Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3294685
Kaela schreef:In principe klopt dat, alleen er worden met regelmaat baby geitjes aangeboden in de vraag en aanbod hoek. Die zou je ook als bot kunnen gebruiken en in de regel zijn die ook mooi bevleesd en vrij mager. Lijkt me een uitstekende aanvulling op lamsribben en het toch meestal wat vettere geitenvlees.

Paard zou dan ook in dat opzicht een mooie toevoeging zijn, want paardenvlees is in de regel vrij mager en goed van kwaliteit. Alleen van paard kan je ook geen bot voeren. Ik zou dan ook na paard op zoek gaan naar een diersoort waar je wel bot van kunt voeren. Heb je alle gevogelte al geprobeerd? In barf is meer te krijgen dan kvv, dus ik denk dan aan kwartel, parelhoen, patrijs, duif. Niet allemaal soorten die per see graag gegeten worden, maar wel goed aan te komen. En konijn? Konijn is mooi bot en mager. Haas is mooi vlees, wat harder qua bot, maar voor een volwassen hond kan dan prima. Is ook vaak orgaan van te krijgen.

Je kan ook iets exotischer kijken, Floris heeft bijvoorbeeld vaak guanaco (of hoe je het ook schrijft, is een lama achtig dier) en hazenvlees. Mooi spul. Wordt per 5 kilo geleverd, maar zit meestal in platte blokken, die zouden (eventueel door de helft) wel in de lades moeten kunnen passen. En soms gaat het ook per kilo, dat zijn mooie kleine blokjes.
Babygeitjes klinken erg ideaal als ik het zo lees. Maar ik moet nog beginnen met barven en ik ben niet zo'n held. Een heel, herkenbaar, dier vind ik voor nu echt te moeilijk. :( Het zal vast wennen, zoals Bandit een visje geven, maar voor nu is het nog eventjes te veel.

Bandit krijgt sinds kort paard. Wat leuk dat je dat als mooie toevoeging aangeeft. :)
Bandit kan niet tegen kip, kalkoen en patrijs. Ander gevogelte durf ik nu eigenlijk nog niet te geven.
Ook konijn en haas ging niet goed.

Duif heeft hij nog nooit gehad en schijnt qua eiwit ook echt anders te zijn. Maar dan zouden het duifjes zonder maag en darm moeten zijn. Ik weet niet of ik al zelf een duif kan ontleden. (wat een watje ben ik toch! :P )

Ik zal Floris eens in de gaten houden voor de exotischere diersoorten!

Bedankt voor het meedenken!!!
#3294686
Ina schreef:Deze twee leveren geportioneerd aan huis (1tje was al genoemd geloof ik).... misschien zijn die, afhankelijk van waar je woont, aantrekkelijker qua bezorgkosten
https://www.naturalpaws.nl/index.php/
http://www.ekowolf.nl/

Bij beide is goed overleg mogelijk als je dingen zoekt die niet direct op de site staan en denken graag mee in mogelijkheden
Tof, bedankt!!

Meteen gekeken natuurlijk :) Natural paws bezorgt niet bij mij. :( Wat jammer.
#3294687
frodo quin schreef:Ik voer elke dag compleet, maar ik heb een kat. Bij honden kan het doorgaans prima om spier en orgaan af te wisselen, dus de ene dag vleesbot met spier en de volgende dag vleesbot met orgaan. Je zorgt natuurlijk dat je weektotalen kloppen.
Aha, dank je wel! :)
#3294688
Border Bandit schreef:He, dat heb je goed gezien, dat 2 diersoorten een voordeel is qua vriesruimte! Dat had ik nog niet bedacht. :)

Hoe moet ik me 'vleesbot' voorstellen? Bandit kan nu alleen geit en lam. Dan kom je toch alleen op de ribjes uit?
En dan 1 dag vlees en 1 dag orgaan?

Dat is een goeie inderdaad. Verwerken zodra ik het kan. Maak jij mixjes van orgaan?

Bedankt voor je positieve berichtje! Geeft weer hoop. :)

Nee, ik bedoel het anders. In principe voer je vleesbot+spiervlees+orgaan (en dan groentes en extra's maar dat is in het elimineren niet van toepassing).

Als je elke dag compleet voert, dan moet je veel meer portioneren. Dus je kan ook de ene dag vleesbot+spiervlees en de andere dag vleesbot+orgaan voeren. Dan kunnen je porties spiervlees en orgaan groter zijn, waardoor het makkelijker is met portioneren.

Ik deed de orgaan inderdaad mixen. Door van elke 1 kilo door elkaar te mengen (en bij grotere dieren even kleiner te snijden, een lamshart en lamsnier is nog best groot) kreeg hij bij elke keer dat ik orgaan voerde van alles wat binnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door