Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#3245346
Lazy Garfield schreef:
Precies! Ik bestel meestal niet meer dan 8 kilo voor zo'n klein hondje en daar doe ik twee maanden mee.
Meer krijg ik ook niet in de vriezer. Heb een klein model met twee laden en die is geheel voor Saartje.
Hier hetzelfde probleem hoor. Heb 1 vriezer voor Scott en kan voor 3-4 maanden kwijt. Orgaan heb ik zoveel mogelijk biologisch of wild, de rest waar mogelijk ook maar dat lukt gewoon niet altijd. Ik bestel best regelmatig bij Darf, maar zij hebben ook steeds minder keus en spiervlees is daar niet de kwaliteit die ik wil. Dan geef ik nog liever scharrel van de Appie.
Door frodo quin
#3245347
pluk schreef:Hier hetzelfde probleem hoor. Heb 1 vriezer voor Scott en kan voor 3-4 maanden kwijt. Orgaan heb ik zoveel mogelijk biologisch of wild, de rest waar mogelijk ook maar dat lukt gewoon niet altijd. Ik bestel best regelmatig bij Darf, maar zij hebben ook steeds minder keus en spiervlees is daar niet de kwaliteit die ik wil. Dan geef ik nog liever scharrel van de Appie.
Het geitenvlees vond ik goed meevallen, wel een beetje vet weg gehaald, maar er zat niet veel aan. Had nu lam mee besteld en in bevroren toestand ziet het er uit als grotendeels vet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3245385
frodo quin schreef:Ik kies bewust voor bio en wild, indien dit niet lukt om aan voldoende diersoorten te komen van dieren die niet uit de gewone industrie komen, maar ik begrijp je keuze goed. Zeker nu ik maar 1 kat meer heb is het bijna niet te doen omdat je bij zoveel verschillende leveranciers moet gaan en ik echt niet kan laten leveren voor twee kilo ofzo. Lijntjes zal waarschijnlijk ook niet meer lukken omdat de verpakkingen nu veel te groot zijn.
Ik heb niet veel bio of wild. Bio helemaal niet, wild een beetje. Al weet ik nooit zeker of het echt wild is of gekweekt wild. Gaat over wilde eend, fazant, haas en hert. Bijna alles komt van de lijntjes die Tamara en Gwendoline rijden.
Ik weet niet of je het te ver rijden vind, maar je zou anders wel een paar kg van me kunnen overnemen. Wel bij de bestelling omdat ik meestal bij binnenkomen portioneer. Dan neem ik het er bij binnenkomen vanaf en verpak het apart. Dan kom je het een paar dagen later maar halen, wanneer het past. Ook met 3 katten zijn die verpakkingen nogal groot. ;)
Al moet ik ook zeggen dat dat wel went...

Ik weet niet of je kuiken en kwartel of iets anders van kiezebrink voert. Beide zijn min of meer restproducten. Ik wil ook wel laten weten als ik daar om rijdt, dan moet ik toch zo goed als bij jou passeren.
Door frodo quin
#3245396
pearlsofpassion schreef:Ik heb niet veel bio of wild. Bio helemaal niet, wild een beetje. Al weet ik nooit zeker of het echt wild is of gekweekt wild. Gaat over wilde eend, fazant, haas en hert. Bijna alles komt van de lijntjes die Tamara en Gwendoline rijden.
Ik weet niet of je het te ver rijden vind, maar je zou anders wel een paar kg van me kunnen overnemen. Wel bij de bestelling omdat ik meestal bij binnenkomen portioneer. Dan neem ik het er bij binnenkomen vanaf en verpak het apart. Dan kom je het een paar dagen later maar halen, wanneer het past. Ook met 3 katten zijn die verpakkingen nogal groot. ;)
Al moet ik ook zeggen dat dat wel went...

Ik weet niet of je kuiken en kwartel of iets anders van kiezebrink voert. Beide zijn min of meer restproducten. Ik wil ook wel laten weten als ik daar om rijdt, dan moet ik toch zo goed als bij jou passeren.
Dank je wel, heel lief van jou. Ik heb geen morele bezwaren (nuja, altijd tegen vlees voeren, maar imo is een kat vegan voeren zeer schadelijk voor de kat, dus rest producten zijn een voor mij een goed compromis) tegen kuikens en de ex layers, maar ik krijg het niet voor elkaar, ben panisch van dode dieren. Kuikens wel al geprobeerd en zelfs al ben ik er in geslaagd om ze te voeren zonder ze ooit te zien, ik bleef maar overal dode kuikens zien. Ik wil wel graag de gemalen versie proberen, want ik vond het op zich wel een nuttige aanvulling.

