Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door renate1985
#3212628
Zeno onze duitse herder van net 1 jaar weegt nu 40kg.
Hij kreeg 1.5kg bare per dag maar hij is nu echt mager.
Nu wil ik zijn eten opschroeven naar 2kg per dag maar dat is 5% van zijn lichaamsgewicht.
Is dit niet teveel?

Hij is net zo actief als onze andere honden.
Iedere dag lopen ze naast de fiets naar het bos. Dat is 15minuten fietsen, 30/45minuten lopen, 15minuten fietsen. Daarnaast spelen ze in de tuin veel met elkaar en het speelgoed dat er ligt.

Kaine, rottweiler, 4.5jaar weegt 45kg en eet 750gr per dag.
Basco, labrador, 7jaar weegt 35kg en eet ook 750gr per dag.
Zeno duitse herder, 1jaar weegt 40kg en eet 1.5kg en dadelijk 2kg per dag.
Door renate1985
#3212634
Hij is inderdaad verder gezond.
Omdat er met de diameenaarde doden wormen uitkwamen hebben we ze een tijdje later toch nog een keer op de reguliere manier ontwormt.
De wormen kwamen van de vlooien af dus toen de plaag weg was zijn ze ontwormt.

Verder is het een gezonde puber met de bekende puber streken.

Bij ons krijgen ze 2x per dag eten. Hij zou dan in de ochtend 1kg krijgen en inde avond 1kg.

Dit is de eerste keer dat een hond van ons zoveel eten echt nodig heeft.
Bij zeno voel je al zijn ribben en zijn heupbotten beginnen we ook te voelen.
Dit viel niet op door zijn dikke vacht maar nu we hem flink geborsteld hebben en zijn ondervacht eruit is voel en zien wel pas hoe mager hij eigenlijk is :'(
Door Lizzy
#3212646
Ja, ik schrik er niet van... Mijn twee jonge Dalmatiers eten nog steeds 1 kg per dag (en zij wegen 25 kg). En ze hebben ruim 1 kg gegeten hoor, als puber. Ze zijn nu 3 jaar.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3212678
Ik schrik daar ook niet van. Oscar is op 1,5 tot 2 jarige leeftijd ook schrikbarend mager geweest en at toen 1,5 kilo per dag. Sindsdien is hij aardig stabiel en weegt hij 32 kilo op 800-1000 gram per dag. Dus ik zou ook voor twee keer een kilo gaan.
Door renate1985
#3212684
Vanmorgen een kg gegeven maar meneer at het niet helemaal op. Zal tussen de middag de rest geven met een beetje van vanavond. Dan krijgt hij even 3x per dag eten en die van tussen de middag gaan we rustig afbouwen.

Het is een miep met eten dus ben blij als hij het in 3x wel opeet.

Dank jullie voor de antwoorden!
Door Parelridder
#3212729
Denk maar terug aan de enorme broodtrommels vol die je als brugpieper kunt wegwerken zonder een gram aan te komen, slechts wat hoogte te winnen.. Zonder dat je veel bijzonders doet, vreet je energie. En ineens is dat over, bij dezelfde activiteiten..
Door MarSpit
#3213034
Misschien wat vettere vleessoorten voeren zoals eend, geit en schaap ?! En sommige honden blijven hun hele leven mager :-)
Door renate1985
#3213121
Dank jullie wel!
Vettere diersoorten krijgt hij al. Hij krijgt iedere week eend, geit, rund, paard, konijn, kip, makreel en kalkoen.
Hij krijgt ook magere soorten zoals te zien maar ook vettere.

Hij wil zijn eten nog niet helemaal opeten maar ben blij met alles wat hij eet.

Mocht hij slecht blijven eten heb ik voor ernaast eventueel dog lovers gold brokken besteld. Niet optimaal maar beter als te weinig eten voor een puber die nog niet klaar is met groeien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door