Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#26363
Ik denk het niet Lizzy, volgens mij schrijf je je honden dan teveel menselijke eigenschappen toe. Zo kan een hond gewoonweg niet redeneren. Ik denk dat als een hond iets weigert wat ie altijd wel lust dat hij gewoon voldaan is. Bij mij zou hij dan 24 uur moeten vasten en dan krijgt hij dezelfde maaltijd weer voor zijn neus. Wedden dat het dan wel opgegeten wordt.

groetjes Helen
Door Lizzy
#26364
Daar heb je misschien gelijk in hoewel honden misschien slimmer zijn dan wij denken.... Ik weet het niet... Toen ik ooit (lang geleden) nog brokken voerde, weigerde mijn honden echt zeer regelmatig hun voer. Niet omdat ze ziek waren, maar gewoon omdat ze geen trek hadden in die zooi. Als mijn honden nu hun voer weigeren, dan zijn ze ziek. Heel ziek. Als ik dan zie hoe sommige honden hun verse voer weigeren, dan schiet er door mijn hoofd "jij zou eens een tijdje Eukanuba moeten vreten" ;D.

Maar goed, waarschijnlijk heb je toch gelijk over het toedichten van mensenlijke eigenschappen!
Door Ink
#26367
Lizzy schreef:Als ik dan zie hoe sommige honden hun verse voer weigeren, dan schiet er door mijn hoofd "jij zou eens een tijdje Eukanuba moeten vreten" ;D.
Maar verder vind je hem toch wel lief ;D?
Door Lizzy
#26379
Ink schreef:

Maar verder vind je hem toch wel lief ;D?
Jaaaaa, verder is hij heeeeeel lief!! Verder ben ik ook DOL op hem ;D
Door qyan
#26384
margreet schreef: Hallo ik hoop op een antwoord van jullie,vraag:hebben jullie ook wel eens meegemaakt dat je hond ineens een antipathie had tegen kip???
Al maanden eet hij het en nu ineens haalt hij zijn neus op.
Kippennek spuugt hij uit, idem dito met karkas,mengsel van rundvlees en kip, ruikt hij aan en verdwijnt.
Dit is me nu al drie keer overkomen en vraag me af of dit wel meer voorkomt.
heel herkenbaar ;D
qyan was eerst dol op kip, vooral als pup zijnde. of het nu een kippennek, kipfilet of de rijst en kipversie van bibi was maakte niet uit.
tot op die ene dag: hij moest het niet meer en nog niet. is me later ook wel op gaan vallen dat ie misselijk werd na kip of ziek, dus misschien dat het hem daarin zit. laatste keer met kippennekken een tijd terug alweer ook weer ziek.
dus ook hij loopt er van weg, terwijl kip altijd ene grote voorkeur hefet gehad en zo vaak kreeg ie het niet eens
Door Ordell
#26402
Ik denk dat ik een makkelijke hond heb; Aan deze kant nooit nergens last van... ;D
Door Angelique
#26404
Ordell schreef: Ik denk dat ik een makkelijke hond heb; Aan deze kant nooit nergens last van... ;D
Leuke foute woordspeling Nooit Nergens last van hebben LOL
Door 202spots
#26410
Angelique schreef: Leuke foute woordspeling Nooit Nergens last van hebben LOL
Hey Angelique,
Zo zou IK het OOK hebben geschreven! ;D;D ;D ;D ;D
Ik heb zelf trouwens ook wel is eerder ook zoiets als "nooit niet geen gekookte botten geven" gebruikt.
Weet NU wel dat het nooit niet altijd zuiver nederlands was geweest geworden. ;D
Maar ik wist in ieder geval waar het Ordell het over had!
;D
Door Ordell
#26422
Angelique schreef: Leuke foute woordspeling Nooit Nergens last van hebben LOL
Had beter de N weg kunenn laten :-[ ;D
Door sylvia
#26465
Lizzy schreef: Soms denk ik ook wel eens dat het aan het ras ligt hoor...! Ik hoor nooit iemand met Dalmaten of Bassets die dit soort problemen hebben. Mijn honden vreten letterlijk alles en zijn niet kieskeurig (eerder vuilnisvaten). OK, behalve als het duif betreft ;D.
amerikaanse cockers hebben ook zeer goed ontwikkelde vreetklieren,alles gaat erin,nooit last van geen zin of lust ik niet ;D
Door Angelique
#26521
Ordell schreef: Had beter de N weg kunenn laten :-[ ;D
;D :P
Door Jolly
#26527
mijn cocosnoot retriever(lees asbak) Chasey vreet ook nog steeds alles, incl de brokken van Joepie en Sissy :-\ >:(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#26557
Hitam at vroeger de brokken altijd al erg slecht. Alleen als hij bijna slap werd van de honger at hij er wat van. Zo om de dag een paar brokjes. Nooit graag. Hij was altijd broodmager met uitstekende botten.
Ik dacht dat dat zo hoorde bij hem.
Sinds het versvlees kan ik hem dikker krijgen als ik wil. En eet hij met plezier. Ik moet hem echter geen twee dagen hetzelfde geven. Dan weigert hij.
Daar trek ik me niets van aan, daar niet van. Maar het komt wel erg verwend over. Menselijk of niet?
Door Eidos
#26598
Eidos is ook een makkelijke eter... tja of dat te maken heeft dat hij eerst brokken kreeg of niet, ik weet het niet. Weet wel dat hij de brokken meestal met lange tanden at... Maar nu kan ik hem alles voorzetten wat ik wil, het gaat er met veel smaak in.

Heb vorige week een klein testje gedaan en wat brokken van een vriendin gekregen... (Ze vind brokken nog steeds het beste voer voor honden en katten) en dat heb ik toen naast zijn bak met vers gezet. Naar de brokken werd niet eens gekeken, maar meneer wachtte net zolang tot zijn bak vers werd neergezet ;D... na die heerlijke maaltijd heeft hij 2 tellen geroken aan de brokken, draaide zich om en is weggelopen..

Qua brokken dus toch wel een moeilijke eter ;D ;D ;D
Door jeanne
#26658
Eidos schreef: Eidos is ook een makkelijke eter... tja of dat te maken heeft dat hij eerst brokken kreeg of niet, ik weet het niet. Weet wel dat hij de brokken meestal met lange tanden at... Maar nu kan ik hem alles voorzetten wat ik wil, het gaat er met veel smaak in.

Heb vorige week een klein testje gedaan en wat brokken van een vriendin gekregen... (Ze vind brokken nog steeds het beste voer voor honden en katten) en dat heb ik toen naast zijn bak met vers gezet. Naar de brokken werd niet eens gekeken, maar meneer wachtte net zolang tot zijn bak vers werd neergezet ;D... na die heerlijke maaltijd heeft hij 2 tellen geroken aan de brokken, draaide zich om en is weggelopen..

Qua brokken dus toch wel een moeilijke eter ;D ;D ;D
Ik ga denk ik ook eens zo'n testje doen. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door