Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door frodo quin
#3244758
Ik heb wat rubber over van plankjes te bekleden en vroeg mij af of het geschikt is om als vreetmat te gebruiken? Er stond bij dat het gebruikt kan worden voor oa vloerbedekking in stallen en kennels.
#3244775
;D ow wat een heerlijke titel, die kun je héél anders begrijpen (leek een flauwe grap, waar een anekdote op zou volgen of foto's van slooppartijen). He fijn, dat lucht op, ik was even erg toe aan lachen.
Door Lizzy
#3244778
frodo quin schreef:Ik heb wat rubber over van plankjes te bekleden en vroeg mij af of het geschikt is om als vreetmat te gebruiken? Er stond bij dat het gebruikt kan worden voor oa vloerbedekking in stallen en kennels.
Geen idee!
Hoe ziet het eruit, kun je een foto maken? Is het glad of niet? Kun je het makkelijk schoonmaken? Of is het zo glad dat de vleesbotten door je kamer zullen schieten?
#3244784
Parelridder schreef:;D ow wat een heerlijke titel, die kun je héél anders begrijpen (leek een flauwe grap, waar een anekdote op zou volgen of foto's van slooppartijen). He fijn, dat lucht op, ik was even erg toe aan lachen.
;D Ik snap de verwarring :) En de lachbui is je van harte gegund :)
#3244788
Lizzy schreef:Geen idee!
Hoe ziet het eruit, kun je een foto maken? Is het glad of niet? Kun je het makkelijk schoonmaken? Of is het zo glad dat de vleesbotten door je kamer zullen schieten?
Het is zonder patroon en voorkomt glibberen. De hoofdfunctie is een ondergrond die uitglijden voorkomt en makkelijk schoon te houden is. Dat is ook waarom ik het aangeschaft heb, om te zorgen dat de plankjes niet meer zo glad zijn, zodat wolf er niet over schuift. Ik kan zelf geen foto maken, maar dit is de link op de webshop http://rubbermatten24.nl/rubberrol-sbr-3mm.html

Het is op zich ideaal om op te eten omdat het inderdaad niet wegschuift en makkelijk schoon te houden is, tenzij het giftig oid is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3244821
Ik vind het 3x niks.
Ik krijg het vanwege het anti-slip effect slecht schoon. Als in niet, eigenlijk.

Mijn mat heeft aan de onderkant ribbels om vocht af te voeren. Daar kroop ook nog eens bloed in, nog los van de bovenkant.
Misschien heb jij een andere mat maar hier was het vreselijk.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3244823
Parelridder schreef:;D ow wat een heerlijke titel, die kun je héél anders begrijpen (leek een flauwe grap, waar een anekdote op zou volgen of foto's van slooppartijen). He fijn, dat lucht op, ik was even erg toe aan lachen.
Ik heb het wel 10 x gelezen en snapte er niks van. Waarom zou je rubber aan je hond voeren? Maar ik begrijp het nu. ;D ::)
Door Lizzy
#3244828
Hylos schreef:Ik heb het wel 10 x gelezen en snapte er niks van. Waarom zou je rubber aan je hond voeren? Maar ik begrijp het nu. ;D ::)
Weet je dat ik het ook 100 keer heb gelezen maar niet las wat jij/Parelridder lazen ?! ;D ;D ;D

Parelridder/Hylos bijdehandjes gegeten vanmorgen ;D
#3244830
Ik las het meteen goed... ::)
En ik dacht ook: wat een reuze idee. Maar het moet wel goed schoon te maken zijn natuurlijk...
Giftig is het volgens mij niet, dus ik zou gewoon eens testen of je het eenvoudig schoon krijgt en of Wolf ervan wil eten. Want het kan nogal eens blijven geuren, rubber. Misschien vind hij dat wel niet zo leuk... Eten doe je toch voor de helft met je neus...
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3244832
Lizzy schreef:Weet je dat ik het ook 100 keer heb gelezen maar niet las wat jij/Parelridder lazen ?! ;D ;D ;D

Parelridder/Hylos bijdehandjes gegeten vanmorgen ;D
Hahaha, das beter dan een rubberen mat opeten :biggrin2:

Gewoon een kwartje wat niet bepaald viel, zegmaar.
Ik heb vakantie dus dan mag dat. :-[ ;D
#3244839
Lizzy schreef:Weet je dat ik het ook 100 keer heb gelezen maar niet las wat jij/Parelridder lazen ?! ;D ;D ;D

