Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#3243418
topaaz schreef:[/img]

Hey smulpaap, het klopt dat ik nog niet veel gepost heb (is verandering in aan het komen).
Nero krijgt nu een 3-tal maand barf en sinds een maand lamsribben (1x/week).
Deze gaan vlot binnen en ik moet zeggen dat hij goed kauwt voor hij doorslikt.
Hij eet ook vis als vleesbot, kipkarkas, kippennekken en fazantboutjes.

Goh, ik ga hem de schedel (+pens/vlees) in het weekend geven en erbij blijven. Misschien dat ik hem dan eens 1x voeder ipv 2x per dag zodat er toch een mooi vleespaketje mee naar binnen gaat.

De lamsschedel is in 2 gesplitst (en vrij klein) -_> Ik denk dat 1 halfje dus perfect is om eens te proberen, ik hou jullie op de hoogte volgende week

Als je Nero eens wilt bekijken:
http://s1379.photobucket.com/user/Iris_ ... k.jpg.html
in elk geval een goed plan om dat alles in 1x te geven (je kan ook overwegen om eerst vlees ed te geven en pas daarna de schedel, dan is de eerste opwinding voorbij en weet je iig zeker dat hij niet alleen schedel eet ;)
Door topaaz
#3244416
Hallo iedereen,

zoals beloofd een update :)
Nero heeft zijn lamsschedel (een halve) met veel gusto verorberd.
Hij heeft hem 's middags met zijn vlees samen gekregen en is na dik anderhalf uur pas naar binnen gekomen.
Er zat echter nog vlees op de schedel dus die heb ik terug in de koelkast gelegd; 's avonds heeft hij deze teruggekregen en heeft hier zeker 2 uur aan geknaagd. Het uiteindelijk resultaat was dat alles weg was buiten de holte van de hersenen (vrij dik het bot daar) en de onderkaak met tanden.

De dag daarna zijn uitwerpselen in het oog gehouden en alles tip top in orde :)

Barfplaats wordt gesponsord door