestellen, maar ik moet eerst wachten tot de diepvries leeg is... ::)

Dit bedrijf heeft ook geit en paard, dus ik kan er eventjes vooruit. :)

Eigenlijk nog één vraagje:
Ze leveren ook geitennek.
Nek mogen ze toch niet te vaak i.v.m. de schildklier?
Waar valt geitennek onder? Kun je nekwervels geven? Dat lijkt me gevaarlijk (klein genoeg om in één keer door te slikken).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3295373
Hebben ze geen jonge geitenribben?
Geitennek is volgens mij een stuk harder en echt voor gevorderde barfers. Eerst maar de zachtere stukken zoeken zou ik zeggen.
En als je nek voert moet je dat in 1stuk doen he. Geen aparte wervels. Hetzelfde geldt voor ribben he! Nooit 1 rib geven, altijd meerdere aan elkaar!

En je voert hart lever en nier?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3295488
Bedankt Pearlsofpassion!

Ik heb nog geen jonge geitenribben gezien op die site.
Ok, ik zal nooit losse wervels of losse ribben gaan voeren. :)

Bandit heeft 2 dagen uit nood gebarft, dus hij is wel echt een beginnend barver. Hij eet wel al jaren KVV.
I.v.m. zijn allergieën kan hij geen kip(achtigen) of konijn/haas, dat zijn de echte beginnersbotten he!?
Gelukkig moet het ook wel lukken met lamsribjes. ;)

Op het moment voer ik nog geen barf, ik ben alles aan het uitzoeken. Ik hoop over een week of 2 te kunnen beginnen. ;)
Ik zal qua orgaan proberen of ik pakketjes kan maken met een mixje van orgaan. Hart en lever hebben ze, misschien kan ik nog ergens (desnoods bij een slager) een lamsnier vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door