Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#3278921
pearlsofpassion schreef: Ik zou het toch ook echt niet voeren zo'n mix. :-X Dan nog liever brokken... Ik geloof ook dat een kat hoogwaardige eiwitten nodig heeft en net dat vind je in rauw. Maar dat katten en zeker honden veel verdragen dat weet ik ook wel. Wil nog niet zeggen dat het gezond of goed is.
Dat ben ik ook met je eens hoor. Ik vind dit niet zo geschikt voor katten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3278933
Hitam schreef:http://vriesvoer.nl/nl/hondenvoer-voedi ... r-195.html

Geen thiaminase in zalm? In het vlees misschien niet maar in de organen wel.
Dat is compleet nieuw voor mij. Heb je daar een bron voor?
Is voor mij persoonlijk niet belangrijk, ik voer zalmgraat en geen zalmorgaan, maar ik vind dit toch wel interessant om te weten. De reptielensites zeggen toch dat zalm geen thiaminase bevat.
En worden er dan hele zalmen inclusief organen in de kvv voor hond of kat gedaan?
Door frodo quin
#3279291
Als ik op de site kijk zijn er in mijn ogen wel een aantal bruikbare producten, toch als je het niet erg vindt dat het gemalen is. Ik val er wel over dat er mixen worden aangeraden voor katten die imo totaal ongeschikt zijn. Ik begrijp dat ze er niet onmiddellijk dood van vallen, maar dat doen ze van bagger brok ook niet. De ongeschikte botten vind ik ook erg. Ze zijn zeker daar niet alleen in, jammer genoeg.

Iemand die wat weet over wat er juist in een menu hoort te zitten en in welke verhoudingen laat ongeschikte zaken gewoon liggen, maar niet iedereen weet dat en al zeker niet als ze kvv voeren. Bij velen is ook de reden om kvv te voeren dat ze zich niet willen verdiepen in het barfgebeuren, maar er wordt zoveel rommel aangeboden dat je als je dat niet wil doen eigenlijk gewoon beter brok geeft. Nuja, dit is mijn mening hé ;)
Door Lizzy
#3279299
frodo quin schreef:Als ik op de site kijk zijn er in mijn ogen wel een aantal bruikbare producten, toch als je het niet erg vindt dat het gemalen is. Ik val er wel over dat er mixen worden aangeraden voor katten die imo totaal ongeschikt zijn. Ik begrijp dat ze er niet onmiddellijk dood van vallen, maar dat doen ze van bagger brok ook niet. De ongeschikte botten vind ik ook erg. Ze zijn zeker daar niet alleen in, jammer genoeg.

Iemand die wat weet over wat er juist in een menu hoort te zitten en in welke verhoudingen laat ongeschikte zaken gewoon liggen, maar niet iedereen weet dat en al zeker niet als ze kvv voeren. Bij velen is ook de reden om kvv te voeren dat ze zich niet willen verdiepen in het barfgebeuren, maar er wordt zoveel rommel aangeboden dat je als je dat niet wil doen eigenlijk gewoon beter brok geeft. Nuja, dit is mijn mening hé ;)
Maar wie zegt dat daar niet wordt gerommeld? Want een brok voldoet aan dezelfde wettelijke eisen als KVV...... Dus wat is een brok van de Aldi of Lidl beter dan Smuldier of Lotgering?
Gebruikersavatar
Door pike
#3279305
frodo quin schreef: Iemand die wat weet over wat er juist in een menu hoort te zitten en in welke verhoudingen laat ongeschikte zaken gewoon liggen, maar niet iedereen weet dat en al zeker niet als ze kvv voeren. Bij velen is ook de reden om kvv te voeren dat ze zich niet willen verdiepen in het barfgebeuren, maar er wordt zoveel rommel aangeboden dat je als je dat niet wil doen eigenlijk gewoon beter brok geeft. Nuja, dit is mijn mening hé ;)

Lizzy schreef:Maar wie zegt dat daar niet wordt gerommeld? Want een brok voldoet aan dezelfde wettelijke eisen als KVV...... Dus wat is een brok van de Aldi of Lidl beter dan Smuldier of Lotgering?
Die is niet beter. Want een brok is droog. En ik heb begrepen dat dat voor een kat funest is dus dan nog beter een slechte kvv die in elk geval vocht bevat.
Door kakocavi
#3279313
Ik kan me voorstellen dat iets dat voor 60% uit zalm en 30% uit pens bestaat niet prettig is voor het spijsverteringsstelsel van een kat. In dat opzicht is brok denk ik beter.

Ik vind de denkwijze achter deze kvv ook vergelijkbaar met die achter (goedkope) brok of blik. Er wordt gewoon wat ingetieft, vitaminepil om het toch compleet te maken, leuk verhaaltje met het woordje 'gezond' erin als beschrijving, en klaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door