Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door romila
#358741
Ook bij mensen komt steeds meer allergieën voor....ik ben er van overtuigd dat dat ook met onze voedingsgewoonten te maken heeft ...maar ja wie ben ik... :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#359073
pollekind schreef: Ik vind het ook een lastige theorie dat van die wolf,en ik kan me er ook niet veel bij voorstellen als ik naar mijn Cavalier King charles Spanieltjes kijk dat ze van de wolf afstammen.OK mijn husky lijkt er al heel wat meer op en de poolhonden die we de afgelopen 16 jaar gehad hebben ook.Maar ik denk ook vaak bijmezelf;"Waarom moet een hond nog net zo gevoed worden als zijn voorouders?"Wij eten ook niet meer hetzelfde als 100 geleden,moet een hond dan ook niet met zijn tijd meegroeien?Want hoeveel mensen eten er nu nog 7 dagen per week verse groenten,vers vlees?Ik niet,ik eet chineesafhaalmenu,chips uit een zak met een hoop geur kleur en smaakstoffen en drink ook graag cola(ook al zo'n gezond product :-X).Tuurlijk eet ik ook regelmatig vers,maar niet iedere dag.Dus kan een hond dan niet met de moderne tijd mee en ook eens 1 maal in de week een afhaalmenuutje(blikje Pedigree)eten?Ik bergijp Hiram dus wel een beetje.Ik voer ook KVV maar twijfel er wel een beetje aan of het gezonder,is het niet gewoon een andere manier van voeren?(Oh jee,nu begeef ik me op glad ijs tussen allemaal versfans,Sorry...)
Ga is met dat menu wat jezelf eet naar je huisarts en vraag eens wat hij van jouw eetgewoonte vind.
Ik denk dat als je naar je moeder gaat dat die het zelfde antwoord gaat geven als je huisarts, heb jij wel eens gehoord van de schijf van 5 , heb je ook al gehoord dat het voedingsburo holland overuren maakt om mensen aan hun verstand te peuteren dat we de laatste tijd een beetje verkeerd bezig zijn met eten, dat mensen toch eens iets meer tijd in hun avond eten moeten gaan steken.Sorry maar als je je eigen menu met chips als excuus neemt om je hond een brok te willen geven
:-X
Door romila
#359119
pollekind schreef: Ik vind het ook een lastige theorie dat van die wolf,en ik kan me er ook niet veel bij voorstellen als ik naar mijn Cavalier King charles Spanieltjes kijk dat ze van de wolf afstammen.OK mijn husky lijkt er al heel wat meer op en de poolhonden die we de afgelopen 16 jaar gehad hebben ook.Maar ik denk ook vaak bijmezelf;"Waarom moet een hond nog net zo gevoed worden als zijn voorouders?"Wij eten ook niet meer hetzelfde als 100 geleden,moet een hond dan ook niet met zijn tijd meegroeien?Want hoeveel mensen eten er nu nog 7 dagen per week verse groenten,vers vlees?Ik niet,ik eet chineesafhaalmenu,chips uit een zak met een hoop geur kleur en smaakstoffen en drink ook graag cola(ook al zo'n gezond product :-X).Tuurlijk eet ik ook regelmatig vers,maar niet iedere dag.Dus kan een hond dan niet met de moderne tijd mee en ook eens 1 maal in de week een afhaalmenuutje(blikje Pedigree)eten?Ik bergijp Hiram dus wel een beetje.Ik voer ook KVV maar twijfel er wel een beetje aan of het gezonder,is het niet gewoon een andere manier van voeren?(Oh jee,nu begeef ik me op glad ijs tussen allemaal versfans,Sorry...)
Als kvv/barf niet gezonder zou zijn hoe verklaar je dan dat allerlei huid/haar/allergie/maag/darmproblemen op gelost zijn nadat ze op kvv/barf over gestapt zijn???????
Door pollekind
#359120
sylvia schreef: Ga is met dat menu wat jezelf eet naar je huisarts en vraag eens wat hij van jouw eetgewoonte vind.
