Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#360457
202Spots schreef: Ja 1 band kan ook,en met 'n vrouwtje maakt 't niet veel verschil, maar met me vorige Boef ging 't plassen moeilijk omdat de badhandoek(had ik) bijna over z'n plassertje ging.
Toen ben ik om elke poot 'n lus gaan doen, net 'n broek zonder pijpen zeg maar...in de lus staan met z'n voeten en dan de lus omhoog trekken en bovenop kan je dan net zo lang of korte banden hebben wat voor jezelf de makkelijkste hoogte is.
Ja met een reu heb je een probleem met 1 band
#360558
Ik gaf Ashley glucosamine/chrondoitinesulfaat voor z'n spondylose en Salisprin (hom. pijnstillers) tegen evt. pijn. Hij heeft eigenlijk tot het einde redelijk kunnen lopen, hij holde zelfs af en toe nog. Gelukkig wel want de achterhand ondersteunen was voor mij geen optie; Ashley was daarvoor te groot en te zwaar.
#360608
ik vindt het allemaal schitterend. :DGister avond ging het wel weer, maar handoekje over mijn schouder mee voor ingeval. ik zie dat zij toch wel bijna gewoon staand haar ontlasting doet, gelukkig een harde drolletje, dus geen echte vervuiling ;D. Ik ben allang blij dat ze er nog is, ondanks haar incontinentie (tja ook ik wordt een keertje oud en dan hopen we maar dat mijn kinderen mij niet laat inslapen omdat ik incontinent ben)
Ik denk echt niet dat zij pijn heb, maar meer verzwakte spieren, dus inderdaad, da moet maar uitkomst bieden, maar ik ga wel op stap met de handdoek, vanmorgen ook. Nu ben ik niet alleen maar "die mevrouw met zoveel honden" maar "die mevrouw met al die honden en een handdoek". ;D ;D ;D
#360611
conleeuw schreef: ik vindt het allemaal schitterend. :DGister avond ging het wel weer, maar handoekje over mijn schouder mee voor ingeval. ik zie dat zij toch wel bijna gewoon staand haar ontlasting doet, gelukkig een harde drolletje, dus geen echte vervuiling ;D. Ik ben allang blij dat ze er nog is, ondanks haar incontinentie (tja ook ik wordt een keertje oud en dan hopen we maar dat mijn kinderen mij niet laat inslapen omdat ik incontinent ben)
Ik denk echt niet dat zij pijn heb, maar meer verzwakte spieren, dus inderdaad, da moet maar uitkomst bieden, maar ik ga wel op stap met de handdoek, vanmorgen ook. Nu ben ik niet alleen maar "die mevrouw met zoveel honden" maar "die mevrouw met al die honden en een handdoek". ;D ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D
#360643
conleeuw schreef: oh ja ze heb al meloxicam, maar levert niets op, dus of Rimadyl zal helpen ???, maar laat de dierenarts er maar over nadenken.
Bedankt in ieder geval voor alle adviesen
Qua pijnstillers is het inderdaad misschien goed om de DA daarover te laten adviseren... Wat je ook goed kunt proberen is een glucosamine-middel waar tevens pijnstillende kruiden in zitten (zoals wilgenbast en duivelsklauw enzo). Ik weet dat de fabrikant BLOEM zo'n glucosamine-preparaat heeft (gewoon bij de drogist te koop).

En verder misschien ook visolie? En Primeval misschien?
#360666
whaaaahaaahaa, ik lees dus dit, nou is zij erg oud maar hoeven ?? ;D ;

PrimeVal Gelatinaat® is een natuurlijk voedingssupplement dat belangrijke bouwstoffen bevat voor kraakbeen, botten en hoeven

snel verder zoeken en dan maar hond intypen. komt wel goed hoor
#360668
conleeuw schreef: whaaaahaaahaa, ik lees dus dit, nou is zij erg oud maar hoeven ?? ;D ;

PrimeVal Gelatinaat® is een natuurlijk voedingssupplement dat belangrijke bouwstoffen bevat voor kraakbeen, botten en hoeven

snel verder zoeken en dan maar hond intypen. komt wel goed hoor
Ja nee je moet wel die voor honden nemen ;D
Door 202spots
#361227
Was vergeten te vragen of je wel is 'n Thyroidcheck hebt gedaan? Bloedtest om schildklierfunctie te bepalen.
Veel oudere honden hebben last van traag werkende schildklier,dit zijn o.a symptomen..
in engels - hollandse vertaling.

NEUROMUSCULAR PROBLEMS-
-> weakness- zwakte
-> stiffness- stijfheid
-> "tragic" expression- zielige uitdrukking
-> incontinence- plas niet ophouden
-> knuckling or dragging feet- met voeten slepen
-> muscle wasting - spier verlies
#361410
nee ik heb nog niet specifiek een thyroid check laten doen. Maar eerlijk gezegd ze is 14,5 jaar en heeft tot bijna 9 gewerkt, dus ze is erg oud. Ik heb wel een bloed onderzoek laten doen tijdens haar jaarlijkse keuring, maar eerlijk gezegd weet ik niet eens meer precies waar we allemaal naar hebben laten kijken er was toen niets aan de hand, maar dat is al weer april. Ik zal het vragen. Ze loopt overiginds nu weer twee dagen aardig. of zal ik zeggen ze schuiffelt :D Ze is nog steeds blij en vrolijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door