Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3238389
Intussen geef ik al 5 jaar Barf en me eerste stap waar ik echt over heen moest was een kuiken geven.
Dat pakte ik met handschoen of plastic zakje om mijn hand uit de zak. ;D
En lever snijden ieuww :o
Toen een gezaagde schapenkop in 2 stukken trekken ook met handschoenen en niet kijken.
Hele geitenbokjes in stukken hakken.
Intussen draai ik daar allemaal mijn handen niet meer voor om.p
Intussen ben ik verkooppunt en vind ik niet gauw meer iets vies of eng.
Maar vandaag toch weer een stap moeten zetten.
Had Bency een halve schapenkop gegeven en niet zo goed gekeken.
Maar Bency trek hem uit zijn bak en leg hem op zijn kleed en kijk erna en loop weg.
Nou ja zal wel denk ik je zal nog geen honger hebben.
Ff later komt hij terug en trek aan zijn kleed en doe hem over de kop heen.
Huh wat is dat nu weer. ::)
Ga ik kijken zit er nog een oog in :o :-\
Bency vond dat kennelijk niet fijn dat die hem boos aankeek.
Dus ik moest het oog maar verwijderen. :-\ Nou dat deed ik ook zo dat het mij niet aankeek en met een lepel er stuk uitgelicht en met schaar losgeknipt.
En nu word de kop met smaak opgegeten. ;D ;D
Oog lig nog in zijn bak kijken wat hij daarmee doet :P
#3238399
Heel eerlijk?
Niks.

Ik ben een geboren Barfer, voor dat ik ging barfen ontleenden ik al de helen kip waar mijn moeder van walgde of stond ik gefascineerde naar een slachter te kijken hoe hij een koe in stukjes verdeelden.

Ik ben erg wetenschappelijk op gevoed en had dankzei mijn opa en vader altijd de neiging om allees veder te onderzoeken en te kijken hoe dingen werkte, zo ook met dieren.

Nou heb ik altijd kleiner honden gehad dus een schapen kop heb ik nooit gevoerd maar ik zou daar mijn hand niet voor omdraaien.
Ik heb ooit toen ik net begon met rauw het grapje "het is geel en als je op een knopje drukt is het rood" in praktijk gebracht, had 1 kilo kuikentjes gekocht maar geen van de 3 katten en 3 honden wou het heel eten en in stukjes snijden was niet klein genoeg dus ja wat doe je dan ::)
Ik had een eigen blender en probeerden het altijd te doen als er niemand thuis was maar redelijk wat van mijn famillie leden kan zich nog een momnent herrindering dat ze de keuken in kwamen en gelijk kokhalzend weer uit snelde ;D

Ik heb vroeger toen ik katen had ook veel prooidieren gevoerd en heb slechts 1 keer gehad van nou dat hoeft niet echt voor mij, dat was toen ik baby konijntjes had om te voeren :-\
Ik walgde er niet van of zo maar vond het gewoon net iets te ver gaan, dus dat was eens en nooit meer.
Ik gaf de katten dan liever in stuken gesneden helen volwassen konijn, toch iets minder de aaaah factor voor mij.

Maar ik ben op meer vlakken een beetje raar :crazy2:
#3238400
Door als veggie rauw te gaan voeren aan de honden, daar had ik op zich zelf geen probleem mee, maar
als ik dat vertel aan anderen hoe ik voer dan geloven veel mensen mij niet omdat ik zelf fantiek vegetarier ben. ;D en vinden dat raar of niet kunnen.
Wel vond ik het voor mezelf een stap(je) om karkassen uit elkaar te halen, darmen te verwijderen en dan voor de honden die geen karkas (meer mogen of kunnen) eten, die door de vleesmolen te halen, soms loop ik te duwen op een hoofd van konijn om het erdoor te proppen of het in stukken snijden van een dier als er nog een hoofd aan zit, dat blijft best moeilijk soms en de
andere keer dan voel ik me en speel ik slagertje.
#3238407
Het enige waar ik bij moet slikken is het malen van kuikens of ratten.
Een sneetje in maken of licht uit elkaar trekken in het begin of nu een kuiken in 2 delen vind ik geen probleem. En als de katten het opeten en stukje per stukje er vanaf knagen vind ik het alleen maar interessant en fascinerend.
Maar zo'n kuikentje dat door die opening in de wokkel van de molen getrokken wordt, dat vind in eigenlijk onrespectloos en wat te ver gaan. Dan probeer ik er maar niet bij stil te staan wat er gebeurt. Ik hoef ze gelukkig enkel te malen als ik zelf kvv draai voor als wij van huis gaan.

Darmen verwijderen ben ik ook wel geen fan van. Met mijn vingers erin gaan doe ik niet, ik knip de buik open en haal het pakketje er in zijn geheel uit. Veel properder zo.
#3238413
Ik ben een barf watje

Heb 1 keer darmen verwijderd, dat ging wel maar koop t toch liever zonder.

Scott heeft 1x een oor met vacht gehad. Vervolgens heeft hij de vacht eraf geplukt en lag de woonkamer vol, dus dat doen we ook naar niet meer. Het andere oor heb ik zelf ontvacht. Dat vond ik niet erg of zo, maar wel veel gedoe dus ik bestel alles zonder vacht.

