Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kakocavi
#3278824
Hitam schreef:Het staat onder de honden. Het staat niet onder de complete menu's dus je moet het afwisselen. En op zich kan een kat er ook prima van eten.
Een mix die voor 40% uit lamspens bestaat en 20% aardappel zou ook geschikt zijn voor katten. Daar sta je ook achter? En achter die 20% lever?

Wat vind je van de variatie in aangeboden diersoorten?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#3278828
Martine-Tom schreef:Maar hoe zit het dan met bot? Dat zie ik er niet bij staan.
Klopt het is niet compleet. Je kunt het ook niet alleen voeren. En mijn keuze zou het ook niet zijn om het aan een kat te geven, al denk ik niet dat er problemen zullen ontstaan als je het mondjesmaat geeft.
Door Anne in Zweden
#3278830
Lizzy schreef:Ja, ik meet met 2 maten. Kijk, jij bent hier op 7 januari 2017 binnen gewandeld. En je kunt er ook niks aan doen dat je geen idee hebt wie Tannetje Koning is. Maar Tannetje is al 14 jaar lid van dit forum, Tannetje is de grondlegger van verse rauwe voeding binnen de Nederlandse dierenartsenwereld. Zij verdient het in mijn ogen daarom met respect en fatsoenlijk te woord gestaan te worden. Haar vragen of zij wel of geen geld verdiend met wat zij doet met deze fabrikant: ja, dat vind ik te ver gaan. En daar mag jij het dan niet mee eens zijn, daar mag Anne het niet mee eens zijn, daar mag kakocavia het niet mee eens zijn: prima. Maar ik ben de eigenaar van dit forum en ik zit aan de knoppen en ik zeg dat ik niet wil dat Tannetje op deze manier ter verantwoording wordt geroepen of haar integriteit in twijfel wordt getrokken. En ook daar mag je het niet mee eens zijn, ook best. Maar dat staat niet open voor discussie. En ook daar mag je het niet mee eens zijn, het staat je vrij om een ander forum te zoeken dat wellicht beter bij je past qua hoe het gemodereerd wordt. Dus hier stopt voor mij deze discussie.
Pardon, wil je mij buiten die financiële discussie laten? Ik heb nergens gevraagd of Tannetje geld verdient met die site, en het interesseert me niet ook. Mijn vraag was van een heel andere orde.
Door Lizzy
#3278832
Anne in Duitsland schreef:Pardon, wil je mij buiten die financiële discussie laten? Ik heb nergens gevraagd of Tannetje geld verdient met die site, en het interesseert me niet ook. Mijn vraag was van een heel andere orde.
Houd het erop dat jij het ook niet met mij eens mag zijn.
Door Martine-Tom
#3278833
Hitam schreef:Klopt het is niet compleet. Je kunt het ook niet alleen voeren. En mijn keuze zou het ook niet zijn om het aan een kat te geven, al denk ik niet dat er problemen zullen ontstaan als je het mondjesmaat geeft.
Ik las net je vorige reactie, het is geen kvv zoals wij dat kennen het is meer gemalen barf wat je zelf compleet moet zien te maken. Ik dacht nog heel even dat de aardappel mss wat op zou vangen van wat tekort schiet door het gemis aan bot. Het is dus een kwestie van berekenen en aanvullen met wat er volgens nl normen nog mist.

Ik heb ooit mixen van Anne gehad uit Dl ook en dat was ook inderdaad een kwestie van aanvullen, het vlees zelf zag er echt ontzettend mooi uit!
Door Anne in Zweden
#3278835
Lizzy schreef:Ik vind het prima dat men vraagtekens zet. Maar je gaat iemand niet ter verantwoording roepen en vragen of zij wel of geen geld krijgt voor wat ze doen. Dat is voor mij echt een grens over. Ik vind dat werkelijk de fatsoensnormen overschrijden. En als jij verder in discussie wilt met Tannetje, prima hoor: dan stuur je haar een mail.
Nogmaals, dat heb ik ook nergens gedaan, vragen stellen over geld.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#3278836
kakocavi schreef:Een mix die voor 40% uit lamspens bestaat en 20% aardappel zou ook geschikt zijn voor katten. Daar sta je ook achter? En achter die 20% lever?

Wat vind je van de variatie in aangeboden diersoorten?
Er zijn 6 diersoorten te vinden: rund, kip, eend, kalkoen, wild en paard. O, wacht, ook lam, dus 7. Maar rund voert de boventoon omdat het een rundveeslachterij is. Ik denk ook dat je het moet zien als een goede bron van rundproducten. Vis er iets uit wat je ligt en de rest haal je ergens anders. Waarom zou je alles bij een bedrijf halen?
Ik zou een kat geen pens en aardappel geven. ik betwijfel ook of ze het eten. Maar als ze het eten kan het geen kwaad.
.
Door Anne in Zweden
#3278837
Martine-Tom schreef:Ik las net je vorige reactie, het is geen kvv zoals wij dat kennen het is meer gemalen barf wat je zelf compleet moet zien te maken. Ik dacht nog heel even dat de aardappel mss wat op zou vangen van wat tekort schiet door het gemis aan bot. Het is dus een kwestie van berekenen en aanvullen met wat er volgens nl normen nog mist.

