Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3199994
Lizzy schreef:Ja nee, precies. Die schil moet eraf. En ik weet niet hoe het met jouw groentenmixmalert zit maar die van mij vindt dat niet leuk, pompoenpitten. Die schillen zijn snoeihard.
Mijn Vitamix maalt ze op zich wel gewoon fijn, die heeft daar geen moeite mee. Maar hebben we het wel over hetzelfde? De pompoenpitten die ik vanavond eruit geschept heb (hokkaido pompoen) kreeg ik ook gewoon met een mes doormidden. *krabt zich op 't hoofd*

Afbeelding

Die wittige dingen links dus. Als mijn Vitamix die wel gewoon maalt, kan het dan kwaad ze mee te malen in de mix? Of is het ook niet gezond voor de honden om de pitten met schil te eten?
Gebruikersavatar
Door pike
#3199998
Nieuwsgierig geworden heb ik even wat gegoogled. Ik denk dat doorsnijden of vermalen één is, pellen (met de vingers) is blijkbaar een heel ander verhaal. Dat schijnt nog niet zo gemakkelijk te gaan. Maar er schijnen ook "naaktzadige" pompoenen te bestaan. Ik heb ook gelezen dat mensen de pitten met schil kunnen eten, maar sommige zijn zo dik dat het gewoon niet lekker is. Dat verschilt dus van soort tot soort. Het lijkt me dus dat het geen kwaad kan als je ze meemaalt.
#3200029
pike schreef:Nieuwsgierig geworden heb ik even wat gegoogled. Ik denk dat doorsnijden of vermalen één is, pellen (met de vingers) is blijkbaar een heel ander verhaal. Dat schijnt nog niet zo gemakkelijk te gaan. Maar er schijnen ook "naaktzadige" pompoenen te bestaan. Ik heb ook gelezen dat mensen de pitten met schil kunnen eten, maar sommige zijn zo dik dat het gewoon niet lekker is. Dat verschilt dus van soort tot soort. Het lijkt me dus dat het geen kwaad kan als je ze meemaalt.

Dank je! Hele pompoenpitten worden hier in de supermarkt verkocht (gezouten); ik heb weleens een zak van de buurvrouw gekregen, omdat ze "er te veel had". Maar vermoedelijk had zij hetzelfde probleem als ik, namelijk dat er niet tegenaan te kauwen was, zo vezelig werd de boel in je mond. :biggrin2:

Maar die verse die ik nu heb, ga ik denk maar door de groentemix jassen. Kijken wat de Vitamix ervan vindt. :D
#3200034
Anne in Duitsland schreef:

Dank je! Hele pompoenpitten worden hier in de supermarkt verkocht (gezouten); ik heb weleens een zak van de buurvrouw gekregen, omdat ze "er te veel had". Maar vermoedelijk had zij hetzelfde probleem als ik, namelijk dat er niet tegenaan te kauwen was, zo vezelig werd de boel in je mond. :biggrin2:

Maar die verse die ik nu heb, ga ik denk maar door de groentemix jassen. Kijken wat de Vitamix ervan vindt. :D
Ik heb een aantal keer de zonnebloempitten van mijn geslachte pompoenen luchtgedroogd om ze te kunnen bewaren, ook die van de hoikado. Mowgli wrong zich werkelijk in alle bochten om die pompoenpitten te jatten. Hij is er echt dol op. Als ik een pompoen slacht draalt huj continu om mijn benen.

Alnatura verkoopt trouwens ongezouten pompoenpitten, die zijn geschild en voor de rest puur natuur.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
#3200036
Mowgli schreef:Ik heb een aantal keer de zonnebloempitten van mijn geslachte pompoenen luchtgedroogd om ze te kunnen bewaren, ook die van de hoikado. Mowgli wrong zich werkelijk in alle bochten om die pompoenpitten te jatten. Hij is er echt dol op. Als ik een pompoen slacht draalt huj continu om mijn benen.

Alnatura verkoopt trouwens ongezouten pompoenpitten, die zijn geschild en voor de rest puur natuur.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Ik gebruik meestal rauwe pompoenpitten, van die groene. Maar ik zal eens zoeken tussen de Alnatura-pitten, dank je!
#3200393
Mowgli schreef:Ik heb een aantal keer de zonnebloempitten van mijn geslachte pompoenen luchtgedroogd om ze te kunnen bewaren, ook die van de hoikado. Mowgli wrong zich werkelijk in alle bochten om die pompoenpitten te jatten. Hij is er echt dol op. Als ik een pompoen slacht draalt huj continu om mijn benen.

Alnatura verkoopt trouwens ongezouten pompoenpitten, die zijn geschild en voor de rest puur natuur.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Dat waren wel heel aparte pompoenen :biggrin2:
#3200460
Anne in Duitsland schreef:Ik gebruik meestal rauwe pompoenpitten, van die groene. Maar ik zal eens zoeken tussen de Alnatura-pitten, dank je!
Wel die zitten dus in de schil. Als je de pitten afspoelt, afdroogt en een dag of twee laat drogen zijn die goed te pellen. Wel een hele klus :)
#3200707
Mowgli schreef:Die van Alnatura zitten niet meer in de schil.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Ha neen, ik bedoel dat die rauwe groene pompoenpitten dus het zelfde soort pitten zijn die je met buitenschil en al uit een pompoen haalt. Als je de pitten uit een verse pompoen dus wast en een paar dagen laat drogen kan je die pellen en de groene pitten er uit halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door