Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dolfke
#3201833
Dag allemaal :)

Eventjes een vraagje:
Mogen honden alles van de maag van de koe opeten? Ook de verharde witte rand?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! :D
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#3201908
Dolfke schreef:Dag allemaal :)

Eventjes een vraagje:
Mogen honden alles van de maag van de koe opeten? Ook de verharde witte rand?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden! :D
Door Lizzy
#3201915
Welke maag bedoel je? Een koe heeft 4 magen. En in principe mogen ze die alle 4 opeten. Maar het meest gegeven/gegeten is de 1ste maag, de pens. Bedoel je echt die dikke witte vetranden? Als je hond goed tegen vet kan, kun je die voeren. Als je hond te dik is of wat ouder is en de kans op pancreatitis groter is: dan snijd je dat er deels of helemaal af.
Door Dolfke
#3202059
Hoi!

Wel dat is dus het probleem, ik weet niet welke maag het is.
Het is groot, geeft geen felle geur af en is eigenlijk best mooi rood vlees.
Volgens mij waren het zelfs de 4 magen. Ik hele grote (deze had een dikke witte verharde rand) en dan 2 gelijkaardige delen (precies gekarteld) en dan nog 1 deel waarvan ik niet meer weet hoe het eruit zeg :p

Nu mijn hond is niet te dik, dus wat vet is niet zo erg dan voor hem.
Als hij alles mag eten ben ik al gerust :p
Gebruikersavatar
Door pike
#3202138
Dolfke schreef:Hoi!

Wel dat is dus het probleem, ik weet niet welke maag het is.
Het is groot, geeft geen felle geur af en is eigenlijk best mooi rood vlees.
Volgens mij waren het zelfs de 4 magen. Ik hele grote (deze had een dikke witte verharde rand) en dan 2 gelijkaardige delen (precies gekarteld) en dan nog 1 deel waarvan ik niet meer weet hoe het eruit zeg :p

Nu mijn hond is niet te dik, dus wat vet is niet zo erg dan voor hem.
Als hij alles mag eten ben ik al gerust :p
Ik ben bang dat je geen rundermaag hebt. Want geen van de vier magen van het rund is mooi rood vlees. Jouw omschrijving laat me aan heel iets anders denken:
De dikke witte rand is de luchtpijp met daaraan links en rechts de twee gelijkaardige delen, dat is long. Dat andere deel zou de zwezerik kunnen zijn. Hier een plaatje van 2 helften long, die zitten normaal aan elkaar met de luchtpijp ertussen maar die staat hier helaas niet op. LIjkt dat er misschien op?

Afbeelding
Door Dolfke
#3202224
Nee het lijkt zeker niet op die long.
Probleem is dat het wel al in stukken versneden is. Ik zal een stukje ontdooien en daarvan een foto nemen!
Gebruikersavatar
Door pike
#3202359
:biggrin2: Ja daar zit ook vet aan, vrij hard vet. Je kan het voeren. Zelf snij ik het buitenste vet altijd weg omdat mijn honden niet zo goed reageren op vet.
Door Lizzy
#3202365
Dolfke schreef:GEVONDEN!
Het is zeker al een hart van de koe! :biggrin2:
Aha OK! Dat verklaard een hoop :biggrin2:
Ik snijd hele grote stukken van dat witte vet weg maar niet alles. Als je hond te dik is: zou ik het meeste wegsnijden. Kan je hond wel wat extra's gebruiken, zou ik nog steeds niet alles geven maar wel grotere stukken.
Door Dolfke
#3202502
Oké! Dan ga ik, eenmaal ontdooid, een deel wegsnijden.
Neemt wel een hoop plaats in hoor in de diepvries. En mijn hond krijgt wisselend barf en kvv dus ik kan voor lange tijd weg :P

Bedankt allemaal voor de reacties! Leuk dat er zo geholpen wordt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door