Ik denk dat als je naar je moeder gaat dat die het zelfde antwoord gaat geven als je huisarts, heb jij wel eens gehoord van de schijf van 5 , heb je ook al gehoord dat het voedingsburo holland overuren maakt om mensen aan hun verstand te peuteren dat we de laatste tijd een beetje verkeerd bezig zijn met eten, dat mensen toch eens iets meer tijd in hun avond eten moeten gaan steken.Sorry maar als je je eigen menu met chips als excuus neemt om je hond een brok te willen geven
:-X
Als je commentaar hebt op wat ik heb geschreven dan is dat OK en je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn,maar niet overdrijven.Eerst lezen en dan reageren,want waar staat dat ik 7 dagen per dag Junkfood vreet?Nergens,en ik kan me ook niet voorstellen dat van al die ruim 2000 BP leden ik de enige ben die in het weekend Chinees haalt en een lekker chipie en een colaatje bij de TV neemt.Of wel soms?Wat ik er mee wil zeggen is dat mijn hond echt niet kapot gaat als hij ook in het weekend wat lekkers krijgt,dan wat ie de hele week al eet.En nee dat zijn geen brokken,dat is een blikje PP.En ik vroeg me ook af of wat we nu voeren(wij KVV) of dat nu echt vele malen gezonder is òf dat het gewoon een àndere manier van voeren is?Brokken zijn er vanaf de jaren '60 dus van de modernere tijd,dat bedoel ik dus met de tijd mee gaan.Tsjonge wat is dit moeilijk uit te leggen zo.Zat ik maar tegenover je dan was het een stuk makkelijker. :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#359123
pollekind schreef: Als je commentaar hebt op wat ik heb geschreven dan is dat OK en je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn,maar niet overdrijven.Eerst lezen en dan reageren,want waar staat dat ik 7 dagen per dag Junkfood vreet?Nergens,en ik kan me ook niet voorstellen dat van al die ruim 2000 BP leden ik de enige ben die in het weekend Chinees haalt en een lekker chipie en een colaatje bij de TV neemt.Of wel soms?Wat ik er mee wil zeggen is dat mijn hond echt niet kapot gaat als hij ook in het weekend wat lekkers krijgt,dan wat ie de hele week al eet.En nee dat zijn geen brokken,dat is een blikje PP.En ik vroeg me ook af of wat we nu voeren(wij KVV) of dat nu echt vele malen gezonder is òf dat het gewoon een àndere manier van voeren is?Brokken zijn er vanaf de jaren '60 dus van de modernere tijd,dat bedoel ik dus met de tijd mee gaan.Tsjonge wat is dit moeilijk uit te leggen zo.Zat ik maar tegenover je dan was het een stuk makkelijker. :-\
Het is heel simpel, de brok is een mode verschijnsel een makkelijke hap voor de hond, net zoiets als dat de knorr het voorelkaar zou krijgen om ons ervan te overtuigen dat je beter een zakje gedroogd eten van hun kan eten dan een verse hap. En natuurlijk eten wij ook ongezonde dingen en dat resulteerd in een nationaal gezondheids probleem, juist omdat we dat ongezonde niet weten te beperken tot eens een keertje ipv regelmatig.
Zo valt je hond ook niet om van eens een keer brokken, maar om nou te zeggen ik eet zelf ook lekker ongezond dus........Ja vers houd een hond gezond, dat weet ik zeker, ik heb een groot aantal door mij gefokte honden als bewijs materiaal, zelfde genenpool, die vers eten zien nooit de DA , die brokken eten zien em een stuk geregelder en hebben de iegenaren door de jaren heen onderhand een tweede hond aan de DA betaald als het geen derde en vierde ook is.
Je moet het ook niet zien als dt je je hond als een wolf wil laten eten maar dat je een carnivoor zo goed mogelijk voedt en dat doe je nu eenmaal niet met een brok uit een zak.
Door pollekind
#359127
sylvia schreef: Het is heel simpel, de brok is een mode verschijnsel een makkelijke hap voor de hond, net zoiets als dat de knorr het voorelkaar zou krijgen om ons ervan te overtuigen dat je beter een zakje gedroogd eten van hun kan eten dan een verse hap. En natuurlijk eten wij ook ongezonde dingen en dat resulteerd in een nationaal gezondheids probleem, juist omdat we dat ongezonde niet weten te beperken tot eens een keertje ipv regelmatig.
Zo valt je hond ook niet om van eens een keer brokken, maar om nou te zeggen ik eet zelf ook lekker ongezond dus........Ja vers houd een hond gezond, dat weet ik zeker, ik heb een groot aantal door mij gefokte honden als bewijs materiaal, zelfde genenpool, die vers eten zien nooit de DA , die brokken eten zien em een stuk geregelder en hebben de iegenaren door de jaren heen onderhand een tweede hond aan de DA betaald als het geen derde en vierde ook is.
