Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#359785
willieD schreef: omdat onze honden de restanten van ons slachtvee horen te eten.
noem mij eens een land waar ze voor de hond speciaal dieren fokken om als voedsel te dienen ::)
er wordt al genoeg geslacht ,heb ik ook eerder geschreven ;D
er is genoeg materiaal.

Maar wat beschouw jij als slachtafval? Alles wat niet in de winkel ligt? Bij mijn Turkse slager ligt er vanalles in de vitrine dat IK zou beschouwen als slachtafval, maar anderen als delicatesse zien...Kippenpootjes (de echte klauwtjes dus), lamskoppen, ballen en heel veel andere vieze frutsels ;D Als ik kijk wat er over zou blijven behalve dat, kom ik op kopvlees...en....eh.....piemels ;D Ik koop dus al mijn vlees in de winkel en ik vind daar niets mis mee.
Door rees
#359788
willieD schreef: omdat onze honden de restanten van ons slachtvee horen te eten.
noem mij eens een land waar ze voor de hond speciaal dieren fokken om als voedsel te dienen ::)
er wordt al genoeg geslacht ,heb ik ook eerder geschreven ;D
er is genoeg materiaal.


wat voor materiaal dan :-\
Door geer
#359799
rees schreef: wat voor materiaal dan :-\
Willie haalt volgens mij al haar eten gratis bij het slachthuis... Misschien dat zij dingen mee krijgt die wij bij de slager kopen? IK kan me voorstellen dat niet-islamitische slagers niets doen met kippenekken, lamsharten of koppen... en die dus weggeven als slachtafval. Terwijl andere slagers in multiculti wijken dit soort dingen gewoon verkopen. Slachtafval? Ik vind het een vreeeeemde term.
Door romila
#359840
Die beestjes (konijnen/cavia's etc) worden schijnbaar wel gefokt voor slangen...wat maakt het dan uit of het uit eindelijk een hond of een kat is ipv een slang waardoor het diertje opgepeuzeld word? Vinnut zelf ook wel "raar"om een cavia te voeren ... maar waarom zou dat vreemder zijn dan een konijn...is gewoon ut idee, omdat er geen cavia's bij de slager liggen.
Door Marc
#359842
Wie bepaald dat honden alleen restanten van ons slachtvee horen te eten?
Waarom zouden we NIET het eerste land zijn (als het al zo is) waar dieren als voeding voor honden worden gefokt? Als je die logica volgt hadden we het wiel ook niet gehad, want daar mocht niemand de eerste mee zijn.
Slangen eten geen slachtafval, daar moet je muizen, ratten, cavia's en konijnen voor fokken. Waarom zou je ze dan niet aan de hond voeren?
Wat is genoeg? Als je wilt besparen, zou ik proberen het milieu te sparen door minder, of liefst geen, fossiele brandstoffen te gebruiken. op slaolie rijden bijvoorbeeld, maar dat mag niet van de regering. Maak je dus maar niet te druk.
Door 202spots
#359854
geer schreef: ..Kippenpootjes (de echte klauwtjes dus), lamskoppen, ballen en heel veel andere vieze frutsels ;D Als ik kijk wat er over zou blijven behalve dat, kom ik op kopvlees...en....eh.....piemels ;D
Ohw Geer.....wat zou jij je ogen uitkijken in de vietnamese/korean markets :o :o :o ;D ;D ;D

