Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245214
pearlsofpassion schreef:De rest zelf opdrinken?
Voor jou geldt hetzelfde als voor Saartje, een beetje extra omega 3 kan geen kwaad. ;)
Nou nee dank U!
Heb intussen de kleinste hoeveelheid van 125 ml besteld.
Gebruikersavatar
Door pike
#3245271
Ik wil nog even wat kwijt over het vlees. Als je hert koopt kan je er wel van uit gaan dat het gekweekt is. Maar ree is een ander verhaal, die overleven niet in gevangenschap heb ik althans geleerd en ik heb ze ook nooit achter een draadje gezien. Hertjes zie je overal.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245282
pike schreef:Ik wil nog even wat kwijt over het vlees. Als je hert koopt kan je er wel van uit gaan dat het gekweekt is. Maar ree is een ander verhaal, die overleven niet in gevangenschap heb ik althans geleerd en ik heb ze ook nooit achter een draadje gezien. Hertjes zie je overal.
Ik koop 12 maanden per jaar ree. Volwassen (vlees, orgaan) maar ook zeer jonge ribben. De prijs is stabiel gedurende het jaar.
Dus nee, ik geloof niet dat het echt wild is. Van haas verteld men ook dat je het niet kan kweken maar dat gebeurd in het buitenland massaal.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3245292
Ik denk dat beide dieten niet tam te houden zijn en vreselijk in de stress schieten van menselijk contact. Maar dat wil niet zeggen dat je ze niet kan kweken...

Alleszinds is dat minder kapot gekweekt vlees en zelfs als ze in gevangenschap opgroeien zijn ze in mijn ogen iets waardevoller dan plofkip of konijn.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245316
Tja, biologisch of niet, tam of wild, ik kan me er niet zo druk over maken hoor, dat gaat me te ver.
Ik voer een mooi menu met meer dan voldoende diersoorten.
Het is in ieder geval vele malen beter dan brok.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3245319
Lazy Garfield schreef:Tja, biologisch of niet, tam of wild, ik kan me er niet zo druk over maken hoor, dat gaat me te ver.
Ik voer een mooi menu met meer dan voldoende diersoorten.
Het is in ieder geval vele malen beter dan brok.
Zeker, mooie verdeling, veel afwisseling. Prima.

Maar ik maak me er persoonlijk weleens druk om met het voeren van orgaan en echt plof-spul (kip, kalkoen, konijn bv) daarin zitten toch wel echt beduidend meer afvalstoffen dan biologisch of wild.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245324
Hope schreef:Zeker, mooie verdeling, veel afwisseling. Prima.

Maar ik maak me er persoonlijk weleens druk om met het voeren van orgaan en echt plof-spul (kip, kalkoen, konijn bv) daarin zitten toch wel echt beduidend meer afvalstoffen dan biologisch of wild.
Ik bestel alles op één adres (Animal Food Express) behalve de kipkarkassen, die haal ik hier in de buurt.
Als ik een adres zou weten, waar ik alles biologisch zou kunnen krijgen en van het konijnenvlees, haas en konijn zeker zou weten dat het echt wild is, zou ik het wel overwegen.
Maar heb geen zin om bij veel adressen te bestellen.
Door fransbulletje
#3245329
Hier toch wel een bewuste keus voor een biologische kvv maar eet zelf ook biologisch vlees.
Gebruikersavatar
Door pike
#3245330
Hope schreef:Ik koop 12 maanden per jaar ree. Volwassen (vlees, orgaan) maar ook zeer jonge ribben. De prijs is stabiel gedurende het jaar.
Dus nee, ik geloof niet dat het echt wild is. Van haas verteld men ook dat je het niet kan kweken maar dat gebeurd in het buitenland massaal.
Het kan geen Nederlands wild zijn nee. Maar Leendert uit Maastricht is een grote importeur van wild. Ree bijvoorbeeld halen zij uit Polen. Veel wild (en ook pseudo-wild) van hen komt in het Barfcircuit terecht. Bijvoorbeeld ook het lamavlees (guanaco) en haaskarkassen van haas uit Zuid-Amerika. Soms zit het ook nog gewoon in hun eigen herkenbare verpakking.

http://www.vanleendert.nl/products.php?category=roedeer
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245331
fransbulletje schreef:Hier toch wel een bewuste keus voor een biologische kvv maar eet zelf ook biologisch vlees.
Saartje krijgt Barf.
Door frodo quin
#3245341
Ik kies bewust voor bio en wild, indien dit niet lukt om aan voldoende diersoorten te komen van dieren die niet uit de gewone industrie komen, maar ik begrijp je keuze goed. Zeker nu ik maar 1 kat meer heb is het bijna niet te doen omdat je bij zoveel verschillende leveranciers moet gaan en ik echt niet kan laten leveren voor twee kilo ofzo. Lijntjes zal waarschijnlijk ook niet meer lukken omdat de verpakkingen nu veel te groot zijn.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3245342
frodo quin schreef:Ik kies bewust voor bio en wild, indien dit niet lukt om aan voldoende diersoorten te komen van dieren die niet uit de gewone industrie komen, maar ik begrijp je keuze goed. Zeker nu ik maar 1 kat meer heb is het bijna niet te doen omdat je bij zoveel verschillende leveranciers moet gaan en ik echt niet kan laten leveren voor twee kilo ofzo. Lijntjes zal waarschijnlijk ook niet meer lukken omdat de verpakkingen nu veel te groot zijn.
Precies! Ik bestel meestal niet meer dan 8 kilo voor zo'n klein hondje en daar doe ik twee maanden mee.
Meer krijg ik ook niet in de vriezer. Heb een klein model met twee laden en die is geheel voor Saartje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door