Je moet het ook niet zien als dt je je hond als een wolf wil laten eten maar dat je een carnivoor zo goed mogelijk voedt en dat doe je nu eenmaal niet met een brok uit een zak.
Ok dat is duidelijk!Hier kan ik wat mee en ja wat je schrijft daar kan ik me wel in vinden.Bedankt! :)
Door peerle
#359154
Laura2004 schreef: En je ziet al wat deze eetgewoontes voor problemen geven bij mensen. Volwassenen en kinderen met overgewicht, veel meer hart en vaat ziektes, kinderen die diabetis hebben, dus ik vind dit een beetje een domme vergelijking. Dus je ziet dat deze manier van eten heel erg slecht is. En ik voer mijn hond niet als een wolf, mijn hond eet veel beter dan een wolf. Een wolf eet soms twee weken niet. Mijn hond eet iedere dag.
er zijn er die het niet met je eens zouden zijn als je beweert dat het het beste is voor je hond om elke dag te eten (zie eliasen mogens en volledige maaltijden)...over junkfood is er wel genoeg gezegd, ja ik eet ook wel eens junkfood, maar ik denk dat je niet persé de vergelijking moet trekken met omdat wij fritten en hamburgers lekker vinden, dat daarom honden hun 'junkfood' (brokken en blik) wel lékker vinden...denk eens...tis niet omdat het slecht is voor je dat je het lekker vind...en dan nog...als lucy eenmaal volledig van de brokken af is zal ik blij zijn...brrr mss heb je nog niet gelezen dat in amerikaanse merken, zoals pedigree pal als ik me niet vergis, mogelijks dode honden en katten uit het asiel zitten verwerkt ? Mét vlooiebanden en al in de brok ? Dat geef ik liever niet...
Door Lizzy
#359157
pollekind schreef: Wat ik er mee wil zeggen is dat mijn hond echt niet kapot gaat als hij ook in het weekend wat lekkers krijgt,dan wat ie de hele week al eet.
Nee hoor, je hond zal niet kapot gaan (wat een rare uitdrukking trouwens ???) maar hoe kom je eigenlijk bij de gedachte dat een blik pal-troep lekker is voor een hond? Mijn honden krijgen nooit brokken en nooit blikken en vinden hun verse eten gewoon het geweldigste wat er bestaat! Er gaat niks boven een lap pens en een geitenrib hoor. Dus als je je hond wilt laten snacken, dan hoef je dus persee geen soja-nep-troep met chemische smaak, geurstoffen + chemische antioxydanten en chemische vitamines/mineralen (Pal) te zijn.

Maar goed, laten weer on topic gaan want volgens mij heeft de vraagsteller het niet over snacken maar over de complete manier van voeren.
Door Mevroi Kruim
#359161
Lizzy schreef:
Maar goed, laten weer on topic gaan want volgens mij heeft de vraagsteller het niet over snacken maar over de complete manier van voeren.
En die is in geen velden of wegen te bekennen ...
Iemand met teveel vakantietijd die zich verveelt?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#359176
pollekind schreef:Wat ik er mee wil zeggen is dat mijn hond echt niet kapot gaat als hij ook in het weekend wat lekkers krijgt,dan wat ie de hele week al eet.
Ja en wie bepaalt wat lekker is? Wat jij lekker vindt is namelijk iets anders dan wat jouw hond lekker vindt. Ik ben ervan overtuigd dat mijn honden iedere dag het lekkerste eten krijgen. Ik denk dat mijn honden het idee hebben dat ze iedere dag friet met may en appelmoes eten. Maar logisch als je brok voert dat je dan in het weekend iets 'lekkers' wil geven.
Door Laura2004
#359246
peerle schreef: er zijn er die het niet met je eens zouden zijn als je beweert dat het het beste is voor je hond om elke dag te eten (zie eliasen mogens en volledige maaltijden)...over junkfood is er wel genoeg gezegd, ja ik eet ook wel eens junkfood, maar ik denk dat je niet persé de vergelijking moet trekken met omdat wij fritten en hamburgers lekker vinden, dat daarom honden hun 'junkfood' (brokken en blik) wel lékker vinden...denk eens...tis niet omdat het slecht is voor je dat je het lekker vind...en dan nog...als lucy eenmaal volledig van de brokken af is zal ik blij zijn...brrr mss heb je nog niet gelezen dat in amerikaanse merken, zoals pedigree pal als ik me niet vergis, mogelijks dode honden en katten uit het asiel zitten verwerkt ? Mét vlooiebanden en al in de brok ? Dat geef ik liever niet...
