Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3258904
Kimiko schreef:Thanks! Vond het echt niet kunnen dat dit weer zo eenzijdig belicht wordt. Nu wordt mijn website niet door grote groepen mensen bezocht. Maar toch...elke persoon die het leest is er 1 ;) En als ik zo die info kan verspreiden ben ik tevreden.
Ik heb het artikel in ieder geval op mijn tijdlijn op facebook gezet, alle kleine beetjes helpen!
Door topaaz
#3259762
Rebekka schreef: Alleen naar MIJN hond kijken en niet naar alle dieren voelt egoïstisch.
En antwoord is in deze dus JA, het is te verantwoorden omdat het om slachtafval gaat.
Hey Rebekka... Wat een storm hier (in een glas water ;D )
Ik denk niet dat jij en de anderen hun opinie zo ver uit elkaar liggen...
Ik snap dat jij ruimer dan jouw hond wilt kijken maar ik voel net het omgekeerde... Ik wil mijn hond het beste geven wat hij kan krijgen in de hoop hem enkele jaren langer bij me te mogen hebben en ja ik weet dit is egoïstisch.
Ik heb ook 2 katten en deze staan sinds een paar maand ook op rauw terwijl ze daarvoor overleefden op brok. Wat ik zag was dat 1 kat te dik en 1 kat te mager was op brok. Nu met 50% rauw zien ze er allebei super uit. Ik hoop dus ook dat zij langer leven en langer bij mij zijn.

Ik eet zelf maar 1x/week geen vlees --> groentjes dag zodat we ons toch een beetje gezonder voelen
Dit doe ik niet omdat ik meeleef met de dieren maar omdat het gezonder is voor mezelf en beter voor het milieu.

Ik denk dat je een groot hart hebt en dat je visie iets te ruim is.... (en de mijne misschien iets te bekrompen ;D )
Bedenk je gewoon dat, het is niet omdat je het niet koopt vlees dat het dier daarmee ineens terug levend is. MOest het vlees niet verkocht geraken wordt het gewoon weggesmeten (consumptiemaatschapij - zuct - >:( )

Spiervlees als slachtafval zijn ook vaak stukken die bijvoorbeeld op de grond gevallen zijn --> Of delen die wezelf niet graag eten wegens te taai. Ik ken niet veel honden die een echte steak/rosbief vaak voorgeschoteld krijgen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3259801
topaaz schreef: Ik denk dat je een groot hart hebt en dat je visie iets te ruim is.... (en de mijne misschien iets te bekrompen ;D )
Bedenk je gewoon dat, het is niet omdat je het niet koopt vlees dat het dier daarmee ineens terug levend is. MOest het vlees niet verkocht geraken wordt het gewoon weggesmeten (consumptiemaatschapij - zuct - >:( )

Spiervlees als slachtafval zijn ook vaak stukken die bijvoorbeeld op de grond gevallen zijn --> Of delen die wezelf niet graag eten wegens te taai. Ik ken niet veel honden die een echte steak/rosbief vaak voorgeschoteld krijgen.
Dat is uiteraard alleen op korte termijn. Op iets langere termijn zal minder vlees kopen resulteren in minder vlees produceren. Je dacht toch niet dat al die winkels vlees weg blijven gooien als de consument massaal minder vlees gaat kopen. De consument heeft een enorme invloed op het aanbod in de winkels, wat wij niet kopen zal op den duur ook niet meer aangeboden worden. En daar hebben we als consument dus ook onze verantwoordelijkheid in te nemen.
Gebruikersavatar
Door Piggelmee
#3259804
Ik heb een paar dagen niet gekeken en zie ineens dat dit onderwerp is ontploft! Wat een lekkere discussie om te lezen :)

@Kimiko: jouw artikel is echt top! Het zou moeten worden geplaatst naast elk artikel van wakker dier dat er online te lezen is; gewoon om mensen een tegenlicht te bieden.

Sommige mensen gaan alleen maar af op wat ze in de media zien, lezen of horen. Ik heb de laatste tijd ook veel commentaar gehad, maar ik houd me sterk. Ik doe het nog maar net, maar ben me juist door het BARF meer bewust van wat ik in mijn handen heb en wat een mens allemaal weggooit. In mijn huishouden wordt er nu nog minder weggegooid dan voorheen. Ik denk dat dit een groot punt is dat wakker dier onderschat. Een barfende hondeneigenaar is juist milieubewuster . Als ik bedenk hoeveel 'afval' ik de afgelopen 15 jaar heb weggegooid, terwijl ik het aan mijn hond had kunnen geven :D

Maar goed; de reacties op dit topic geven in ieder geval weer dat we allemaal met de gewetensvraag zitten of hebben gezeten ofwel wat we ons honden voeren wel echt 'afval' is. Zolang we ons hier mee bezig houden en we niet zomaar een biefstukje van appie voeren, zitten we wel op de goede weg lijkt me.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door