En voeren van iets met de kop er nog aan doe ik ook niet. Nou ja, een sardientje of sprotje wel Nu is Scott maar klein dus aan geitjes en zo hoef ik niet eens te beginnen.

Grappig genoeg vind ik t wel interessant en leuk om filmpjes of foto's te zien van honden die een compleet dier eten.
#3238418
Onder andere door het vlees van de katten ben ik een jaar later zelf weer vlees gaan eten. Na bijna 7 jaar veggie geweest te zijn (op een week na). Je wordt je er toch weer meer van bewust dat dieren gewoon een onderdeel van de voedselketen zijn ofzo. Dat is de grootste grens die ik verlegd heb.

Verder kuikens inderdaad. Nog nadat ik ganzen had staan ontleden met veel plezier ging ik een kuiken geven. Ieh eng. ;D Nouja dat was één keer en sindsdien is het ook gewoon 'eten'. Mijn grens ligt wel ergens bij koppen, met name konijn vind ik mwah. Liever niet. :biggrin2:
#3238421
Nooit problelen met kuikens gehad omdat ik die in de dierentuin ook al voerde. Het enige waar ik moet voor nodig had was het in stukken knippen van konijnenkoppen. Dat vind ik nog steeds niet fijn. De igen vind ik akelig.
Een brug te ver is nog steeds het voeren van ratten. Die heb ik altijd als huisdier gehad en dat kan en wil ik niet voeren. Sowieso wil ik alleen afvalproducten voeren en geen dieren die alleen voor dat doel gefokt en doodgemaakt worden. Decenige prooidieren zijn hier dus kuikens en mijn eigen hanen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3238426
Ik zelf niet... Heb eigenlijk nergens moeite mee, manlief ook niet. Maar bij manlief thuis worden zelf al jaren de konijnen (die zijn er puur om te eten) de kippen, en heel vroeger waren er ook kalkoenen voor kerst, gewoon thuis geslacht. Dus schoonvaders gooit nu helemaal niets meer van de konijnen weg, de koppen gaan nu naar de honden
Maar de rest van de omgeving heeft er nog wel eens moeite mee.... 'Echt? Hak jij die geitjes (of haas, kip, konijn oid) dan zo in stukken? Vind je dat niet erg?' Op mijn neuh.. Ze waren toch al dood. Schijn ik toch wat barbaars te zijn, haha.
#3238433
Ligaa schreef:Onder andere door het vlees van de katten ben ik een jaar later zelf weer vlees gaan eten. Na bijna 7 jaar veggie geweest te zijn (op een week na). Je wordt je er toch weer meer van bewust dat dieren gewoon een onderdeel van de voedselketen zijn ofzo. Dat is de grootste grens die ik verlegd heb.

Verder kuikens inderdaad. Nog nadat ik ganzen had staan ontleden met veel plezier ging ik een kuiken geven. Ieh eng. ;D Nouja dat was één keer en sindsdien is het ook gewoon 'eten'. Mijn grens ligt wel ergens bij koppen, met name konijn vind ik mwah. Liever niet. :biggrin2:
+1 Hier hetzelfde!
#3238819
Ik voerde nooit wat herkenbaars, nu maakt me dat niet meer uit. Enige wat ik niet kan voeren is paardentong. Dat raakt me dan echt, hoe gek ook. Dus geen paardentong hier.

Verder voer ik nu alles. Muizen, kuikens, hele konijnen. Eerder ook hele kippen en duiven.
#3238842
Ik had ik het begin nog wel eens moeite met de geur van orgaan en de eerste keer een hazenkop met vacht en ogen in elkaar slaan om in tweeen te delen was ook een slikmomentje. Op kuikens na voeren wij ook gene prooidieren maar dat is omdat we het sonde vinden als er speciaal voor onze beestje en dier wordt gefokt en gedood.
Voor de rest vond en vind ik het razend interessant om de organen en karkassen uit elkaar te halen en te kijken hoe alles in elkaar zit.
Toen we met bio een keer een rat gingen ontleden zei ik enthousiast,"ow leuk, nu weet ik hoe mijn huisdieren er van binnen uitzien!' :D . Toen keek mijn groepje (die wilden graag bij mij zodat ze zelf niet hoefde te snijden) mij wel een beetje vreemd aan, of dat was vanwege het hebben van ratten als huisdier of omdat ik het toch leuk vond weet ik niet. :P

Ik heb gewoon alvast geoefend voor mijn studie zometeen, in beestjes snijden. :biggrin2:
#3238907
Ik vind veel dingen wel heel vies, zoals de geur van pens of te ver ontdooide long snijden. Ogen vind ik ook onprettig. Maar dat vond ik toen en dat vind ik nog steeds en ach das niet zo spannend.

Doordat wij met barf gewoon bij de beginnensbotten zijn blijven hangen en geen al te gekke dingen voerden, was het niet zo spannend.

Enige waar ik echt onpasselijk van wordt is bot doorsnijden. Het gevoel en het geluid word ik per direct beroerd van. Dat doet meneer K altijd en zorg ik dat ik even uit de buurt ben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door