Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3231442
De pup is nu vier dagen bij ons. :) Omdat ik afgelopen nacht pas voor het eerst goed geslapen heb, en een pup gewoon heel veel werk is (duh, zou je denken, maar NOG meer dan ik dacht dat het zou zijn :P ) was ik een beetje te moe en te ongemotiveerd om te beginnen met barf dingen geven. Wel heb ik courgette gepureerd en door de KVV geroerd 1 keer. En een andere keer een kapot ei erbij gegeven.
Maar de reden dat ik deze post maakte is omdat ik vanochtend een kipkarkas heb gegeven aan de kleine! Spannend! O_o Eerst een keer ruiken, wat is dat nou baasje? Nou toch maar voorzichtig een lik. Lekker!! Hij ging super goed kauwen dus het ging helemaal goed! Hij is een halfuur bezig geweest en toen was hij ook echt kapot. Ben benieuwd hoe het er aan de andere kant uitkomt. Wat is dit toch leuk zeg ik kijk er nu alweer naar uit om de volgende proeverij te beginnen! ;)

Aangezien ik nu KVV geef, kan ik als toevoeging af en toe vleesbot doen, maar ook spiervlees als ik het goed heb begrepen? Ik heb wel wat hertenspiervlees liggen wat ik wel wil proberen. (Dat zit ook niet in de KVV). De ontlasting op DARF puppy KVV is wat aan de zachte kant vind ik. Kan ik dan beter vaker vleesbot geven?

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen, dus sorry moderators!
Door Lizzy
#3231445
Maakt niet uit, we hebben 'm gevonden je topic :)

Wat gaaf joh, dat pup zo genoten heeft!

Is hij bij de fokker afgespeend op vers? Als hij bij de fokker brokken heeft gegeten, dan is wat slappe ontlasting helemaal heel normaal. Dat komt door de transitie. Maar goed, ook al heeft ie vers gehad, het kan goed hoor dat de ontlasting wat dun is. En ga je dan meer spiervlees geven, dan is de kans groot dat de ontlasting nog dunner wordt. Ik zou zelf gewoon eerst even KVV blijven voeren totdat de ontlasting in orde is. Het is wel handig om even te kijken naar het merk dat je voert. En zijn merken bij die gewoon vet zijn. Of niet de juiste verhoudingen bevat. En dan krijg je ook problemen met de ontlasting. Mijn advies met KVV is en blijft daarom: voer merken die zich langere tijd bewezen hebben en wissel merken af (niet op 1 paard wedden).

Als de ontlasting OK is, kun je prima spiervlees met een vleesbotje aan hem geven. Tegelijkertijd dus.
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3231448
Jaaa het was heerlijk om te zien hoe lekker hij het vond! Ik vond het heel moeilijk om me er niet mee te bemoeien, maar omdat ik dat dus niet deed kon hij rustig eten. Op een gegeven moment kwam hij zelfs naar mij toe met zn stukje karkas, om het op mijn sok verder op te eten. Sok in de was dan maar. Vond het wel lief dat hij naar me toekwam!

Bij de fokker heeft hij KVV gekregen, maar ik weet niet welk merk. DARF puppy staat hier, ik kan er niet uit opmaken hoe vet het dan is. http://darf.info/nl/content/category/2- ... category=2 Ik heb van DARF ook een aantal andere smaken nog, dus die kan ik wel beginnen met afwisselen!

Als zijn ontlasting straks goed is met/ondanks het kipkarkas, betekent dat dat ik dan wel nog een keertje deze week een vleesbot kan geven? Iets anders weer zodat hij went? En dan kan de hele maaltijd het vleesbot zijn of moet er dan iets spiervlees bij? Ik weet dat bij haas je altijd spiervlees of iets erbij geeft, maar in de regel is dit niet nodig toch?

Voorderest ga ik deze week nog wel KVV geven, maar dan wel met groente erbij!
Door Lizzy
#3231471
Dwienie schreef:Jaaa het was heerlijk om te zien hoe lekker hij het vond! Ik vond het heel moeilijk om me er niet mee te bemoeien, maar omdat ik dat dus niet deed kon hij rustig eten. Op een gegeven moment kwam hij zelfs naar mij toe met zn stukje karkas, om het op mijn sok verder op te eten. Sok in de was dan maar. Vond het wel lief dat hij naar me toekwam!

Bij de fokker heeft hij KVV gekregen, maar ik weet niet welk merk. DARF puppy staat hier, ik kan er niet uit opmaken hoe vet het dan is. http://darf.info/nl/content/category/2- ... category=2 Ik heb van DARF ook een aantal andere smaken nog, dus die kan ik wel beginnen met afwisselen!

Als zijn ontlasting straks goed is met/ondanks het kipkarkas, betekent dat dat ik dan wel nog een keertje deze week een vleesbot kan geven? Iets anders weer zodat hij went? En dan kan de hele maaltijd het vleesbot zijn of moet er dan iets spiervlees bij? Ik weet dat bij haas je altijd spiervlees of iets erbij geeft, maar in de regel is dit niet nodig toch?