Ik ben momenteel naar andere leveranciers aan het kijken en animalfoodexpress bekijkt nu of ze naar België kunnen verzenden. Als alles een beetje meezit komt het in orde met een combi van oervoer en animalfoodexpress. Met het openbaar vervoer ben ik een dag onderweg vrees ik, maar als ik paps kan overtuigen om taxi te spelen zou het wel een mogelijkheid zijn want jij woont geloof ik bij hem in de buurt (Baardegem, net onder Aalst). Momenteel heeft meneer nog een flinke voorraad weg te werken, dus de eerste maanden heb ik niets nodig.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3245399
Hmmm, even opgezocht voor de zekerheid maar Baardegem ligt boven Aalst, tegen Opwijk. Dus dat helpt niet erg want dat is eigenlijk even ver als Gent van hieruit (Herzele).
Werkt Kiezebrink ook niet samen met Animalfoodexpress?

Openbaar vervoer is inderdaad een ramp.

Nu ja, als je toch eens iets zou willen uit die lijntjes, ik kom wel vaak voorbij of in Gent....
Gebruikersavatar
Door pluk
#3245402
frodo quin schreef:Het geitenvlees vond ik goed meevallen, wel een beetje vet weg gehaald, maar er zat niet veel aan. Had nu lam mee besteld en in bevroren toestand ziet het er uit als grotendeels vet.
Lam is helemaal verschrikkelijk, vliezen, vet en weinig vlees. En dat voor die prijs!
Door frodo quin
#3245406
pearlsofpassion schreef:Hmmm, even opgezocht voor de zekerheid maar Baardegem ligt boven Aalst, tegen Opwijk. Dus dat helpt niet erg want dat is eigenlijk even ver als Gent van hieruit (Herzele).
Werkt Kiezebrink ook niet samen met Animalfoodexpress?

Openbaar vervoer is inderdaad een ramp.

Nu ja, als je toch eens iets zou willen uit die lijntjes, ik kom wel vaak voorbij of in Gent....
Kiezebrink werkt idd samen met Animalfoodexpress, zij hebben dus ook de rollen kuiken van Kiezebrink en verder een mooi aanbod wild spiervlees, oervoer heeft dan weer een ruim aanbod bio en wild vleesbot, als ze ook de kippenlever van darf in het assortiment zouden willen nemen ook genoeg qua orgaan en hebben ree en hert van Nederlands wild. Als Animalfoodepress ook naar België kan verzenden ben ik er dus uit :) . Ik heb tot nu toe heel vlot mailcontact gehad en ze zijn echt heel behulpzaam en zoeken voor mij nu uit of het voor hen mogelijk is.

Als het niet blijkt te lukken pb ik je.
Door frodo quin
#3245412
pluk schreef:Lam is helemaal verschrikkelijk, vliezen, vet en weinig vlees. En dat voor die prijs!
Als ik volgend weekend portioneer zal ik kunnen zien hoe erg het is, maar in bevroren toestand ziet het er naar uit dat het grotendeels vuilbak zal worden en met 12 euro de kilo is dat niet wat je verwacht >:( . Ik heb wel de indruk dat de kwaliteit de laatste tijd minder stabiel is. Ik heb jaren zonder problemen regelmatig kipkarkas bij hen besteld en vorige keer had is stukjes nogal kaal karkas. Ik kreeg deze keer wel parelhoen karkas die eigenlijk hele geslachte parelhoen bleek te zijn.

