Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#3290567
Kimbra heeft vrijdag een nestje pups gekregen. Tot nu toe ging het allemaal goed, maar sinds vanmorgen is ze erg onrustig. Ze wil steeds de tuin in en gaat daar als een gek graven. Ook is ze erg aan het hijgen. Zou ze calcium tekort hebben? Ik heb het botpercentage opgeschroefd naar 60%.
Net calcium tabletjes gehaald en haar er 2 gegeven.
Na haar verplicht in de werkist gezet te hebben, ligt ze nu te slapen. En de pups zijn aan het drinken.
Iemand nog tips? Als het niet beterd ga ik vanmiddag nog even langs de dierenarts.
Door Lizzy
#3290580
malimaniac schreef:Kimbra heeft vrijdag een nestje pups gekregen. Tot nu toe ging het allemaal goed, maar sinds vanmorgen is ze erg onrustig. Ze wil steeds de tuin in en gaat daar als een gek graven. Ook is ze erg aan het hijgen. Zou ze calcium tekort hebben? Ik heb het botpercentage opgeschroefd naar 60%.
Net calcium tabletjes gehaald en haar er 2 gegeven.
Na haar verplicht in de werkist gezet te hebben, ligt ze nu te slapen. En de pups zijn aan het drinken.
Iemand nog tips? Als het niet beterd ga ik vanmiddag nog even langs de dierenarts.
Gefeliciteerd!

Ja, calcium tekort kan. En het is raadzaam om dat even te laten controleren middels een bloedonderzoek bij de dierenarts. En te lang wachten is echt geen aanrader want als ze tegen eclampsie aanloopt ben je de sigaar.

Heeft ze koorts?

Hoe is je Engels? Want als je er geen problemen mee hebt, geef ik je met liefde het calcium-protocol voor na de dracht. Daar staat dan ook in wat voor soort calcium je moet geven en welke dosering.
Door malimaniac
#3290610
De melkgift is goed. Ik ben toch even met haar naar de dierenarts geweest. Daar had ze 38.6. De dierenarts denkt dat het krampen zijn. Door het drinken vd pups trekt de baarmoeder samen. Gelijk nog wat andere vragen gesteld en hoefde niet eens af te rekenen.
Kim is weer helemaal rustig gelukkig. Ik ga haar goed in de gaten houden.
Door Lizzy
#3290611
malimaniac schreef:De melkgift is goed. Ik ben toch even met haar naar de dierenarts geweest. Daar had ze 38.6. De dierenarts denkt dat het krampen zijn. Door het drinken vd pups trekt de baarmoeder samen. Gelijk nog wat andere vragen gesteld en hoefde niet eens af te rekenen.
Kim is weer helemaal rustig gelukkig. Ik ga haar goed in de gaten houden.
Gelukkig! Dat klinkt goed! Fijn dat Kim ook weer helemaal rustig is.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3290623
Is het daar niet al wat laat voor?
Is er naar haar baarmoeder gevoeld en is die nog voelbaar groter dan?
De eerste dagen is dat logisch, en dan vooral wanneer de pups drinken. Maar na een paar dagen zou dat toch over mogen zijn en vooral: niet erger worden. Vlak na de bevalling is het ergst. En dan steeds minder.
Anders zou ik denken dat er wat achtergebleven is... :-\

Als het nog blijft zou ik bij mijn hond toch een echo willen....
Door Hanny
#3290635
Laat je niet bang maken, hoor.
Het komt echt met regelmaat voor, dat de teven wat druk, soms meer dan druk zijn, in de eerste week.
Soms helpt calcium, soms niet en zal de tijd zijn werk doen. Normaal, komt het allemaal goed, natuurlijk wel in de gaten houden, maar geen paniek, dat werkt in ieder geval niet bevorderlijk.
Wij proberen altijd zo rustig mogelijk te blijven, wil ze graven, nou doe dat dan maar, wil ze even weg van de pups, helemaal goed. Wij zetten trouwens een mand naast de werpkist, meestal met een deken er in en daar wordt dan heftig in gegraven. Beter daar dan bij de puppen.
Ik geef in de zoogperiode altijd wat gemalen eierschil extra en een kleine hoeveelheid vit. d, gewoon mijn eigen gedachte, ik weet ook van ervaren fokkers, dat er rennies worden gegeven. Is allemaal het proberen waard, maar rust en een goed humeur werkt denk ik het beste.
Paar dagen nog, dan zal het wel in orde zijn. Is het niet al te warm in de kist?
Een redelijk resultaat geven ook Bach Rescue en/of passiflora complex.

succes en genieten,
Hanny
Door malimaniac
#3290692
Goed om te lezen. Kim is geloof ik naar China aan het graven. Maar ze is gelukkig weer zichzelf, hijgt alleen nog. Hoe warm is het bij jullie in de werpkist? Ik heb de lamp maar op halve kracht en al hoger gehangen. Vanmiddag met de zon erop de lamp helemaal uitgedaan.
Door Lizzy
#3290715
malimaniac schreef:Goed om te lezen. Kim is geloof ik naar China aan het graven. Maar ze is gelukkig weer zichzelf, hijgt alleen nog. Hoe warm is het bij jullie in de werpkist? Ik heb de lamp maar op halve kracht en al hoger gehangen. Vanmiddag met de zon erop de lamp helemaal uitgedaan.
Biscuit hijgde ook zo de eerste dagen... Pfft. Ik kreeg het er benauwd van. Ze had het ook te warm in de werpkist. En ze had last van de enorme hoeveelheid melk die ze aanmaakte. Ik vind het in werpkisten al gauw te heet maar je zit altijd met je pup dilemma. Hoe is het nu met de koorts? En hoe is het met de tieten? Alles op orde? Als alles op orde is: misschien vindt ze het wel lekker om af en toe met een vochtige washand met lauw water haar kopje wat af doen. Het is gewoon altijd even afzien die eerste week. Misschien vindt ze het wel lekker om met een wandelingetje mee te gaan, even de gedachten verzetten!
Door malimaniac
#3290716
Haar temperatuur is goed. En de melkpakketten zijn ok. Ze heeft redelijk geslapen. En is nog een paar keer in de tuin geweest vannacht. Maar ze loopt niet meer zo paniekerig rond te rennen gelukkig.
Mevrouw wilde gisteren alweer wat verder van huis en kwam gisteravond de hele tijd haar speeltje brengen. Dus ze is wel toe aan wat afleiding.
Door Lizzy
#3290718
malimaniac schreef:Haar temperatuur is goed. En de melkpakketten zijn ok. Ze heeft redelijk geslapen. En is nog een paar keer in de tuin geweest vannacht. Maar ze loopt niet meer zo paniekerig rond te rennen gelukkig.
Mevrouw wilde gisteren alweer wat verder van huis en kwam gisteravond de hele tijd haar speeltje brengen. Dus ze is wel toe aan wat afleiding.
Dan zou ik haar lekker meenemen op een wandelingetje vandaag! Het is geweldig weer! Kan ze even haar zinnen verzetten :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door