Voorderest ga ik deze week nog wel KVV geven, maar dan wel met groente erbij!
Ja hoor, je kunt best nog een keertje vleesbot geven deze week. En daar mag je ook een stukje spiervlees bij doen. Als het vleesbot goed bevleest is, hoeft dat niet perse (tenzij je vaker vleesbot gaat voeren, dan krijgt je hondje op een gegeven moment teveel calcium/vleesbot binnen), spiervlees erbij. Mag wel. Iets anders geven is slim, want dan kun je hem aan zoveel mogelijk smaken wennen. Ik raad vandaag de dag echter wel iedereen aan om 1 diersoort helemaal niet te geven (een makkelijk diersoort waar je alles van kan voeren zoals parelhoen of konijn ofzo) zodat je altijd nog 1 diersoort hebt, mocht je ooit moeten elimineren (eliminatie dieet) in zijn leven. Haaskarkas vind ik persoonlijk erg hard voor een pup.
#3231540
Dwienie schreef:Jaaa het was heerlijk om te zien hoe lekker hij het vond! Ik vond het heel moeilijk om me er niet mee te bemoeien, maar omdat ik dat dus niet deed kon hij rustig eten. Op een gegeven moment kwam hij zelfs naar mij toe met zn stukje karkas, om het op mijn sok verder op te eten. Sok in de was dan maar. Vond het wel lief dat hij naar me toekwam!

Bij de fokker heeft hij KVV gekregen, maar ik weet niet welk merk. DARF puppy staat hier, ik kan er niet uit opmaken hoe vet het dan is. http://darf.info/nl/content/category/2- ... category=2 Ik heb van DARF ook een aantal andere smaken nog, dus die kan ik wel beginnen met afwisselen!

Als zijn ontlasting straks goed is met/ondanks het kipkarkas, betekent dat dat ik dan wel nog een keertje deze week een vleesbot kan geven? Iets anders weer zodat hij went? En dan kan de hele maaltijd het vleesbot zijn of moet er dan iets spiervlees bij? Ik weet dat bij haas je altijd spiervlees of iets erbij geeft, maar in de regel is dit niet nodig toch?

Voorderest ga ik deze week nog wel KVV geven, maar dan wel met groente erbij!

Wahaha, ik heb beeld! ;D Fijn dat ie zo genoot van z'n eerste barfhapje!
#3231633
Nou weet ik niet hoef het met Darf Puppy zit, maar mijn ervaring met Darf KVV is dat het vrij vet is en inderdaad zachte ontlasting kan veroorzaken. Verder vind ik het prima, maar meng het om die reden met andere KVV waarvan bekend is dat er in verhouding vrij veel bot in zit of ik doe er wat gevijzelde (verse) eierschalen bij. Dus wat extra vleesbot in combinatie met de Darf Puppy lijkt mij geen slecht idee.

Groet, Esther
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3231700
Eierschalen is wel heel makkelijk te regelen! Ik hou zelf heel erg van eitjes bakken voor mezelf namelijk! ;) Fijn om ervaring met DARF te horen van iemand. Ik denk dat ik morgen of overmorgen wel weer een vleesbot tevoorschijn tover. Ik heb helaas alleen DARF KVV nu, en ik weet niet welke KVVs meer bot hebben in verhouding?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3231859
Scott heeft als puppy ook Darf kvv gehad en dat beviel prima. Vond t ook niet vet of zo.

Kwartel is ook een leuk barfmaaltje voor je pup.
Daar zou ik zelf geen spiervlees bij voeren omdat het al compleet is.
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3231903
Ja top! Ik heb ook andere KVV smaken van DARF die kan ik dan meteen geven. Ik denk echt dat ik kwartelkarkas heb, ik weet zeker dat ik het heb besteld maar een deel van mijn bestelling was niet goed bevroren aangekomen.. Dus het kan zijn dat mn vriend het weggegooid heeft. Missie voor vandaag: kwartelkarkas vinden.

Stoelgang blijft een beetje zacht, krijg het niet weg uit het gras zonder een spoor achter te laten zeg maar.

De pup slaapt nu (gelukkig) pffff. Het is leuk hoor, maar toch ook druk. :P Ik denk dat ik blij ben als hij een paar maanden ouder is.

Ik had geen eieren meer om dat eierschalen idee te proberen, maar die ga ik wel halen en dan meng ik wat eierschalen door de KVV kijken of dat beter werkt.
#3231919
Je kunt de gewone DARF geven, de pupversie is geschikt om mee af te spenen (ze kunnen het naar binnen zuigen zeg maar) maar de reguliere maling is fijn genoeg om ook pups mee te voeren. De samenstelling is volledig gelijk aan de reguliere DARF Eko. Dat gefet je meteen ruimte voor andere varianten, met andere diersoorten.
Heel veel plezier met pup en het BARFen!!
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3232584
Kleine update! Mijn kereltje is voorbeeldig een kilo aangekomen in de eerste week dat hij bij ons was. Precies zoals de fokker zei dat optimaal was. Ontlasting is uit zichzelf harder geworden, en we hebben nu als beloning niet alleen de 'slechte' snoepjes maar ook gekookte kip.

Kwartelkarkas ging er ook in bij meneer! Deze week ga ik wat varieren met andere smaken KVV en weer een paar keer een karkas geven. Misschien dat ik ook een menu ga maken voor een paar dagen en dan volgende week al een paar barfdagen uitproberen! De pup vindt het in elk geval leuk.

Yay! Ben heel blij met hoe goed hij het doet. Als hij nou ook eens zou ophouden met klierig aan mijn enkels bijten... :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door