Als ik kijk wat ik soms binnen krijg dan ben ik heel blij dat ik zelf samen stel, want zelfs met dure producten krijg je gewoon geregeld bagger. Wat er dan in kvv zit, je ziet het niet en de kwaliteit zal nog een stuk lager liggen.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245422
Heb net de zalmolie binnengekregen.
Hoe werkt dat pompje, zie bovenop "open" staan maar als ik eraan draai linksom of rechtsom dan doet het pompje niks.
Wat doe ik verkeerd?
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245520
Lazy Garfield schreef:Heb net de zalmolie binnengekregen.
Hoe werkt dat pompje, zie bovenop "open" staan maar als ik eraan draai linksom of rechtsom dan doet het pompje niks.
Wat doe ik verkeerd?
Intussen opgelost, heb er een vrouw naar laten kijken en dat helpt!! :D
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 10 sep 2016, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3245547
Lazy Garfield schreef:Intussen opgelost, heb er een vrouw naar laten kijken en wat dat helpt!! :D
:2funny: :2funny: :2funny:
Door PeterF
#3245663
Onze oud Duitse herder van bijna 9 maanden, blijft zich maar krabben. De huid is mooi wit en ook tussen de pootjes is niks bijzonders te zien. Een voedsel allergie is dus niet de eerste gedachten. Nu lees ik hier en verder op dit forum de "wonderen" van dit product. Zou de zalm olie hier ook tegen kunnen helpen?? Ze krijgt voornamelijk KVV met barf producten als aanvulling. Dus kwa puur de omega 3 zou het mijn inziens niet kwaad kunnen.
Door Lizzy
#3245669
PeterF schreef:Onze oud Duitse herder van bijna 9 maanden, blijft zich maar krabben. De huid is mooi wit en ook tussen de pootjes is niks bijzonders te zien. Een voedsel allergie is dus niet de eerste gedachten. Nu lees ik hier en verder op dit forum de "wonderen" van dit product. Zou de zalm olie hier ook tegen kunnen helpen?? Ze krijgt voornamelijk KVV met barf producten als aanvulling. Dus kwa puur de omega 3 zou het mijn inziens niet kwaad kunnen.
Wonderen, wonderen.... Ik weet niet wat je kunt verwachten maar ik vind het zeer zeker de moeite om het te proberen.

Maar waar krabt jullie Duitse Herder zich? Doet ze dat meerdere keren per dag? Langere tijd achter elkaar? Heeft ze geen vlooien?
Door PeterF
#3245675
Ze krabt zich voornamelijk in haar kol, onder de kin en oksels. Meerdere keren per dag. De huid is mooi wit en bij haar poten is ook niks te zien. Ook is er geen spoor van vlooien en de andere honden thuis krabben zich niet tot weinig dus vlooien is niet waarschijnlijk.

"Wonderen" is inderdaad een groot woord maar de verhalen die je leest over de mooie resultaten, zijn niet niks.
Door Lizzy
#3245684
PeterF schreef:Ze krabt zich voornamelijk in haar kol, onder de kin en oksels. Meerdere keren per dag. De huid is mooi wit en bij haar poten is ook niks te zien. Ook is er geen spoor van vlooien en de andere honden thuis krabben zich niet tot weinig dus vlooien is niet waarschijnlijk.

"Wonderen" is inderdaad een groot woord maar de verhalen die je leest over de mooie resultaten, zijn niet niks.
Toch is het wel zo dat de ene hond beter tegen vlooien kan dan anderen. Ik moet toch mijn schaamte bekennen dat ik 3 jaar geleden heb meegemaakt dat mijn honden echt vlooien hadden en ik daarachter kwam doordat we door de regen liepen en ik bruin/rode vlekjes op een van hen zag verschijnen. En zelf toen ging er nog geen lampje branden want Fritzi krabde zich nooit :-[

Hele domme vraag maar wat is "in haar kol"?

Het hoeven ook geen vlooien te zijn hoor. Vaak zie je dan ook weer jeuk op de rug/kont. Het kan van alles wezen. Met meerdere keren per dag bedoel je daar 2 a 3 keer per dag mee of eerder 20 a 30 keer per dag?

Zou ze gestoken kunnen worden door muggen?

Een voedselallergie kan op zich wel hoor. Nou ja, allergie... Ik zou dan denken aan een overgevoeligheid. Ik weet niet welk merk KVV je geeft maar er zijn bijv. KVV's waar ze lijnzaadolie in stoppen en dat kan best voor jeuk zorgen. Maar ja, het kan nog een contact allergie zijn (hoewel je dan vaak ook jeuk ziet aan de pootjes/buik) en een omgevingsallergie. Op zich staat de Duitse Herder wel in het rijtje "gevoelig voor allergieen". Nou is 9 maanden best jong en dat zie je niet zo vaak bij atopie. Je ziet op jonge leeftijd vaker voedselovergevoeligheid.

Hoe oud was zij toen dit begon?

Visolie/omega 3 vetzuren kunnen absoluut een zeer positieve uitwerking hebben, dus het kan zeker geen kwaad om het te proberen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door