Menu's maken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Menu's maken

Berichtdoor Barfplaats

wenchew
1-ster

Menu's maken

Berichtdoor wenchew » Do 23 Mar 2017, 15:10

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik, nouja de honden, op barf zaten.. Ik maakte toen elke 4 weken (ongeveer) en nieuw menu (als opnieuw uitrekenen etc) wat ik erg veel werk vond..

Nu hebben we nog maar 1 hond en gaan we verhuizen naar een huis met garage, dus kunnen we weer aan de barf..

Vroeg me af of er meer van jullie zijn die 1 menu maken voor 4 weken en dan na die 4 weken weer op dag 1 beginnen? Of zelfs maar een 2-weken menu hebben..
Of misschien nog andere ideeën?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pluk
Moderator

Re: Menu's maken

Berichtdoor pluk » Do 23 Mar 2017, 15:14

Ik heb gewoon een basismenu met percentages en hoeveelheden, maar de diersoorten wisselen wel.
Dus of ik nou kip of konijn geef of hert of rund dat maakt niet uit, de basis blijft hetzelfde.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 23 Mar 2017, 16:32

Ik heb ook gewoon hoeveelheden van alle onderdelen per dag. En dat per week. Diersoorten wisselen gewoon af zoals het komt.
Waarom zou je steeds opnieuw uitrekenen?
Als het goed zit is het toch goed?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 24 Mar 2017, 06:43

Ik heb 1 menu en daar werk ik nu al jaren mee. Het zijn standaard percentages en zelfs standaard diersoorten. Alleen wisselen de diersoorten nog wel eens af. Als op het menu staat "parelhoenkarkas" geef ik gerust fazantpootjes of haaskarkas. Idem voor vlees en orgaan. Maar sec gezien, zou ik iedere week jaar in jaar uit hetzelfde menu voeren exact zoals op het menu staat: is er ook niks aan de hand. Binnen het menu is er al afwisseling genoeg.
frodo quin
5-sterren

Berichtdoor frodo quin » Vr 24 Mar 2017, 16:42

Ik maak niet telkens een menu. De verhoudingen zijn altijd ongeveer het zelfde, het enige wat een beetje wisselt is de verhouding spier en vleesbot naargelang hoe bevleesd en hard het vleesbot is, maar dat gaat vlot uit het hoofd. Ik portioneer voor enkele maanden vooruit en zorg dat ik telkens minstens zes diersoorten in de menu heb zitten. Dat zijn niet telkens dezelfde diersoorten, maar dat maakt niet uit voor het portioneren.
MarijeEnBoomer
5-sterren

Berichtdoor MarijeEnBoomer » Vr 24 Mar 2017, 22:38

Ik heb ook al jaren hetzelfde menu! Wel inderdaad net als Liz soms op parelhoendag heel wild een kwartel in de bak :cool:
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Za 25 Mar 2017, 10:23

Ik heb geen diersoorten in het menu staan. Gewoon zoveel gram vleesbot, spiervlees/orgaan, groente
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”