En 't is jammer dat ikzelf geen lamsvlees eet, heb er ook nog nooit een geslacht dus kan geen restanten aan me Spots voeren....maar in de islam market vinden ze 't inmiddels al heel gewoon dat ik die vreselijk mooie en lekkere halve ribbbenkasten met heel veel vlees eraan
niet voor mezelf mee neem...maar die zijn for dog yes? :o
Yup...for me dawgs 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op do 28 jul 2005, 03:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#359870
Off topic maar: ik sta iedere keer weer te kijken als ik bij het slachthuis sta en mijn medelanders pens zie kopen om te vullen en vervolgens in de oven te bereiden! :-X :-X :-X Toch wordt me iedere keer verzekerd dat het een echte delicatesse is. Tja en dat vinden de honden ook. ;D
Door Lizzy
#359875
Slachtafvallen bestaan nauwelijks. Zelfs vleessnippers en kopvlees gaat gewoon naar de kroketten en frikandellen fabriek. Zelfs kipkarkassen worden in speciale (Nederlandse) fabrieken totaal kaal geplukt voor de kipnuggets. En hart en pens en niertjes en lever wordt ook door mensen gegeten. Inclusief kippenvleugels en poten. Ik geef dat ook aan mijn hond. Waarom zou een ander dan geen hele konijnen mogen voeren? Volgens mij moet iedereen dat voor zich weten en is het aan niemand om over dit soort dingen te oordelen. Overigens wordt het voeren van hele prooidieren zeker ook aanbeveelt door Tom Lonsdale en er zijn dus ook mensen die liever volgens zijn methode (raw feeding) voeren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 28 jul 2005, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
#359897
Pauline schreef: Off topic maar: ik sta iedere keer weer te kijken als ik bij het slachthuis sta en mijn medelanders pens zie kopen om te vullen en vervolgens in de oven te bereiden! :-X :-X :-X Toch wordt me iedere keer verzekerd dat het een echte delicatesse is. Tja en dat vinden de honden ook. ;D
Onze buren vinden het ook een delicatesse en vinden het zonde wat wij allemaal aan de honden te eten geven .
Laatst gewijzigd door rees op do 28 jul 2005, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
#359910
Maar caafjes hebben de bullen nog nooit gehad
heb geen idee of ze dat wel eten .
Wie hebben daar wel al ervaring mee op de barf plaats .
Door bernerfan
#359917
oh jee is t toch nog een hele discussie gworden... ::) :P ;D ;D
Ja ik denk ook dat er genoeg ander vlees is om te geven, ik vind t gewoon eng hoe de grenzen verlegd worden...en dat er cavia's en muizen voor slangen gefokt worden, vind ik ook te ver gaan, maar ja ik vind ook niet dat je een slang als huisdier moet hebben..... ::) ....maar gaan we zo ook onze doodgeboren jonge katjes aan de honden voeren..? :-X :-X
En oja in sommige landen is t vast een delicatesse,maar moeten wij overal in meegaan???
Door Helen
#359922
rees schreef: Maar caafjes hebben de bullen nog nooit gehad
heb geen idee of ze dat wel eten .
Wie hebben daar wel al ervaring mee op de barf plaats .
Mijn honden lusten ze, ik heb ze ook wel eens aan vrienden gegeven om aan hun honden te voeren en ik ken vrij weinig honden die ze lusten....Mijn honden vreten alles, maar cavia's ruiken heel sterk oid. Veel honden lusten ze echt niet....Als je allesvreters hebt, zullen cavia's er ook wel in gaan. Maar als je ietsje pietluttige honden hebt, vrees ik dat ze het laten liggen.
Laatst gewijzigd door Helen op do 28 jul 2005, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rees
#359980
Helen schreef: Mijn honden lusten ze, ik heb ze ook wel eens aan vrienden gegeven om aan hun honden te voeren en ik ken vrij weinig honden die ze lusten....Mijn honden vreten alles, maar cavia's ruiken heel sterk oid. Veel honden lusten ze echt niet....Als je allesvreters hebt, zullen cavia's er ook wel in gaan. Maar als je ietsje pietluttige honden hebt, vrees ik dat ze het laten liggen.
Ik heb hier een klikobak die eet alles :P met veel smaak maar de anderen niet die eten ook geen duif of kwartel.
Door Lizzy
#360006
bernerfan schreef: oh jee is t toch nog een hele discussie gworden... ::) :P ;D ;D
Ja ik denk ook dat er genoeg ander vlees is om te geven, ik vind t gewoon eng hoe de grenzen verlegd worden...en dat er cavia's en muizen voor slangen gefokt worden, vind ik ook te ver gaan, maar ja ik vind ook niet dat je een slang als huisdier moet hebben..... ::) ....maar gaan we zo ook onze doodgeboren jonge katjes aan de honden voeren..? :-X :-X
En oja in sommige landen is t vast een delicatesse,maar moeten wij overal in meegaan???
Waar we hier over praten zijn konijnen en eendagskuikens en cavia's en ratten en muizen die gefokt worden om als voer te dienen (we hebben het hier niet over jonge katjes natuurlijk). En of je ze nu aan een roofvogel in de dierentuin geeft of aan een hond. Ik zie echt het verschil niet (natuurlijk zie ik het verschil ook. Ik ga geen cavia's aan mijn honden voeren. Beslist niet).

In Nederland worden koeien, kalfjes, paarden, veulens, lammetjes, zelfs zuiglammetjes, varkens, kippen, parelhoenen, eenden, kalkoenen, geiten, struisvogels, etc. etc. allemaal met 1 doel gefokt: om te dienen als eten. En dat vinden we heel normaal. Maar als het dan een dier betreft die OOK toevallig wel eens als huisdier wordt gehouden, dan mag het ineens niet meer....? Joh, het gemiddelde konijn in Nederland of Belgie wordt echt niet gefokt om als huisdier te houden..... Die verdwijnen "gewoon" in de pan. En of ze nou in de pan van jou buren verdwijnen of in de maag van mijn hond... ik zie wederom het verschil niet.
Door Jinxy
#360063
Tja, wa´s dan anders dan een katje... ::)

Mijn caafjes krijgen zelf lekker kruidenhooi, ze gaan niet in de kruidenmix van de hond.. ;D

Dit is echt een discussie die je eindeloos kunt voeren. En steeds denk ik dan, tja eigenlijk heeft iedereen een beetje gelijk.....
Maar ik hou het lekker saai bij ons gewoon alledaags geaccepteerd vlees. :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door