Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#359318
Aha, OK, dank jullie wel! Ik dacht even (bezorgde puppenmoeder ;D) dat ze zo te weinig aan komt. Maar dat valt dus reuze mee. Meer eten doet ze trouwens niet. Ze is heel duidelijk in 'genoeg is genoeg'.

Ik ga de eendennekken en vleugels ook eerst malen. Kip blijf ik zo geven, dat gaat goed met platslaan en vasthouden.

Heb jij Kuma wel bij 8 weken al kippennekken/vleugels enzo gegeven? En je sloeg ze niet plat?
Door Helen
#359327
Lizzy schreef: Aha, OK, dank jullie wel! Ik dacht even (bezorgde puppenmoeder ;D) dat ze zo te weinig aan komt. Maar dat valt dus reuze mee. Meer eten doet ze trouwens niet. Ze is heel duidelijk in 'genoeg is genoeg'.

Ik ga de eendennekken en vleugels ook eerst malen. Kip blijf ik zo geven, dat gaat goed met platslaan en vasthouden.

Heb jij Kuma wel bij 8 weken al kippennekken/vleugels enzo gegeven? En je sloeg ze niet plat?
Ik kreeg Kuma pas op ruim 9 weken. Ze kreeg bij de fokker zowel kvv als brok, dus de eerste twee weken heeft ze alleen kvv gehad. Daarna langzaam van alles en nog wat geintroduceerd. Ik heb nooit iets platgeslagen. Ik ben begonnen met grote stukken vlees, waar ze wat vanaf moest trekken en toen vis waar ze ook echt op moest kauwen en stukken vanaf trekken en toen hele prooidieren, waar ze echt wel een kwartier over deed en echt moest leren rukken en kauwen en toen pas nekken en karkassen. Ik voer weinig vleugels etc. Ik kan andere onderdelen goedkoper krijgen nl. De nekken kraakte ze 1 keer en de karkassen moest ze heel goed op kauwen. Die zijn vrij groot en onhandig. O ja en ik gaf ook al snel hele kwartels. Wat een ideale maat is voor pups. Moet ze ook echt aan rukken en trekken.
Door Erna
#359330
Lizzy schreef: Aha, OK, dank jullie wel! Ik dacht even (bezorgde puppenmoeder ;D) dat ze zo te weinig aan komt. Maar dat valt dus reuze mee. Meer eten doet ze trouwens niet. Ze is heel duidelijk in 'genoeg is genoeg'.
Liz, maak je niet druk over het aankomen. Linga is nu precies 8 weken en 100 gram per dag is prima! Naarmate ze groter wordt zal ze naar een kilo per week gaan en dat is ook goed. Hoeveel weegt ze nu?

Ik hou zelf altijd het aantal weken leeftijd aan en dan 1 a 2 kilo minder. Dus als ze 20 weken is zal ze zo ongeveer 18 a 19 kilo wegen. Vanaf een maand of 5 a 6 groeien ze niet meer zo schrikbarend hard en zal het zich allemaal gaan stabiliseren. Zo rond het jaar zal ze uitkomen op 25 a 26 kilo. Misschien kun je even aan Elise vragen wat Phoebe rond het jaar woog. Dan heb je daar wat houvast aan.
Door Elise
#359332
Erna schreef: Liz, maak je niet druk over het aankomen. Linga is nu precies 8 weken en 100 gram per dag is prima! Naarmate ze groter wordt zal ze naar een kilo per week gaan en dat is ook goed. Hoeveel weegt ze nu?

Ik hou zelf altijd het aantal weken leeftijd aan en dan 1 a 2 kilo minder. Dus als ze 20 weken is zal ze zo ongeveer 18 a 19 kilo wegen. Vanaf een maand of 5 a 6 groeien ze niet meer zo schrikbarend hard en zal het zich allemaal gaan stabiliseren. Zo rond het jaar zal ze uitkomen op 25 a 26 kilo. Misschien kun je even aan Elise vragen wat Phoebe rond het jaar woog. Dan heb je daar wat houvast aan.
Elise hier ;D ;)
Fiep is nu 14 maanden en weegt nu 24,5 kilo. Maar nu is Fiep ook niet erg groot. Ik zal vanmiddag haar boekje er eens bij pakken om te kijken hoeveel ze woog met 9, 10 weken etc ;)
Door Red_Hunter
#359353
Lupa schreef: hoeveel moet uiteindelijk een mannelijk ierse wegen?
Ik dacht tussen de 30 en 33 kg, maar ik heb een groot exemplaar van 38 kg en 72cm groot, terwijl ze maar 68cm mogen zijn. :-\
Door Lizzy
#359376
Angelique schreef: Lijkt me redelijk. Als je een kilo per week als taxje aanhoud zit je wel goed.
Toen ze hier nog die leeftijd hadden kregen ze voor het eten alleen gemalen kip, ook om de reden dat nekken e.d. in 1 keer weggekloekt werden. Voor de leut en de amusement kregen ze dan een flink stuk lamsrib/wervel waar ze wel leuk mee kunnen meuten en knagen maar waar naast het vlees maar weinig vanaf komt.
Op welke leeftijd begon je dat soort dingen ongemalen te geven?
Door Lizzy
#359382
Erna schreef: Liz, maak je niet druk over het aankomen. Linga is nu precies 8 weken en 100 gram per dag is prima! Naarmate ze groter wordt zal ze naar een kilo per week gaan en dat is ook goed. Hoeveel weegt ze nu?

Ik hou zelf altijd het aantal weken leeftijd aan en dan 1 a 2 kilo minder. Dus als ze 20 weken is zal ze zo ongeveer 18 a 19 kilo wegen. Vanaf een maand of 5 a 6 groeien ze niet meer zo schrikbarend hard en zal het zich allemaal gaan stabiliseren. Zo rond het jaar zal ze uitkomen op 25 a 26 kilo. Misschien kun je even aan Elise vragen wat Phoebe rond het jaar woog. Dan heb je daar wat houvast aan.
Hihi, OK dank je wel voor je advies :-*! Ik weet natuurlijk niet of onze weegschaal loepzuiver is maar ze woog op de 24ste 6,9 kilo en gisteren woog ze 7,2 (dus eigenlijk exact wat je zegt, aantal weken min 1 a 2 kilo!).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 27 jul 2005, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#359466
Lupa schreef: maar dat geld natuurlijk niet voor iedere ras, het is een leuke formulatje voor de dalmi maar niet voor een pekinees ;D
Het ging toch over een dalmaatje? Linga heeft spikkels ;D
Door Ejka
#359503
Omdat ik in het begin nog geen kippennekken kon krijgen. Heeft mijn pup vanaf negen weken al stukken kip gekregen. Wel plat geslagen. Ook al poten. Dat ging prima. Alleen moest ik wel wat meer orgaanvlees gaan geven,omdat ze moeilijk af kwam. Zij moet tussen de 16 en 20 kilo gaan wegen. In het begin kwam ze ongeveer een halve kilo aan per week. Wat ik gedaan heb is elke week het voer daar op aangepast. En gevoeld of ze niet te dik of mager werd. Ik had ook zo'n mooie vleeshamer. Helaas was die van hout en die heb ik door midden gemept. Daarna maar een gewone hamer gebruikt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door