Ik heb ooit mixen van Anne gehad uit Dl ook en dat was ook inderdaad een kwestie van aanvullen, het vlees zelf zag er echt ontzettend mooi uit!
O echt? *oma wordt oud*
Door Martine-Tom
#3278840
Anne in Duitsland schreef:O echt? *oma wordt oud*
;D
Ja van tas tierhouse oid. Toen hadden jullie een trouwerij en heeft je paps het mee genomen naar Goes toen we daar beiden nog woonden :biggrin2:
Jaaaaaaaaaaaaren geleden *damn nu voel ik me ook oud*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#3278841
Martine-Tom schreef:Ik las net je vorige reactie, het is geen kvv zoals wij dat kennen het is meer gemalen barf wat je zelf compleet moet zien te maken. Ik dacht nog heel even dat de aardappel mss wat op zou vangen van wat tekort schiet door het gemis aan bot. Het is dus een kwestie van berekenen en aanvullen met wat er volgens nl normen nog mist.

Ik heb ooit mixen van Anne gehad uit Dl ook en dat was ook inderdaad een kwestie van aanvullen, het vlees zelf zag er echt ontzettend mooi uit!
Klopt, misschien had ik het zo uit moeten leggen. Het is niet compleet en je moet het zelf mengen of afwisselen. En dan heb je mooie variatie.
Door Martine-Tom
#3278843
Hitam schreef:Er zijn 6 diersoorten te vinden: rund, kip, eend, kalkoen, wild en paard. O, wacht, ook lam, dus 7. Maar rund voert de boventoon omdat het een rundveeslachterij is. Ik denk ook dat je het moet zien als een goede bron van rundproducten. Vis er iets uit wat je ligt en de rest haal je ergens anders. Waarom zou je alles bij een bedrijf halen?
Ik zou een kat geen pens en aardappel geven. ik betwijfel ook of ze het eten. Maar als ze het eten kan het geen kwaad.
.
Ik heb 4 katten gehad, 1 ervan at pens en alle 4 aten aardappel als ze de kans kregen.
Door kakocavi
#3278844
Hitam schreef:Het is behoorlijk herkenbaar en er staat heel duidelijk bij wat er in zit. Alle orgaansoorten (lever, nier, hart, milt, uier, pens, boekmaag, bloed) zijn zowel los als gemengd te krijgen. Er zijn 6 diersoorten. De mixen zijn soms in onze ogen wat vreemd van samenstelling maar je kunt alles los bestellen en vaak zowel fijn gemalen als grof gemalen als in stukken.
En als het compleet heet zijn er vitaminen en mineralen aan toegevoegd.
Ik denk dat je daar prima zelf van kan samenstellen, weliswaar wat meer gemalen dan mij lief is, maar dan moet je inderdaad weten wat je doet, of advies krijgen ;)
En de kwaliteit zie je en ruik als je het in handen hebt. Niks grijzig, grauw of zuur.
Ik denk dat je een beetje door de rare mixjes heen moet kijken en zien dat je alles los kan krijgen wat je maar wilt.
Oké, via de zoekfunctie heb ik nu ook lever en nier gevonden. Dus ik neem dat terug :) Maar wel weer uitsluitend van rund. Sowieso sodejus veel rund op die site, er zullen best zes soorten te vinden zijn maar hoeveel procent is rund? Daar kun je toch geen evenwichtig menu mee fabriceren?

En ja, sorry, maar ik kan die mixjes niet negeren want die vormen een groot deel van het aanbod. Ik zie dat voor de kat een mix met 30% lamspens wordt aangeraden(!) Voor de rest alleen zalm als dierlijk materiaal. Dat laxeert toch als een malle? Dat geef je toch geen kat? Doen ze dat allemaal daar in Duitsland? :o
Door Anne in Zweden
#3278845
Martine-Tom schreef:;D
Ja van tas tierhouse oid. Toen hadden jullie een trouwerij en heeft je paps het mee genomen naar Goes toen we daar beiden nog woonden :biggrin2:
Jaaaaaaaaaaaaren geleden *damn nu voel ik me ook oud*
Das Tierhotel inderdaad. Er begint me iets te dagen... :biggrin2:
Door Lizzy
#3278847
Anne in Duitsland schreef:Nogmaals, dat heb ik ook nergens gedaan, vragen stellen over geld.
Nee Anne, daar heb je gelijk in, jij had het niet over geld. Maar jij schreef:
Zouden we echt voor een willekeurige dierenarts opkomen hier zoals we dat nu voor Tannetje doen? In alle oprechtheid?
waaruit ik heb opgemaakt dat je het niet eens bent met mijn beslissing deze discussie te willen stoppen. En dat vind ik dus prima. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik de toon waarop Tannetje ter verantwoording werd geroepen onheus. Ik ga deze discussie niet nogmaals voeren, dit is wat het is. Inhoudelijk op de mixen.
Door Anne in Zweden
#3278849
Lizzy schreef:Nee Anne, daar heb je gelijk in, jij had het niet over geld. Maar jij schreef:



waaruit ik heb opgemaakt dat je het niet eens bent met mijn beslissing deze discussie te willen stoppen. En dat vind ik dus prima. Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik de toon waarop Tannetje ter verantwoording werd geroepen onheus. Ik ga deze discussie niet nogmaals voeren, dit is wat het is. Inhoudelijk op de mixen.
Nee hoor, want toen had ik jouw posts nog helemaal niet gelezen. Ik was vrij lang bezig met het schrijven van dat stuk, en toen ik het verstuurde, waren er tientallen posts bij gekomen, die ik niet eerst allemaal heb gelezen voordat ik mijn stuk postte. Dus alles wat ik schrijf staat helemaal los van jouw beslissing, omdat ik daar toen nog helemaal niet van op de hoogte was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door