Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anneke B
#3273132
Hallo
Ik barf en maak altijd een rauw gepureerd groenten prutje.
Ik heb dat nu ook weer gemaakt en in portie's ingevroren.
Nu lees ik dat peultjes wel en niet rauw mogen en zelfs helemaal niet.
Ze zitten er nu weer bij en heb het wel vaker erbij gedaan.
Nu durf ik het niet meer te geven.
Wat is nu wijsheid..
Door Lizzy
#3273159
Een quote van Dory (en zij is echt afgestudeerd op groenten):

Er werd gedacht dat de Phesin in rauwe bonen schadelijk was ,en daarom de bonen eerst 'n paar minuten moest koken,
maar dat is inmiddels herzien en sperzieboontjes,snijboontjes en peultjes, kan gewoon rauw worden gegeten..
Ja meestal gaat 't wel gemalen door de groentenmix, maar 'n paar zelf gekauwde bonen kan ook hoor.
Het enige wat ze beter niet kan eten is ui/prei maar ik denk dat ze dat niet zo gauw uit de grond zal uit trekken.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... s#p1336504

Kortom: ik zou dit gewoon geven hoor.
Door Anneke B
#3273161
Dank je wel Lizzy dan hoef ik geen nieuwe groentenprut te maken.Ik heb juist 20 portie's ingevroren vandaag9
Door ellyE
#3273946
Mijn honden krijgen regelmatig ui en prei, ik roerbak nog wel eens een zak Italiaanse of Chinese wokgroenten voor ze. Ze hebben er geen last van en eten het met smaak
Door ellyE
#3274252
Oei, hier schrik ik toch wel van. Maar ik heb echt nooit wat aan mijn honden gemerkt, ze krijgen 75 gram groente per dag, ze wegen rond de 30 kilo. Gelukkig heb ik gisteren weer een nieuwe voorraad gemaakt voor ze, ik had in mijn achterhoofd nog dit bericht, want er zitten geen uien in.
Ik heb een mix van andijvie, Chinese kool, spinazie, courgette, wortel en appel gemaakt. :)
Door Lizzy
#3274253
ellyE schreef:Oei, hier schrik ik toch wel van. Maar ik heb echt nooit wat aan mijn honden gemerkt, ze krijgen 75 gram groente per dag, ze wegen rond de 30 kilo. Gelukkig heb ik gisteren weer een nieuwe voorraad gemaakt voor ze, ik had in mijn achterhoofd nog dit bericht, want er zitten geen uien in.
Ik heb een mix van andijvie, Chinese kool, spinazie, courgette, wortel en appel gemaakt. :)
Dit is veel beter!

Ja, uien zijn dus giftig. Prei ook. Dus een goed idee om er mee te stoppen :) .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door