Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenchew
#3290878
Het is al weer een hele tijd geleden dat ik, nouja de honden, op barf zaten.. Ik maakte toen elke 4 weken (ongeveer) en nieuw menu (als opnieuw uitrekenen etc) wat ik erg veel werk vond..

Nu hebben we nog maar 1 hond en gaan we verhuizen naar een huis met garage, dus kunnen we weer aan de barf..

Vroeg me af of er meer van jullie zijn die 1 menu maken voor 4 weken en dan na die 4 weken weer op dag 1 beginnen? Of zelfs maar een 2-weken menu hebben..
Of misschien nog andere ideeën?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3290879
Ik heb gewoon een basismenu met percentages en hoeveelheden, maar de diersoorten wisselen wel.
Dus of ik nou kip of konijn geef of hert of rund dat maakt niet uit, de basis blijft hetzelfde.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3290901
Ik heb ook gewoon hoeveelheden van alle onderdelen per dag. En dat per week. Diersoorten wisselen gewoon af zoals het komt.
Waarom zou je steeds opnieuw uitrekenen?
Als het goed zit is het toch goed?
Door Lizzy
#3290992
Ik heb 1 menu en daar werk ik nu al jaren mee. Het zijn standaard percentages en zelfs standaard diersoorten. Alleen wisselen de diersoorten nog wel eens af. Als op het menu staat "parelhoenkarkas" geef ik gerust fazantpootjes of haaskarkas. Idem voor vlees en orgaan. Maar sec gezien, zou ik iedere week jaar in jaar uit hetzelfde menu voeren exact zoals op het menu staat: is er ook niks aan de hand. Binnen het menu is er al afwisseling genoeg.
Door frodo quin
#3291089
Ik maak niet telkens een menu. De verhoudingen zijn altijd ongeveer het zelfde, het enige wat een beetje wisselt is de verhouding spier en vleesbot naargelang hoe bevleesd en hard het vleesbot is, maar dat gaat vlot uit het hoofd. Ik portioneer voor enkele maanden vooruit en zorg dat ik telkens minstens zes diersoorten in de menu heb zitten. Dat zijn niet telkens dezelfde diersoorten, maar dat maakt niet uit voor het portioneren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door