Parelridder/Hylos bijdehandjes gegeten vanmorgen ;D
Het ging eerlijk gezegd nog verder.. Bij het lezen van de eerst zin ("Ik heb wat rubber over van plankjes te bekleden en vroeg mij af of het geschikt is om als vreetmat te gebruiken?") begreep ik (n.a.v. hoe ik de titel begreep) dat TS wat rubber over had en nu vroeg of ze dat in reepjes kon voeren (zure matjes zijn snoepjes en de grap leek dan rubber matjes.. ja, ver gezochte grap zou het zijn, dus ik zat het fronsend te lezen :biggrin2: ). Bij zin 2 begreep ik dat ik helemaal op het verkeerde spoor zat :sofa:
#3244840
pearlsofpassion schreef:Ik las het meteen goed... ::)
En ik dacht ook: wat een reuze idee. Maar het moet wel goed schoon te maken zijn natuurlijk...
Giftig is het volgens mij niet, dus ik zou gewoon eens testen of je het eenvoudig schoon krijgt en of Wolf ervan wil eten. Want het kan nogal eens blijven geuren, rubber. Misschien vind hij dat wel niet zo leuk... Eten doe je toch voor de helft met je neus...
Het ruikt naar rubber en dat nodigt natuurlijk niet echt uit tot eten vind ik, maar ik vermoed dat de geur wel weg zal trekken. Wolf lijkt het niet erg te vinden om er een snoepje van te eten, had er een paar op de plankjes gelegd want meneer was zijn middag slaap aan het houden en vond het niet de moeite om te komen kijken waar ik mij nu weer zo had voor uitgesloofd ::) . Het lijkt mij geen poreuze stof, kan tegen bijtende zuren, hoge en lage temperaturen,... en het afwassen voor ik het op de plankjes bevestigde ging gewoon vlot. Dat zou ook moeten, want anders is het natuurlijk niet interessant voor in dierenverblijven enzo.

Ik zit er dus vooral mee of het schadelijk kan zijn als ze er langdurig op eten, want alles geeft toch wel een beetje af en rubber toch meer dan bv plastiek.

@hope: Bij mij is het vlak en glad, dus zonder profiel. Je kan de foto op de link die ik gepost heb zien.
#3244844
Ik weet dat het materiaal waar die opvouwbare drinkbakjes van gemaakt zijn giftig is, gelijk aan de buisjes voor infusen en zo, wat enkele kinderafdelingen van ziekenhuizen nu om die reden vervangen hebben door duur materiaal.
Ik ben nav die info zelf niet zo happig op het eten/drinken uit dit soort kunststof, maar of de betreffende kwalijke stoffen ook in de matten zitten weet ik niet. Ik weet wel dat het gaat om buigzaam kunststof, dus zoals die opvouwbare drinkbakjes en infuusbuisjes. In die zin zou ik het persoonlijk niet vertrouwen.
#3245090
Parelridder schreef:Ik weet dat het materiaal waar die opvouwbare drinkbakjes van gemaakt zijn giftig is, gelijk aan de buisjes voor infusen en zo, wat enkele kinderafdelingen van ziekenhuizen nu om die reden vervangen hebben door duur materiaal.
Ik ben nav die info zelf niet zo happig op het eten/drinken uit dit soort kunststof, maar of de betreffende kwalijke stoffen ook in de matten zitten weet ik niet. Ik weet wel dat het gaat om buigzaam kunststof, dus zoals die opvouwbare drinkbakjes en infuusbuisjes. In die zin zou ik het persoonlijk niet vertrouwen.
Rubber op zich is een natuurproduct en na vulkanisatie buigzaam, maar je hebt ook synthetische rubber en er zullen verder ook wel chemicaliën gebruikt worden om het te behandelen. Of de vulkanisatie zelf ook schadelijke stoffen creëert weet ik ook niet. Ik heb net als jij weinig vertrouwen in wat men allemaal aanricht met onze producten, vandaar dat ik het niet zomaar durf, al is het wel een ideale ondergrond om van te eten.

Vreetkleedjes vind ik niets en wolf eet gewoon op de vloer, maar als ik de kattenbak mat vergeet weg te leggen gaat hij toch liever daar eten, idem met een handoek die ik vergeet op te ruimen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door