Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anne in Zweden
#3295187
Ik heb net een megagrote zalmachtige vis (kilo of 5) van z'n ingewanden ontdaan, en vraag me nu af of ik die aan de honden kan geven. Ik zie in ieder geval iets wat op lever lijkt, en twee gevallen met eitjes erin, en nog wat andere ondefinieerbare glop. Ik twijfel er niet aan of de honden lusten het, maar kan het kwaad, vissenlever en andere ingewanden? Kop en karkas krijgen ze uiteraard sowieso. :biggrin2:
#3295218
pearlsofpassion schreef:Ik geef geregeld visingewanden. Nooit bij stilgestaan of dat misschien minder gezond was. Bij een hele sardien oid eten ze ze toch ook op?

Jawel, maar een sardien is een stuk kleiner. Ik had er nooit bij stilgestaan dat een grote vis ook grote ingewanden heeft; de lever is zo groot als die van een kalkoen of konijn. :biggrin2: Maar ik kan alles dus gewoon geven, ook de onherkenbare glop? Het wordt sowieso over drie honden verdeeld (Scotch hoef ik het niet te geven, die emigreert als ie dat in z'n bak aantreft. ;D )
Door Lizzy
#3295253
Is de vis wel ingevroren geweest? Dat lijkt mij namelijk wel prettig en verstandig, dat het eerst ingevroren is geweest. Vanwege de parasieten en dergelijke. Ja en mijn honden zouden hier met een GROTE boog omheen lopen.
#3295272
Lizzy schreef:Is de vis wel ingevroren geweest? Dat lijkt mij namelijk wel prettig en verstandig, dat het eerst ingevroren is geweest. Vanwege de parasieten en dergelijke. Ja en mijn honden zouden hier met een GROTE boog omheen lopen.
Ja hoor, hij heeft zeker vier maanden in de vriezer hier in Zweden gelegen. Hij is overigens door een bevriende elandjager gevangen voor de Zweedse kust, in de Botnische Golf tussen Zweden en Finland.

Mijn honden hebben ook vogelvetbollen (inclusief netje) overleefd, dus ik vermoed dat het wel goed zal gaan vanavond. :biggrin2:
#3295290
Anne in Duitsland schreef:Ja hoor, hij heeft zeker vier maanden in de vriezer hier in Zweden gelegen. Hij is overigens door een bevriende elandjager gevangen voor de Zweedse kust, in de Botnische Golf tussen Zweden en Finland.

Mijn honden hebben ook vogelvetbollen (inclusief netje) overleefd, dus ik vermoed dat het wel goed zal gaan vanavond. :biggrin2:
Wauw!
Kijk daar ben ik diep in mijn buik heel erg jaloers op. Op die man die zoiets vangt en zo'n leven leidt. Wauw... wat een droom.

Zucht...
#3295299
pearlsofpassion schreef:Wauw!
Kijk daar ben ik diep in mijn buik heel erg jaloers op. Op die man die zoiets vangt en zo'n leven leidt. Wauw... wat een droom.

Zucht...
Ja hè... Meneer Anne en ik werken eraan om zo'n leven te gaan leiden. Eind dit jaar gaan we emigreren en dan verwacht ik dat meneer A ook geregeld thuiskomt met een eland op z'n rug en twee grote zalmen onder z'n oksels! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3295641
Ik zou die ingewanden gerust durven voeren maar natuurlijk wel de verhoudingen van het orgaan tot vlees en bot blijven respecteren. Ik heb mijn honden ook het orgaan van vissen gegeven die ik schoonmaakte voor onszelf. Dat ging erin als koek :cool:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door