Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3227266
Het zegt me niets, ik kan ook niet terugvinden wat het zou moeten zijn.. Is het dan gedroogd? Gemalen&bevroren? Het is in elk geval niet compleet, dus ik zou het als aanvulling bij het gewone voer gebruikten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3227269
Ik vind het vreemde verhoudingen. Veel te veel orgaan en te weinig bot. Als het mooi bevleesd is tenminste, en dat wil je zeker!
Hier gaat je hond niet eerder mee wennen dan als je zelf gaat samenstellen, tenzij het niet in grote stukken zou zijn.
Jij hebt het natuurlijk wel gemakkelijker, maar als de verhoudingen niet kloppen schiet je daar niets mee op.
Ik zou zeggen, lees je op je gemak in op zelf samenstellen, kijk eens rond aan wat voor vlees je kan geraken in je buurt, stel een menu op en post dat in de menusectie. En maak de overstap als dat in orde is. Dan gaat je hond een mooi menu hebben, jij kan al je vragen stellen en weet wat en waarom je wat voert en je zal goedkoper uit zijn of betere kwaliteit voeren. ;)
Gebruikersavatar
Door LottJess
#3227270
Als ik het goed begreep is het gewoon per product een zak met gemalen stukken of vlees of bot e.d. en moet je gewoon zelf de verhouding samenstellen.
En niet alles door elkaar zoals een kvv en zijn de stukken ook groter.

Door mijn reuma kan ik niet meer karkassen e.d. kapot knippen zoals ik bij mijn vorige hond altijd heb gedaan.
Dit werd toen als optie gegeven, maar ken er niets van en dacht misschien kent iemand het hier.

Hier heb je meer uitleg: http://www.voerwijzer.com/nieuws/nieuw- ... arf-flakes
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3227291
Het lijkt me daar geen oplossing voor. Als de verhoudingen verkeerd zijn blijf je dan met heel wat orgaan zitten terwijl je bot al op is en moet je alsnog elders vleesbot halen. Je maakt het jezelf dan moeilijker ipv gemakkelijker.
Bovendien is de kans groot dat het ook nog steeds om hele karkassen gaat en de vraag is dan hoe mooi deze bevleesd zijn. Je geeft je hond ook best zo groot mogelijke stukken. Ale toch van vleesbot, pens kan je vaak beter wel in stukken snijden afhankelijk van hoe je hond dat eet. Met deze paketten moet je misschien ook nog pens staan snijden...
Hoeveel eet je hond op een dag? Want misschien kan je wel gewoon hele karkassen voeren en hoef je niet te staan hakken. Als pens snijden niet lukt, koop je toch gewoon gemalen pens.
Door jasmijn
#3227373
Kan je dan niet beter bij oervoer gaan bestellen?
Daar maken ze barf pakketten voor je klaar en hoef je dus volgens mij niet zelf te verdelen.
Je kan dan kiezen uit volledig barf, gemalen + barf of helemaal gemalen dus kan je kijken wat je wilt voor je hond.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar heb er wel goede verhalen over gehoord
Door smulpaap
#3227385
Ik weet niet hoeveel je hond weegt , en hoeveel karkas ie eet ?
Maar je kan bij Oervoer ook halve of hele karkassen bestellen
De gewichten van de karkassen zijn 100 - 200 - 400 tot 600 gram per stuk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3227395
Je kan het wel van je verlanglijst strepen, want dit bedrijf is al enige tijd geleden gestopt. Je zou denken dat het een kleine moeite is om zo'n website weg te halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door