Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3228113
Rechtstreeks uit de koelkast geeft hier wel problemen. Per abuis te lang warm hebben gestaan geeft geen problemen (en wordt met nog meer graagte opgegeten).

In de regel halen wij smorgens eten voor de avond uit de vriezer en savonds het eten voor smorgens. Het staat in een bak op het aanrecht. Alleen met heel warm en bederfelijk weer gaat het in de koelkast. Dan halen we het er een uurtje voor het voeren uit.
Door Raaf
#3228131
Wanneer het nog echt koud is, even in de wasbak met heet water, in een rvs bak zetten. Binnen enkele minuten is het dan ongeveer kamertemperatuur... Eén van mijn honden weigert ook 'te koud' eten, vandaar... ::)
Door jasmijn
#3228136
Die van mij wil absolut geen voedsel eten wat iets "rijper" is :-\
Maar goed we hadden al geconsateerd dat die van mij eigenlijk geen hond is ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3228149
jasmijn schreef:Die van mij wil absolut geen voedsel eten wat iets "rijper" is :-\
Maar goed we hadden al geconsateerd dat die van mij eigenlijk geen hond is ::)
Nee, die van jou lijkt duidelijk meer op een kat. :P

Mijn katten geef ik 's ochtend vlees dat 's nachts ontdooit heeft op het aanrecht, soms in de koelkast. De avondportie daarvan gaat dan overdag uiteraard wel steeds in de koelkast.
's ochtends is het dus meestal op kamertemperatuur en 's avonds rechtstreeks uit de koelkast. Ik merk geen verschil in acceptatie.
Het liefst zou ik eigenlijk altijd in de koelkast laten ontdooien maar tegenwoordig haal ik het vaak te laat op de avond uit om het tegen 's ochtends ontdooit te hebben in de koelkast en moet het dus wel op het aanrecht...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3228183
Vlees ontdooi je het beste in de koelkast. Bij ontdooien op kamertemperatuur krijg je een veel explosievere bacteriegroei. Nu kunnen honden veel hebben als het om vlees gaat, maar je bent er zelf ook nog.
Hygiëne, en dus ook de wijze van ontdooien, zijn echt heel belangrijk.

Ik haal na de voerbeurt het eten voor de volgende dag uit de vriezer en zet dat in een bak in de koelkast. Daar heeft het ongeveer 20-24 uur de tijd om te ontdooien. Ik voer na de wandeling. Bij thuiskomst zet ik het vlees naast de koelkast, maximaal 20 minuten.

Toen Nelson nog een pup was wilde ik dat hij handwarm eten had. Dat ging dan in zijn voerbak en die bak ging in een afwasteil met heet water. Paar keer alles omscheppen en dan was het ook snel warm zonder dat het te lang had gestaan.
Door Raaf
#3228185
Hope schreef:Vlees ontdooi je het beste in de koelkast. Bij ontdooien op kamertemperatuur krijg je een veel explosievere bacteriegroei. Nu kunnen honden veel hebben als het om vlees gaat, maar je bent er zelf ook nog.
Hygiëne, en dus ook de wijze van ontdooien, zijn echt heel belangrijk.

Ik haal na de voerbeurt het eten voor de volgende dag uit de vriezer en zet dat in een bak in de koelkast. Daar heeft het ongeveer 20-24 uur de tijd om te ontdooien. Ik voer na de wandeling. Bij thuiskomst zet ik het vlees naast de koelkast, maximaal 20 minuten.

Toen Nelson nog een pup was wilde ik dat hij handwarm eten had. Dat ging dan in zijn voerbak en die bak ging in een afwasteil met heet water. Paar keer alles omscheppen en dan was het ook snel warm zonder dat het te lang had gestaan.
Vandaar dat ik het idd ook in de wasbak iets laat 'opwarmen', zodat je het wel tot het laatste moment in de koelkast kunt laten staan...werkt hier prima :)
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3228186
Ik voer 2 maaltijden per dag. `s avonds haal ik alle vlees uit de diepvries. De portie voor de volgende ochtend ontdooit bij kamertemperatuur - dit voelt de volgende ochtend nog fris aan, ook met dit weer. De portie voor ´s avonds ontdooit in de koelkast, deze haal ik een paar uur voor de maaltijd uit de koelkast zodat ook het binnenste nog kan ontdooien, want dat is na 24 uur nog licht bevroren anders (niet dat de honden dat een probleem vinden, als ik het vergeet uit de koelkast te halen eten ze het net zo makkelijk op).
Door frodo quin
#3228193
Met wat grotere honden heb je natuurlijk ook grotere porties, maar voor de katten (en dus ook kleine hondjes) ontdooit het prima op 10 uur in de koelkast. Heb ik het te laat uit de vriezer genomen, dan zet ik het bovenaan in de koelkast en is het ook een stuk sneller ontdooit. Op het aanrecht in afgesloten bakjes laten ontdooien zou hier trouwens niet lukken. Ze doen dan wel aan zelfbediening :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door