Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arnold
#3236456
Een keer per dag wil ze niets van weten, ik voer ook 1 x per dag en toen vroeg ze wat ze tussendoor kregen. Toen ik meestal niets zei vond ze dat zielig :biggrin2:
Mijn teef kwam hier als herplaatser toen ze 4,5 jaar oud was en toen at ze ook meer, nu ze geholpen is heb ik haar terug gezet op een pond want ze was 2 Kg. gegroeid en begon echt wat spek te vormen.
Mijn reu, 45 Kg, krijgt nu een kilo per dag en ondanks dat hij veel in beweging is plus dat uur bos blijft hij mooi op gewicht en is niet mager. Hij is trouwens 2,5 jaar.
Gebruikersavatar
Door Piggelmee
#3239709
Ik denk dat jij je honden echt niet te weinig voert. Je ziet het immers zelf aan hoe ze eruit zien. Een pond voor een hond van 33 kilo is iets meer dan 15% en dat is volgens mij niet te weinig. Ik zelf heb ook een hond met last van vetklepperij na haar sterilisatie ;D die ik met haar 27 kilo 405 gram voer; dus ook 15%. De hond van 45 kilo die jij beschrijft krijgt toch helemaal niets tekort? 1kilo voer is iets meer dan 20% en dus helemaal goed. Voor grote honden geldt sowieso dat ze in verhouding minder nodig hebben dan de kleinere rassen toch?

Betreft het overgeven sluit ik me echt aan bij de rest. Overstappen naar 1 keer voeren en het stopt. Heb het zelf meegemaakt :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3239715
Piggelmee schreef:Ik denk dat jij je honden echt niet te weinig voert. Je ziet het immers zelf aan hoe ze eruit zien. Een pond voor een hond van 33 kilo is iets meer dan 15% en dat is volgens mij niet te weinig. Ik zelf heb ook een hond met last van vetklepperij na haar sterilisatie ;D die ik met haar 27 kilo 405 gram voer; dus ook 15%. De hond van 45 kilo die jij beschrijft krijgt toch helemaal niets tekort? 1kilo voer is iets meer dan 20% en dus helemaal goed. Voor grote honden geldt sowieso dat ze in verhouding minder nodig hebben dan de kleinere rassen toch?

Betreft het overgeven sluit ik me echt aan bij de rest. Overstappen naar 1 keer voeren en het stopt. Heb het zelf meegemaakt :)
Ik denk dat je komma's moet plaatsen in je percentages? 1,5% en 2,0%

1,5% is weinig en minder zou ik niet willen geven. Maar als de hond mooi op gewicht is, is het goed. Mogelijk als er heel vet gevoerd wordt, kan er overgeschakeld worden naar magerder voer en dan meer voeren. Vet neemt de plek van voedingsstoffen in en zorgt voor een hoge calorische waarde, waardoor het op 2 manieren negatief drukt op de voedingsstoffen.
Door arnold
#3239719
Het probleem is inmiddels opgelost, er zat waarschijnlijk een virus achter want een paar dagen later zaten ze bij de da vanwege diarree maar nu is alles weer onder controle.
Ze heeft het menu inmiddels ook flink uitgebreid !
Door Lizzy
#3239724
arnold schreef:Het probleem is inmiddels opgelost, er zat waarschijnlijk een virus achter want een paar dagen later zaten ze bij de da vanwege diarree maar nu is alles weer onder controle.
Ze heeft het menu inmiddels ook flink uitgebreid !
Dit is 2 keer goed nieuws (dat het weer goed gaat met de hond en dat het menu is aangepast)! Super!!!
Door arnold
#3239726
Ja gelukkig wel, ik begon me al schuldig te voelen.
Maar het barfen gaat prima nu en het hondje is weer helemaal beter, het had niets met het barfen te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door