Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3264841
Goede middag!

Ik heb een vraag...

Ik heb een Dalmatiër met jeuk. Hij kreeg eerder twee keer per dag een gedroogd pens staafje, nu ik dit weg laat is de jeuk ook weg.

Maar ik wil hem toch graag een snack kunnen geven. Carnibest (waar ik de snacks van heb) geeft aan dat het eiwit gehalte van alle gedroogde vlees snacks hoog is. Over het purine gehalte vertellen ze niets.

Weten jullie wat ik als snack kan geven zonder dat ik teveel eiwitten/purine geef?

Vriendelijke groeten,

Lorette
#3264844
Kennelijk kan je hond niet goed overweg met de gedroogde pens, maar dat heeft niks met de eiwitten te maken. Pens bevat trouwens helemaal niet zoveel eiwit. En is ook niet hoog in purine. Maar goed, nu hij niet goed op pens lijkt te reageren ben ik wel benieuwd of je hem wel verse pens voert? Want als ie daar wel tegen kan, lijkt het me eerder aan de manier van drogen/behandelen liggen dan aan de pens.

Heb je zelf een droger? Je kun kipfilet drogen. En kalkoenvlees. En zelf pens drogen en eigenlijk alle vleessoorten drogen. Ik heb hier 4 Dalmatische Honden rondlopen en die eten allemaal gedroogde vleessnacks die ik zelf droog. Ook pens. En met de nadruk op zelf, want dan weet ik tenminste zeker dat er niet mee geklooid is.

Die kleine hoeveelheden gedroogd vlees zijn geen probleem qua eiwit en ook niet qua purine.

Verder kun je hem een stuk wortel geven. Dat poept hij wel weer uit (net zo groot als dat het er aan de voorkant in ging), hij heeft er verder ook niks aan maar het is lekker op ff op te bijten. En komkommer, ook lekker. En stukjes appel. En gedroogd vlees dus.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door