Ik zeg niet dat het het beste is om je hond iedere dag te voeden. Ik zeg dat ik mijn honden niet weken uithonger net zoals dat bij wolven wel gebeurd. En daarmee wil ik dus zeggen dat ik mijn honden niet als wolven voer, maar beter. En op mijn manier. Dus er kunnen mensen zijn die het anders beter vinden, maar dat is hun mening toch. En ik laat mijn honden trouwens wel een dag in de week vasten.
Door pollekind
#359274
Rovanna schreef: Ja en wie bepaalt wat lekker is? Wat jij lekker vindt is namelijk iets anders dan wat jouw hond lekker vindt. Ik ben ervan overtuigd dat mijn honden iedere dag het lekkerste eten krijgen. Ik denk dat mijn honden het idee hebben dat ze iedere dag friet met may en appelmoes eten. Maar logisch als je brok voert dat je dan in het weekend iets 'lekkers' wil geven.
Dit word op deze manier een gebed zonder eind,want die vraag kan ik ook terug stellen.Bepaal jij dan wat mijn honden lekker vinden?Nee toch zeker?En nogmaals ik voer GEEN brok!!!!Ik voer KVV(effe lezen)!En als jij wèl kan zien dat jou honden smullen van het maaltje dat jij ze voorschoteld,dan kan ik toch zeker ook wel zien dan mijn honden ter afwisseling(van de KVV!)smullen van een blikje PP?
Door Maris
#359291
Lupa schreef: eigenlijk vinden honden alles lekker, van moorkoppen tot mcdonald of het gezond is is dat wat anders
heel duidelijk neem ik aan ;)
Door Laura2004
#359297
pollekind schreef: Dit word op deze manier een gebed zonder eind,want die vraag kan ik ook terug stellen.Bepaal jij dan wat mijn honden lekker vinden?Nee toch zeker?En nogmaals ik voer GEEN brok!!!!Ik voer KVV(effe lezen)!En als jij wèl kan zien dat jou honden smullen van het maaltje dat jij ze voorschoteld,dan kan ik toch zeker ook wel zien dan mijn honden ter afwisseling(van de KVV!)smullen van een blikje PP?
Mijn ene hond (kai) vond brokken eerst lekkerder dan barfen, maar dat interesseert mij niks. Of hij barft of hij eet niks. Hij bepaalt niet wat hij eet. Ik bepaal dat. Toen ik klein was vond ik snoep ook lekker en had ik dat ook het liefst iedere dag gegeten, maar gelukkig mocht dat niet van mijn moeder (nooit snoep in huis gehad) en ben ik nu niet dik en ongezond.
Door peerle
#359317
Laura2004 schreef: Ik zeg niet dat het het beste is om je hond iedere dag te voeden. Ik zeg dat ik mijn honden niet weken uithonger net zoals dat bij wolven wel gebeurd. En daarmee wil ik dus zeggen dat ik mijn honden niet als wolven voer, maar beter. En op mijn manier. Dus er kunnen mensen zijn die het anders beter vinden, maar dat is hun mening toch. En ik laat mijn honden trouwens wel een dag in de week vasten.
Oké, dan snappen we elkaar ;). Ik zou mijn hond ook niet willen uithongeren maar als ze volledig op BARF staat zou ik het toch verder willen bekijken, want het lijkt me een verantwoorde manier van voeden, zeker gezien de tijd die een hond nodig heeft om een maaltijd te verwerken.

Pollekind, ik begrijp helemaal wat je wilt zeggen, je vraagt je af of het heel erg zou zijn als je je hond af en toe blikvoer geeft. Ik denk niet dat dat héél erg zou zijn, mensen doen het weleens als ze op reis gaan, en hoewel ze vaak merken dat de hond het bij lange na niet zo lekker vind als lekker sappig rauw vlees of een smakelijke groentemix, eten ze het wel op en dan zijn ze gevoed, al kan ik mij wel inbeelden dat ze wat meer ontlasting zouden hebben, want in blikvoer zitten een hoop dingen die niet tegoei verteerd kunnen worden en dus gewoon 'passeren' zonder iets te doen.
Wat de hond zelf nu het lekkerst vind...ik stel voor dat iedereen zoveel mogelijk leert over de lichaamstaal van honden en dan gewoon naar je hond kijken als hij/zij eet hè ;), bij mij gaat lucy altijd over de grond rollen met haar snuit en op haar rug draaien als ze BARF gegeten heeft. Na haar brokkenmaaltijd gaat ze gewoon liggen ;D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door